Λιμάνια: εκτόνωση της κρίσης μετά τα Χριστούγεννα(;)

Λιμάνια: εκτόνωση της κρίσης μετά τα Χριστούγεννα(;)

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διαδικασίες απεμπλοκής από την κρίση στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν χθες και τα επόμενα εικοσιτετράωρα (πιθανότατα μετά την αργία των Χριστουγέννων) εκτός απροόπτου αναμένεται βρεθεί η «χρυσή τομή» στις διαπραγματεύσεις του Οργανισμού Λιμένως Πειραιά (ΟΛΠ) και του υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας με τους λιμενεργάτες, προκειμένου οι τελευταίοι να επιστρέψουν στην υπερωριακή εργασία.

Μέχρι αργά χθες το απόγευμα πάντως, η επικείμενη συνάντηση του κ. Κεφαλογιάννη με τους εκπροσώπους των εργαζομένων παρέμενε σε εκκρεμότητα. Νωρίτερα πάντως χθες, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Νίκος Αναστασόπουλος συναντήθηκε με μέλη της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) για την καθιερωμένη ανταλλαγή… ευχών, στη διάρκεια της οποίας «συζητήσαμε και όλοι βάλαμε νερό στο κρασί μας» όπως δήλωσε στην «Κ». Εγινε γνωστό ότι ο κ. Αναστασόπουλος πρότεινε στους εργαζομένους, οι διαπραγματεύσεις επί των προωθούμενων αλλαγών για τον τρόπο λειτουργίας του λιμανιού να διαρκέσουν έως τα μέσα Απριλίου (η αρχική του θέση ήταν η διάρκεια των συνομιλιών να είναι δύο μήνες). Οι συνδικαλιστές από τη μεριά τους φάνηκε να εμμένουν στην σκληρή διαπραγματευτική τους «γραμμή» αντιπροτείνοντας οι συνομιλίες να διαρκέσουν έως τον Μάιο.

Μετά όμως και τις χθεσινές θετικές εξελίξεις, τους δύο πόλους της αντιπαράθεσης χωρίζει πλέον ένα… δεκαπενθήμερο, διάστημα που πολύ δύσκολα θα αποδειχθεί ικανό να παρατείνει την κρίση στο λιμάνι αλλά και ολόκληρη την εγχώρια αγορά. «Δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε ακριβώς θα οδηγηθούμε σε πλήρη απεμπλοκή, ωστόσο υπάρχει έντονη κινητικότητα που οδηγεί σε λύση» ανέφερε στην «Κ» ανώτατο στέλεχος του ΥΕΝ. Από την ημέρα, πάντως, που θα λήξει η ιδιότυπη απεργία, θα χρειαστούν τρεις μήνες προκειμένου το λιμάνι να επανέλθει στη φυσιολογική του λειτουργία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της διοίκησης του ΟΛΠ, η ημερήσια απώλεια εσόδων για το λιμάνι του Πειραιά υπολογίζεται σε περίπου 200.000 ευρώ. Ανάσα πάντως για τις επιχειρήσεις αναμένεται να αποτελέσει η απόφαση – δέσμευση του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ κ. Ν. Αναστασόπουλου να απαλλάξει τις επιχειρήσεις από το πρόσθετο κόστος αποθήκευσης των κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά για τις τριάντα από τις σαράντα ημέρες των κινητοποιήσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή