Το 25% των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων δεν κέρδισε εντός του 2006

Το 25% των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων δεν κέρδισε εντός του 2006

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τρεις στις τέσσερις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις το 2006 καρπώθηκαν τα οφέλη από την αύξηση της τουριστικής κίνησης όπως αποδεικνύεται από τη δημοσίευση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων.

Σύμφωνα με δείγμα άνω των 800 ισολογισμών του 2006 που επεξεργάστηκε η Hellastat, η μέση αύξηση των εσόδων των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων το 2006 έφθασε σε 8,4% έναντι των μεγεθών τους το 2005. Η επίδοση αυτή είναι βελτιωμένη και σε σύγκριση της περιόδου 2004 έναντι του 2003 οπότε μόλις 1 στις 2 πέτυχε ανάκαμψη των εσόδων.

Επενδύσεις

Οπως αναφέρει στην έρευνά της η Hellastat, σε επιχειρηματικό επίπεδο η βελτίωση της εικόνας του τουρισμού αποδίδεται κυρίως στις εταιρείες που διαχειρίζονται πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες, οι οποίες τα τελευταία χρόνια υλοποίησαν σημαντικές επενδύσεις αναβάθμισης υπηρεσιών, κατασκευής νέων μονάδων και ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Αυτό γίνεται ορατό και από τα αποτελέσματα 44 επιχειρήσεων του δείγματος με έσοδα κατά το 2006 μεγαλύτερα των 10 εκατ. ευρώ, καθώς ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης διαμορφώνεται σε 11%, αρκετά υψηλότερα σε σύγκριση με τη μέση ετήσια αύξηση κατά 8,2% την 3ετία 2006-2004. Στο ίδιο δείγμα, μόλις 3 επιχειρήσεις εμφανίζουν πτώση του κύκλου εργασιών.

Σε επίπεδο λειτουργικών κερδών, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις βελτιώνονται κατά 12,6% το 2006, έναντι 9,7% στο δείγμα. Αγκάθι για τον κλάδο παραμένει το υψηλό ποσοστό των ζημιογόνων επιχειρήσεων (το 47% του δείγματος), ωστόσο το καθαρό προ φόρων περιθώριο βελτιώνεται στο 1% από -0,6% το 2005 (επιχειρήσεις με έσοδα άνω των 10 εκατ. ευρώ), ενώ βελτίωση παρατηρείται και στο σύνολο του δείγματος, στο 0,9% το 2006 από 0,4% το 2005.

Η μέση τιμή του βραχυπρόθεσμου τραπεζικού δανεισμού διαμορφώνεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, στο 40% επί των πωλήσεων, αν και η χρήση του δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη (η 1 στις 3 επιχειρήσεις). Η ικανότητα κάλυψης των τόκων από τα λειτουργικά κέρδη είναι επαρκής (14 φορές κατά μέσο όρο αν και το 50% των επιχειρήσεων έχει τιμή κάτω από τις 4,5 φορές), ενώ η συνολική δανειακή επιβάρυνση είναι χαμηλή, στο 34%.

Σύμφωνα με την έρευνα, καθοριστικό παράγοντα για την περαιτέρω βελτίωση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος αποτελεί η ανάπτυξη της τουριστικής κατοικίας, τομέας στον οποίο η Ελλάδα έχει μέχρι στιγμής υστερήσει, λόγω ανεπαρκούς νομοθετικού πλαισίου. Οι δυσκολίες που παρατηρούνται σε νομοθετικό και χωροταξικό επίπεδο έχουν καταστήσει εξαιρετικά δυσχερή την υλοποίηση επενδύσεων για την ανάπτυξη σύνθετων τουριστικών υποδομών. Ωστόσο, την παρούσα περίοδο ήδη έχουν κατατεθεί πάνω από 20 προτάσεις, κυρίως από ξένους ομίλους επιχειρήσεων, για τη δημιουργία εγκαταστάσεων στις οποίες θα περιέχονται τουριστικές κατοικίες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή