ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι μύθοι γύρω από την πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα

Το ραντεβού των κατοίκων Αθήνας και Θεσσαλονίκης με την πετρελαιοκίνηση κατά πάσα πιθανότητα αναβάλλεται για το… 2010, όταν η ευρωπαϊκή νομοθεσία επιβάλλει τον εξοπλισμό με ειδικές «παγίδες» μικροσωματιδίων σε όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, επεκτείνοντας το μέτρο που σήμερα ισχύει μόνο για εκείνα που ζυγίζουν πάνω από 1,9 τόνους. Ως κυρίαρχο επιχείρημα υπέρ της απαγόρευσης προβάλλεται το γεγονός ότι οι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν περισσότερα μικροσωματίδια. Αν, λοιπόν, τα υπουργεία Μεταφορών, Ανάπτυξης και Δημόσιας Τάξης έκαναν σωστά τη δουλειά τους ελέγχοντας την ηλικία των βαρέων πετρελαιοκίνητων οχημάτων, των ΚΤΕΟ που με τη σερά τους θα έπρεπε να ελέγχουν την καλή λειτουργία των κινητήρων, αν ήλεγχαν την ποιότητα των καυσίμων (που στο πετρέλαιο υπολογίζεται ότι το 40% είναι νοθευμένο με προφανείς ζημιές σε κινητήρες και ρύπους), αν η Τροχαία «έγραφε» αυτούς που ρυπαίνουν με τον ίδιο ζήλο που «γράφει» τους πιτσιρικάδες που οδηγούν «παπάκι», τότε ο Ελληνας καταναλωτής θα μπορούσε να απολαμβάνει την επιλογή της πετρελαιοκίνησης.