Εξι όμιλοι υποψήφιοι για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά

Εξι όμιλοι υποψήφιοι για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την προεπιλογή των ομίλων που είναι υποψήφιοι ανάδοχοι για την επέκταση του Μετρό από Χαϊδάρι στον Πειραιά ανακοίνωσε χθες το ΥΠΕΧΩΔΕ. Οι έξι όμιλοι θα κληθούν να υποβάλουν οικονομικές προσφορές μέσα στο φθινόπωρο, προκειμένου να αναδειχθεί στις αρχές του 2008 ο ανάδοχος του έργου. Η επέκταση έχει μήκος 8,2 χλμ., περιλαμβάνει 7 νέους σταθμούς και έχει προϋπολογισμό 570 εκατ. ευρώ.

Η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά δημοπρατήθηκε πριν από ένα έτος (στις 7 Ιουνίου 2006), ενώ οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποβλήθηκαν στις 28 Σεπτεμβρίου από έξι ομίλους: J&Ρ-ΑΒΑΞ Α.Ε. – FCC CONSTRUCCION S.A., ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – GHELLA S.P.A., IMPREGILO – ΑΕΓΕΚ – SELI – ANSALDO, ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. – S.C. SOARES DA COSTA S.A. – ZAGOPE-C.E. S.A. – CONSTRUTORA DO TAMEGA S.A., ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – SIEMENS AG – VINCI και ΜΗΧΑΝΙΚΗ. Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, όλοι οι όμιλοι πληρούν τα κριτήρια για να συμμετέχουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, την υποβολή οικονομικής προσφοράς το φθινόπωρο.

Η νέα επέκταση του Μετρό στη δυτική Αθήνα θα ξεκινάει από το Χαϊδάρι και θα καταλήγει στο σταθμό Ευαγγελίστρια του Πειραιά, διαθέτοντας 7 νέους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Νίκαια, Κορυδαλλός, Ταμπούρια, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο και Ευαγγελίστρια) και συνολικό μήκος υπόγειας σήραγγας 8,2 χλμ. Η επέκταση αναμένεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 160.000 επιβάτες ημερησίως.

Οπως ανακοίνωσε η Αττικό Μετρό, για την κατασκευή των σταθμών θα χρησιμοποιηθούν κατά περίπτωση η μέθοδος του ανοικτού ορύγματος (cut and cover), της υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μέσα (ΝΑΤΜ) και της επικάλυψης και εκσκαφής με διαφραγματικούς τοίχους. Η κατασκευή της σήραγγας θα πραγματοποιηθεί με μετροπόντικα προκειμένου να μειωθεί η όχληση στη λειτουργία της πόλης.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 570 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο της επένδυσης θα φθάσει τα 730 εκατ. ευρώ, με τις απαλλοτριώσεις γης και την αγορά νέων συρμών. Η διάρκεια κατασκευής του έργου εκτιμάται στους 62 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, επομένως η λειτουργία της επέκτασης αναμένεται, εκτός απροόπτου, το 2013.

Με τη λειτουργία της επέκτασης, η γραμμή 3 θα έχει συνολικό μήκος 50 χλμ., θα ξεκινάει από τον Πειραιά και θα καταλήγει στο αεροδρόμιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή