ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εναλλακτικά σενάρια για τα λιμάνια εξετάζουν ΥΕΝ και ΟΛΠ

Νέα πρόταση από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) σχετικά με τον χρόνο που θα χρειασθεί για να γίνει ο διάλογος των θεμάτων που θα εμπεριέχονται στη συμφωνηθείσα ατζέντα αναμένουν οι συνδικαλιστές των λιμενεργατών προκειμένου να συναντηθούν εκ νέου με τις διοικήσεις των δύο Οργανισμών Λιμένος, Πειραιώς και Θεσσαλονίκης. Χθες συναντήθηκαν ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ Α.Ε.) Νίκος Αναστασόπουλος, εκπρόσωποι της ΟΜΥΛΕ, χωρίς ωστόσο να γίνει γνωστό το περιεχόμενο της συνάντησης. Πληροφορίες ανέφεραν ότι στη συνάντηση επανεκτιμήθηκε η όλη κατάσταση και αναζητήθηκαν εναλλακτικές προτάσεις διεξόδου από την κρίση στα λιμάνια.

Πάντως, μετά και την τελευταία άκαρπη συνάντηση ανάμεσα στους λιμενεργάτες και τις διοικήσεις των δύο Οργανισμών Λιμένος, το πρόβλημα της εκπρόθεσμης παράδοσης των φορτίων που βρίσκονται στα λιμάνια λαμβάνει επικίνδυνες διαστάσεις τροφοδοτώντας εκ νέου την αγορά με «σενάρια» περί ενδεχόμενων αυξήσεων στις τιμές και ελλείψεων εν όψει εορτών.

Μέχρι στιγμής η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η παραχώρηση σε ιδιώτες υπηρεσιών των λιμένων αποτελεί την καλύτερη αναπτυξιακή επιλογή. Υποστηρίζει, ακόμη, ότι η διεθνής εμπειρία απέδειξε πως οι ιδιώτες έχουν τη δυνατότητα να χαράξουν στρατηγική σε παγκόσμιο επίπεδο και να εφαρμόσουν οικονομίες κλίμακας, κάτι το οποίο αδυνατούν να κάνουν τα δύο μεγάλα λιμάνια χάνοντας διαρκώς σε ανταγωνιστικότητα, τόσο σε επίπεδο τιμών όσο και υπηρεσιών. Επίσης, τα έργα που έχουν σχεδιαστεί και για τους προβλήτες στο ΣΕΜΠΟ, του ΟΛΠ Α.Ε. έχουν υπολογισθεί στα 500 εκατομμύρια ευρώ, περίπου, και μπορούν να υλοποιηθούν μόνο με τη σύμπραξη του ιδιωτικού τομέα. Να σημειωθεί ότι η καθαρή θέση του ΟΛΠ Α.Ε. αγγίζει τα 160 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν το δημόσιο μοντέλο ανάπτυξης. Η διαχείριση, υποστηρίζουν, θα πρέπει να παραμείνει στο Δημόσιο ακόμη και για λόγους εθνικής ασφαλείας.

Ακόμη, οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι από το κερδοφόρο τμήμα των λιμανιών, που είναι το εμπορικό, «πριμοδοτείται» και η δραστηριότητα της ακτοπλοΐας, η οποία αποτελεί τον κύριο τροφοδότη της νησιωτικής Ελλάδας. Επίσης, εκτιμούν ότι ο ΟΛΠ A.E. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει μόνος του στις αναγκαίες επενδύσεις.