Επιμένουν για την πλήρη απελευθέρωση οι ακτοπλόοι

Επιμένουν για την πλήρη απελευθέρωση οι ακτοπλόοι

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Απελευθερώνονται οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες και από το λιμάνι του Πειραιά καθώς εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση (KYA) των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας, Οικονομίας και Οικονομικών και Αιγαίου, όπως είχε δεσμευθεί προσφάτως ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης.

Η εξέλιξη αυτή κρίνεται θετικά από τους ακτοπλόους, καθώς αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της πλήρους απελευθέρωσης, ωστόσο, όπως αναφέρθηκε στην «K», παραμένουν σταθεροί στην απόφασή τους να «δέσουν» τα πλοία τους στις 16 Μαΐου 2006.

«Θέλουμε να στείλουμε μήνυμα ότι οι ναύλοι δεν αποτελούν αυτοσκοπό μας» ανέφεραν κύκλοι της ακτοπλοΐας και συμπλήρωσαν: «Για να σωθεί η ακτοπλοΐα πρέπει να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο, δηλαδή να εναρμονισθεί με τον κοινοτικό Κανονισμό 3577/1992 ώστε να υπάρξουν οι προϋποθέσεις υγιούς ανταγωνισμού που θα φέρει νέα ποιότητα στην ακτοπλοΐα και καινούργια πλοία».

Η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών και από το λιμάνι του Πειραιά -ήδη έχουν απελευθερωθεί με θετικά αποτελέσματα από τα λιμάνια του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Κύμης και της Ελευσίνας- θα πραγματοποιηθεί υπό προϋποθέσεις, όπως: Να δραστηριοποιούνται σε κάθε κατεύθυνση τουλάχιστον δύο ανεξάρτητες εταιρείες με ανεξάρτητη μεταξύ τους οικονομική δραστηριότητα και ο ετήσιος όγκος μεταφερόμενων επιβατών άνω των 300 χιλιάδων ατόμων.

Αντιθέτως, δεν απελευθερώνονται οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες από τον Πειραιά προς τα νησιά που εκτελούνται δρομολόγια έναντι μισθώματος ή αποκλειστικής εξυπηρέτησης με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας.

Κύκλοι του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ανέφεραν ότι «το κράτος θα εγγυηθεί την απρόσκοπτη λειτουργία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών προς όφελος της νησιωτικής Ελλάδας» και συμπλήρωσαν ότι: «Απελευθέρωση δεν σημαίνει αναρχία και σε κάθε περίπτωση θα αντιμετωπισθεί με τη δέουσα αυστηρότητα κάθε παραβατική συμπεριφορά εφαρμόζοντας τους νόμους του κράτους».

Εναρμόνιση «εδώ και τώρα»

Παρά το γεγονός ότι η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών και από το λιμάνι του Πειραιά χαρακτηρίζεται «ως θετικό βήμα» από τους ακτοπλόους, η λύση του συνολικού προβλήματος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών βρίσκεται στο θεσμικό πλαίσιο (νόμος 2932/2001). H εναρμόνισή του με τον κοινοτικό Κανονισμό 3577/1992, δηλαδή πλήρης απελευθέρωση, θα δημιουργήσει για τις εταιρείες τις κατάλληλες προϋποθέσεις προκειμένου να χαράξουν τη στρατηγική τους και να πετύχουν βελτίωση των οικονομικών δεικτών τους, προσελκύοντας επενδύσεις που θα κατευθυνθούν προς την κατασκευή νέων σύγχρονων και ασφαλών σκαφών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή