Εκτός ΕΣΠΑ όσα έργα μένουν σε αδράνεια πάνω από δύο χρόνια

Εκτός ΕΣΠΑ όσα έργα μένουν σε αδράνεια πάνω από δύο χρόνια

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη ριζική αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, με στόχο την ενίσχυση της ελληνικής ανταγωνιστικότητας και της απασχόλησης, συμφώνησε χθες στις Βρυξέλλες ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης με τον Ευρωπαίο επίτροπο για την Περιφερειακή Πολιτική κ. Γιοχάνες Χαν. Ο υπουργός Ανάπτυξης εκτίμησε ότι θα απεγκλωβιστούν μέχρι το τέλος του 2013 κοινοτικοί πόροι ύψους 14 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη συμφωνήθηκε η μαζική απένταξη από το ΕΣΠΑ έργων που παραμένουν σε αδράνεια πάνω από δύο χρόνια, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου θα πρέπει να ξαναρχίσουν τα έργα στους πέντε οδικούς άξονες της χώρας. Παράλληλα, ο κ. Χρυσοχοΐδης υποσχέθηκε ότι θα αλλάξουν ριζικά οι κανόνες διαχείρισης του ΕΣΠΑ, προκειμένου οι κοινοτικοί πόροι να κατευθύνονται πραγματικά σε έργα που θα βοηθήσουν την ελληνική οικονομία να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της και να ξεπεράσει την κρίση. «Πρέπει να εξαφανίσουμε το διαχειριστικό τερατούργημα που υπήρχε στη χώρα μας», παραδέχτηκε ο κ. Χρυσοχοΐδης και υποσχέθηκε ότι πολύ σύντομα θα οριστικοποιηθεί το πλαίσιο εφαρμογής των συμβάσεων παραχώρησης σύμφωνα με τους ισχύοντες κοινοτικούς κανόνες. Κατά τη συνάντηση Χαν – Χρυσοχοΐδη ολοκληρώθηκε η συμφωνία ώστε η Ελλάδα να συγχρηματοδοτεί μόνο κατά 15% κατά μέσον όρο τα έργα που εντάσσονται στο ΕΣΠΑ (από 21%), ενώ υποβλήθηκε αίτημα, το ποσοστό συγχρηματοδότησης της Ελλάδας να μειωθεί αναδρομικά για ολόκληρη την περίοδο σε 5% περίπου. Το αίτημα έχει υποστηριχθεί δημοσίως από τον πρόεδρο του Eurogroup κ. Ζαν-Κλοντ Γιουνκέρ, ωστόσο η διαδικασία θα αποδειχτεί μάλλον χρονοβόρα, αφού απαιτείται συναπόφαση του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προκειμένου να τροποποιηθεί ο σχετικός κανονισμός.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε ότι θα καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους το κόστος των απαλλοτριώσεων μέχρι το τέλος του χρόνου, γεγονός που θα επιτρέψει να αρχίσουν και πάλι οι εργασίες στα πέντε μεγάλα έργα παραχώρησης: άξονας Μαλιακός – Κλειδί, ο Ε65, ο Βορειοδυτικός Αξονας Πελοποννήσου, η Ιονία Οδός και ο άξονας Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, συνολικού προϋπολογισμού 11 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη θα ξεμπλοκάρουν εντός τριμήνου τα 59 μεγάλα έργα (κυρίως κατασκευαστικά) που έχουν προϋπολογισμό πάνω από 50 εκατ. ευρώ το καθένα και συνολικό προϋπολογισμό 5 δισ. ευρώ. Επιπλέον 500 εκατ. ευρώ που θα προκύψουν από την ακύρωση ανενεργών έργων θα δοθούν ως επιπρόσθετη άμεση ρευστότητα σε επιχειρήσεις, προκειμένου να καλυφθεί μέρος των αναγκών τους το 2011-2012. Τέλος, συμφωνήθηκε με την Κομισιόν να αυξηθεί ο προϋπολογισμός της Τεχνικής Βοήθειας από 2% σε 4%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή