ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο μικροσκόπιο εταιρείες καλλυντικών για ενιαίους τιμοκαταλόγους

Στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού μπαίνουν τόσο οι εταιρείες εμπορίας όσο και λιανικής πώλησης καλλυντικών-αρωμάτων για να ελεγχθεί η νομιμότητα του τρόπου διαμόρφωσης των τιμών. Αφορμή για την εξέταση του θέματος αποτελεί έρευνα της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης που διαβιβάσθηκε στην Ανεξάρτητη Αρχή και από την οποία προκύπτει ότι όλα τα καταστήματα εφαρμόζουν αρχικά τις ίδιες τιμές, που είναι οι λιανικές τιμές πώλησης που τους προτείνουν με ενιαίους τιμοκαταλόγους οι προμηθεύτριες εταιρείες. Παράλληλα επί των πιο πάνω λιανικών τιμών πώλησης, όλα σχεδόν τα καταστήματα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους παρέχουν σταθερή έκπτωση σε ποσοστό 30%.

«Τα πορίσματα της έρευνας», δηλώνει ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιάννης Παπαθανασίου, «διαβιβάζονται στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ώστε να εξετάσει τη νομιμότητα των ενεργειών που ακολουθούν, καθώς και αν στην εν λόγω αγορά λειτουργεί ο ανταγωνισμός σε όφελος του καταναλωτή».

Με το θέμα των εκπτώσεων θα ασχοληθεί ιδιαίτερα το Ανάπτυξης, αφού όπως προκύπτει από την έκθεση της υπηρεσίας, ο τρόπος που γίνονται παραπλανά και δημιουργεί σύγχυση στον καταναλωτή. Σε εμφανή σημεία των καταστημάτων υπάρχει έγγραφη αναφορά για τη χορηγούμενη έκπτωση του 30% επί των τιμών πώλησης των καλλυντικών. Προσερχόμενος ο καταναλωτής στο ταμείο ενώ περιμένει να τύχει της έκπτωσης του 30%, πληροφορείται ότι η τιμή που αναγράφει το προϊόν περιέχει ήδη την εκπτωση. Η σύγχυση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη στις περιόδους των εκπτώσεων, ειδικά όταν διαφημίζονται εκπτώσεις της τάξης του 50%-60%. Σε επιστολή του το υπ. Ανάπτυξης προς όλους του φορείς της αγοράς ζητεί την πλήρη εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας και δίνει περιθώριο εναρμόνισης με τους κανόνες έως το τέλος Μαΐου. Σύμφωνα με όσα ισχύουν θα πρέπει να είτε αναγράφουν στα προϊόντα την τιμή προ και μετά την έκπτωση, είτε η έκπτωση να γίνεται στο ταμείο. Θα ακολουθήσουν εντατικοί έλεγχοι με ό,τι συνεπάγεται γι’ αυτούς που δεν προσαρμοσθούν.