Καταδίκη για τον τρόπο φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ.

Καταδίκη για τον τρόπο φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ.

1' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη μείωση του τέλους ταξινόμησης που επιβάλλεται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα επιβάλλει στην Ελλάδα χθεσινή απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με την οποία η χώρα καταδικάσθηκε λόγω του προσδιορισμού της αξίας του αυτοκινήτου και ως εκ τούτου του αναλογούντος φόρου με βάση αποκλειστικά την παλαιότητά του. Οπως επισημαίνει το Δικαστήριο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα ενίοτε ο φόρος να υπερβαίνει την αξία του αυτοκινήτου λειτουργώντας έτσι αποτρεπτικά στην εισαγωγή και πώλησή του. Η αξία, σημειώνει, στην πραγματικότητα δεν πηγάζει μόνο από το έτος κατασκευής αλλά και από σωρεία άλλων παραγόντων.

Αυτοί μπορεί να είναι τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει, η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ή ακόμα το συγκεκριμένο μοντέλο ή ο εξοπλισμός. Σημειώνει μάλιστα το Δικαστήριο ότι ένας τέτοιος προσδιορισμός μπορεί να γίνεται με βάση συγκεκριμένα αντικειμενικά κριτήρια, χωρίς να απαιτείται πραγματογνωμοσύνη ειδικού για το αυτοκίνητο, με όλες «τις εγγενείς σε ένα τέτοιο σύστημα δυσχέρειες», όπως κομψά σημειώνει.

Η Ελλάδα είχε καταδικασθεί για πρώτη φορά το 1997 για την ιδιαίτερα υψηλή φορολογία που επέβαλλε ειδικά στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και έκτοτε η σχετική νομοθεσία έχει τροποποιηθεί, υπό την πίεση και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Οι Βρυξέλλες ωστόσο εκτιμούν ότι ακόμα το σύστημα έχει τις δικές του «εγγενείς» αδυναμίες, με άλλα λόγια λειτουργεί αποτρεπτικά στις εισαγωγές μεταχειρισμένων.

Το Δικαστήριο δέχθηκε έτσι ότι είναι σφάλμα ο προσδιορισμός της αξίας, άρα και της φορολόγησης του αυτοκινήτου με ένα και μόνο κριτήριο και δη κατά τρόπο γραμμικό, δηλαδή με συγκεκριμένη μείωση της «αντικειμενικής» αξίας του αυτοκινήτου κάθε χρόνο, ανεξαρτήτως της χρήσης που είχε από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του.

Από την άλλη πλευρά απορρίφθηκαν δύο πρόσθετες αιτιάσεις της Επιτροπής: ότι είναι αδιαφανής η ακριβής μέθοδος προσδιορισμού της «απομείωσης» της αξίας του αυτοκινήτου και ότι είναι υπερβολικό το παράβολο των 300 ευρώ που απαιτείται σε περίπτωση που ο εισαγωγέας του αυτοκινήτου κινήσει διαδικασία ένστασης κατά της απόφασης σχετικά με το φόρο που πρέπει να καταβάλει. Οπως επισημαίνει το Δικαστήριο αυτά τα 300 ευρώ δεν είναι ποσό ύψους τέτοιου που να αποτρέπει την εισαγωγή αυτοκινήτου, όπως διατείνεται η Επιτροπή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή