Μεγαλώνει η αγορά οικιακού επίπλου

Μεγαλώνει η αγορά οικιακού επίπλου

5' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τάσεις συσπείρωσης της ζήτησης στα δύο άκρα διακρίνουν οι παράγοντες της αγοράς του επίπλου, επισημαίνοντας ότι το φαινόμενο αυτό, αν και δεν αποτελεί φυσιολογική κατάσταση, εν τούτοις δημιουργεί μια σχετική κινητικότητα στην αγορά, τροφοδοτώντας τις επιχειρήσεις που έχουν προβεί στις αναγκαίες προσαρμογές, με αξιόλογα έσοδα. Εξάλλου, η δεδομένη χρονική συγκυρία «δοκιμάζει» τις αντοχές εταιρειών με μακρά πορεία στον χώρο και αποδεδειγμένη αξία και δείχνει να ανταμείβει εκείνες που προσεγγίζουν τον πελάτη με υπηρεσίες και προϊόντα «ραμμένα στα μέτρα του».

Η κλαδική μελέτη

Οπως επισημαίνει επίσης πρόσφατη σχετική κλαδική μελέτη της ICAP, καθώς το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών δεσμεύεται για την αποπληρωμή δανείων και χρεών, οι ίδιοι στρέφονται προς οικονομικότερες επιλογές. Παράλληλα, ωστόσο, υπάρχει μια σημαντική μερίδα καταναλωτών που δεν υφίσταται τις ίδιες οικονομικές πιέσεις, «δικαιώνοντας» έτσι όσους εμμένουν στην ποιότητα και την ανάλογη τιμή.

Βασικό συστατικό της προαναφερθείσης τάσης συσπείρωσης της ζήτησης στα δύο άκρα της αγοράς, δηλαδή είτε στα φθηνά είτε στα πολύ ακριβά και επώνυμα είδη αποτελεί αφενός η ανάδυση νέων προτάσεων στα πρότυπα της αλυσίδας ΙΚΕΑ. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί ο όμιλος SATO, ο οποίος λανσάρει πολύ δυναμικά τους τελευταίους μήνες την αλυσίδα «ENTOS». Η τελευταία προσφέρει έπιπλα και αντικείμενα για το σπίτι σε εξαιρετικά προσιτές τιμές, επιχειρώντας να αποσπάσει ένα κομμάτι από την πίτα των επιλογών «value for money», προτάσεων που διακρίνονται κυρίως για τις προσιτές τους τιμές. Προσιτό design προσφέρει πλέον και η εταιρεία «Βαράγκης», ανανεώνοντας το προφίλ των καταστημάτων «Διά Χειρός» και διαθέτοντας μέσα σε αυτά τις συλλογές «Varangis Schemata», τις δημιουργίες διακεκριμένων Ελλήνων σχεδιαστών, σε προσιτές τιμές. Στροφή σε πιο νεανικό κοινό πραγματοποιεί το διάστημα αυτό και η εταιρεία Σιλβεστρίδης, επιχειρώντας να ανανεώσει το προφίλ της και να προσελκύσει νεότερο σε ηλικία αγοραστικό κοινό.

Ο πρωταγωνιστής

Οσο για τον πρωταγωνιστή αυτής της αγοράς, την ΙΚΕΑ, με βασικό της πλεονέκτημα την αγοραστική της δύναμη, φαίνεται ότι ανοίγει μεν την αγορά, αλλά παραμένει ηγέτης καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων κατά 30,2% στο τρίμηνο του 2007, στα 50,2 εκατ. ευρώ και κερδών 61,1%, στα 8,6 εκατ. ευρώ.

Αφετέρου, παρατηρείται η «επιστροφή» μιας μερίδας αγοραστών σε προτάσεις που διακρίνονται για την ποιοτική τους ανωτερότητα, δικαιώνοντας έτσι τους επιχειρηματίες που παρέμειναν πιστοί στο δόγμα της ποιότητας που συνοδεύεται και από την ανάλογη, υψηλή τιμή. Βλέπουμε έτσι τη βελτίωση των αποτελεσμάτων σε εταιρείες όπως η Βαράγκης ΑΒΕΠΕ, αλλά και η Moda Bagno, οι οποίες τους τελευταίους μήνες εντείνουν τις προσπάθειές τους τόσο για τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων τους, όσο όμως και για τη βελτίωση των περιθωρίων κερδοφορίας τους.

Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Moda Bagno, κ. Αν. Μυτιληναίο, η αγορά του επίπλου εμφανίζει συνολικά σημάδια ενίσχυσης, αλλά και ειδικά στο κομμάτι που τοποθετείται η εταιρεία. «Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης σε συγκεκριμένα τμήματα της μεσαίας και ανώτερης εισοδηματικά τάξης», επισημαίνει ο κ. Μυτιληναίος, υπογραμμίζοντας ότι εξαιρετικές είναι οι προοπτικές συγκεκριμένα στην αγορά των επίπλων κουζίνας και μπάνιου. Βελτιωμένη εικόνα παρουσιάζει και ο όμιλος της Neoset, με έμφαση κυριότερα στο δίκτυο του Νεοκατοικείν, αλλά και την εξαγωγική δυναμική της εταιρείας. Στο πεντάμηνο του 2007, οι πωλήσεις του ομίλου βελτιώθηκαν συνολικά κατά 18%, με το Νεοκατοκειν να ενισχύεται κατά 26% και τις εξαγωγές κατά 67%!

Εξίσου ανοδική είναι και η πορεία του πολυκαταστήματος επίπλων και ειδών οικιακού εξοπλισμού Notos Galleries Home, του ομίλου της Notos Com. Το πολυκατάστημα της πλατείας Κοτζιά, που διαθέτει κυρίως επώνυμες συλλογές επίπλων και αξεσουάρ για το σπίτι, πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ το 2006, έναντι 17 εκατ. ευρώ το 2005, τρέχει στο πεντάμηνο της τρέχουσας χρησης με ρυθμούς της τάξεως του 28% και εκτιμάται ότι θα κλείσει τη χρήση του 2007 με κύκλο εργασιών ύψους 33 εκατ. ευρώ και σημαντική κερδοφορία. Η απήχηση του Notos Galleries Home είναι τόσο μεγάλη που ο όμιλος σχεδιάζει το άνοιγμα ενός δεύτερου καταστήματος στα βόρεια προάστια της Αθήνας, χωρίς να αποκλείει τη λειτουργία κι άλλων σημείων, εκτός Αττικής, στο απώτερο μέλλον.

Θετικό στοιχείο

«Συνολικά η αγορά παρουσιάζει στασιμότητα, κι όχι επιδείνωση, στοιχείο που είναι μάλλον θετικό στην παρούσα φάση», επισημαίνει ο γενικός διευθυντής του Notos Galleries Home, κ. Ν. Γαβαλάκης, υπογραμμίζοντας ότι η χρυσή συνταγή βρίσκεται στην προώθηση των αναγκαίων προσαρμογών εκ μέρους των επιχειρήσεων, με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των αγοραστών, όπως διαμορφώνονται σήμερα. «Ο κόσμος συνεχίζει να ξοδεύει, έστω κι αν δανείζεται», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο κ. Γαβαλάκης, δίνοντας με τον καλύτερο ίσως τρόπο το στίγμα της αγοράς στην τρέχουσα συγκυρία.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της κλαδικής μελέτης, η εγχώρια φαινομενική κατανάλωση επίπλων οικιακής χρήσης σε αξία ακολούθησε ανοδική πορεία με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 4,6%, την περίοδο 1998-2006, ενώ εκτιμάται ότι δεν θα παρουσιάσει κάποια αξιόλογη μεταβολή τη διετία 2007-2008.

Σημαντικές παρουσίες και αποτελέσματα στο συνέδριο για τρόφιμα και ποτά

Ολοκληρώνεται σήμερα με την επίσκεψη στη Σαντορίνη των επαγγελματιών που ασχολούνται με το κρασί, το 2ο Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Γαστρονομίας & Partenariat Βιομηχανίας Τροφίμων-Οίνων-Ποτών, το οποίο διοργάνωσε ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) υπό την αιγίδα των υπουργείων Οικονομίας & Οικονομικών και Ανάπτυξης, σε συνεργασία με όλους τους κλαδικούς συνδέσμους. Οι εργασίες του συνεδρίου, το οποίο αποτελεί τη μεγαλύτερη εκδήλωση που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα για τον κλάδο τροφίμων & ποτών, ξεκίνησαν την περασμένη Παρασκευή στο Ηράκλειο της Κρήτης με τη συμμετοχή συνολικα 220 προσκεκλημένων από το εξωτερικό.

Οι συμμετοχές

Εκπρόσωποι μεγάλων δικτύων διανομής, αγοραστές αλυσίδων, επαγγελματίες του κλάδου, εκπρόσωποι μέσων ενημέρωσης και διεθνούς φήμης ομιλητές από τις αγορές των ΗΠΑ, Καναδά, Ρωσίας, Κίνας, Ιαπωνίας, Κορέας, Αυστραλίας, Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων κ.ά. Μόνον από τις ΗΠΑ λαμβάνουν μέρος 37 αγοραστές λιανεμπορικών αλυσίδων και εκπρόσωποι δικτύων διανομής και ειδικότερα των Nugget Markets, Bear Creek Fine Foods, Taste Unlimited, Samuels & Son Seafood, Intersea Fisheries Ltd, Foodmatch Inc, Cook’s and Sherlock’s, Hyde Park Gourmet Food&Wine, Loumidis Foods Inc, Fantis Foods Inc, Premier Gourmet, Associated Buyers, Fairways Market, Tony’s Market, Bristol Farms, Central Market H-E-B, Straub’s Markets, Market of Choice, Zingerman’s, Weaver Street Market, West Point Market, Taste Unlimited, Haw River Wine Man Inc, 55 Degrees-Cool Wine & Cheese, Dorothy Lane Market, Market Salamander, A Southern Season, Kehe Park Foods Distributors Inc., Balducci’s, Epcot International Food Festival,

H ελληνική συμμετοχή αριθμούσε πλέον των 130 επιχειρήσεων που είχαν επιλεγεί από τους οικείους συνδέσμους. Βασικός στόχος του συνεδρίου ήταν η δικτύωση των ελληνικών επιχειρήσεων με σημαντικές ξένες εταιρείες και ταυτόχρονα η προβολή των ελληνικών προϊόντων μέσω εκθεσιακής παρουσίασης και ειδικών εκδηλώσεων προβολής της ελληνικής γραστρονομίας. Παράλληλα το συνέδριο εστίασε στη σημασία και τη διατροφική αξία της ελληνικής μεσογειακής διατροφής και των ελληνικών προϊόντων που την απαρτίζουν. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν workshops για το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, τις ελιές, τα τυριά με έμφαση στη φέτα, τα γαλακτοκομικά, τα προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας, τα αρωματικά φυτά. Οι συμμετέχοντες στο συνέδριο είχαν μεταξύ άλλων τη δυνατότητα να επισκεφθούν μονάδες παραγωγής και εργαστήρια παραδοσιακής παραγωγής προϊόντων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή