Ικανοποίηση στους εμπόρους από την κίνηση που παρουσιάζει η περίοδος των εκπτώσεων

Ικανοποίηση στους εμπόρους από την κίνηση που παρουσιάζει η περίοδος των εκπτώσεων

3' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σχετική ικανοποίηση εκφράζουν οι έμποροι για την κίνηση που παρουσιάζει η περίοδος των εκπτώσεων, σε συνέχεια ενός πολύ κακού διμήνου, όπως ήταν ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος, σχεδόν για όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους. Οπως επισημαίνουν στην «Κ» εκπρόσωποι της αγοράς, οι καταναλωτές που έδειξαν συγκράτηση κατά το διάστημα πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς εμφανίζονται τώρα διατεθειμένοι να επωφεληθούν από τις πραγματικά πολύ δυνατές προσφορές. Βέβαιο είναι ότι πρόκειται για μια τελείως διαφορετική εκπτωτική περίοδο από τις προηγούμενες, καθώς για πρώτη φορά επιχειρήσεις που έως πρότινος ούτε καν διαφήμιζαν τις προσφορές τους τώρα το κάνουν με προωθητικές ενέργειες στον Τύπο και τα ηλεκτρονικά μέσα, ενώ οι εκπτώσεις σε καταστήματα που μέχρι σήμερα εφάρμοζαν παραδοσιακά συντηρητική πολιτική πλέον αγγίζουν ή ξεπερνούν ακόμη και το 50%. Επιπρόσθετα, οι επιχειρήσεις στην πλειονότητά τους, μικρές και μεγάλες, ξεκίνησαν δυναμικά την περίοδο των προσφορών, λανσάροντας μειώσεις τιμών έως και 70% από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων. Ολα αυτά οπωσδήποτε δελεάζουν σημαντική μερίδα των καταναλωτών, οδηγώντας τους στα καταστήματα, ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι η σχετική ικανοποίηση που εκφράζεται από εκπροσώπους της αγοράς προκύπτει, εν μέρει, και από τη σύγκριση της περιόδου που διανύουμε τώρα με τους δύο τελευταίους μήνες του 2008, οπότε ο εμπορικός κόσμος κυριολεκτικά «στέναξε»…

Αρκετοί υποστηρίζουν ότι οι καταναλωτές προχώρησαν σε αγορές ήδη από τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων, προκειμένου να αποκτήσουν σε μειωμένες τιμές τα είδη που τους ενδιαφέρουν, ενώ πλέον όσο περνούν οι ημέρες ενδιαφέρον εκδηλώνεται και για τις καινούργιες συλλογές εμπορευμάτων που βρίσκονται στα καταστήματα χωρίς έκπτωση. Επιπλέον, εκπρόσωποι της αγοράς σημειώνουν με νόημα ότι την απάντηση στις ανάγκες των πελατών τους την έδωσαν οι ίδιες οι επιχειρήσεις, αφουγκραζόμενες την αρνητική ψυχολογία που κυριάρχησε το προηγούμενο διάστημα. Ετσι, από τις επιχειρήσεις που έχουν τον έλεγχο της εφοδιαστικής αλυσίδας έγινε προσπάθεια να μειωθούν στο ελάχιστο δυνατό οι παραγγελίες εγκαίρως, προκειμένου να τεθεί υπό έλεγχο ο όγκος των αποθεμάτων και να αποφευγχθεί ο συνωστισμός των καταστημάτων με είδη που κανείς δεν θα αγόραζε.

Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι υπήρξε η σχετική «γκρίνια» για την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων, αρκετοί επιχειρηματίες βρήκαν την λύση για την προσέλκυση πελατών, επιδεικνύοντας δημιουργικότητα που παραπέμπει σε άλλες εποχές. Μία από τις τακτικές η οποία ακολουθείται εδώ και λίγο καιρό από κάποιες επιχειρήσεις αφορά την παρότρυνση των πελάτων να γίνουν μέλη. Ο πελάτης δίνει τα στοιχεία του στο ταμείο και γίνεται αυτόματα μέλος της επιχείρησης, αποκτώντας και την αντίστοιχη κάρτα, με πολύ απλές διαδικασίες. Κάνει τις αγορές του και στη συνέχεια, με την επίδειξη της κάρτας μέλους, λαμβάνει ως δώρο ακριβώς το ποσό που δαπάνησε, για να κάνει άλλες τόσες αγορές από το κατάστημα…

Αλλες επιχειρήσεις παρακάμπτουν εντελώς τη διαδικασία της εγγραφής μελών και απλώς με την αγορά ενός προϊόντος, ο πελάτης παίρνει δώρο άλλο ένα, αντίστοιχης αξίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τακτικές αυτού του είδους δεν εφαρμόζουν μόνο οι μικρές επιχειρήσεις, αλλά και οργανωμένες αλυσίδες του λιανεμπορίου, επιδιώκοντας τη μείωση των αποθεμάτων τους, έστω και με απώλειες στα περιθώρια κερδοφορίας τους.

Βεβαίως, όπως εύλογα γίνεται αντιληπτό, οι στρατηγικές αυτές δεν αποσκοπούν στην αποκόμιση κέρδους, αφού η περίοδος των εκπτώσεων ούτως ή άλλως δεν εντείνει την κερδοφορία των επιχειρήσεων. Ωστόσο, παροχές αυτού του είδους δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να χτίσουν μια, σχετικά, πιστή ή έστω επαναλαμβανόμενη πελατειακή βάση, επιτρέποντάς τους να αποσπάσουν σταδιακά μεγαλύτερο μερίδιο σε μία αγορά που γίνεται διαρκώς πιο ανταγωνιστική. Η λογική αυτή πρεσβεύει ότι η διατήρηση του τζίρου σε σταθερά επίπεδα ή έστω και ο περιορισμός της ραγδαίας πτώσης του, εν μέσω της οικονομικής «τρικυμίας», μπορεί να αποβεί σωτήρια μακροπρόθεσμα, όταν σταδιακά θα διαφαίνεται το φως στο τούνελ. Περαιτέρω, η δυνατότητα που πλέον έχει ο πελάτης να κάνει τις διπλάσιες αγορές από αυτές που θα έκανε υπό φυσιολογικές συνθήκες είναι βέβαιο ότι βελτιώνει, έστω σε έναν βαθμό, την ψυχολογία του.

Η προσπάθεια λοιπόν των εμπόρων αφορά τη διατήρηση θετικού κλίματος στην αγορά, μακριά από τη «σκοτεινή» περίοδο του τέλους του 2008 και για όσο αυτό είναι εφικτό. Εξάλλου, για την πλειονότητα του εμπορικού κόσμου, το δίμηνο Μαρτίου – Απριλίου εκτιμάται ως ιδιαίτερα κρίσιμο για την πορεία του τρέχοντος έτους, αφού θα έχει λήξει η περίοδος των προσφορών και η ζήτηση θα κρίνει εν πολλοίς την πορεία και της απασχόλησης στις εμπορικές επιχειρήσεις. Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν έχουν υπάρξει εκτεταμένες μειώσεις προσωπικού, πέραν των εποχικών υπαλλήλων που απασχολούνται κυρίως σε καταστήματα παιχνιδιών. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις η μία μετά την άλλη δρομολογούν περικοπές κόστους όπου αυτό είναι δυνατόν, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που έρχονται, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον εξορθολογισμό του δικτύου καταστημάτων τους αλλά και παγώνοντας τις επενδύσεις που θεωρούνται υψηλού ρίσκου και χαμηλής αποδοτικότητας στην παρούσα φάση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή