Ανοδος «στο παρά 5΄» της τουριστικής κίνησης από τη Γερμανία

Ανοδος «στο παρά 5΄» της τουριστικής κίνησης από τη Γερμανία

3' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Λυπάμαι για τη συμπεριφορά των τηλεοπτικών καναλιών στη χώρα μου, χαίρομαι που επέλεξα την Ελλάδα για διακοπές, να είστε περήφανοι για την πατρίδα σας!» Αυτή η αξιολόγηση διά χειρός Γερμανού τουρίστα είναι ενδεικτική των φετινών «κλυδωνισμών» στις ελληνογερμανικές σχέσεις, που επέδρασαν καταλυτικά στον τουρισμό. Και είναι καταγεγραμμένη σε βιβλίο εντυπώσεων μεγάλης ξενοδοχειακής μονάδας. Μεγάλη ήταν η συγκίνηση του Παναγιώτη Σκορδά, διευθυντή του ΕΟΤ Γερμανίας – Αυστρίας, ο οποίος τους τελευταίους μήνες κάνει μαζί με τους συνεργάτες του αγώνα «δρόμου» προκειμένου να αναστρέψει το αρνητικό κλίμα που επικρατεί στη Γερμανία εις βάρος της χώρας μας. «Οι προβλέψεις ήταν εξαιρετικά δυσοίωνες», αναφέρει.

Η κακή αρχή

«Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο είχαμε το πρωτοφανές αρνητικό πρόσημο του -35%». Οπως επισημαίνει, πίσω από τους αριθμούς, δεν πρέπει να αναζητούμε μόνο πολιτική σκοπιμότητα, αλλά και την εν πολλοίς παραμορφωτική προβολή της ελληνικής εικόνας από τα ΜΜΕ. «Η αναμετάδοση της γερμανικής σημαίας που καιγόταν, αλλά και περυσινές εικόνες των ξένων επισκεπτών που περίμεναν φορτωμένοι μέσα στον ήλιο κάποιο μεταφορικό μέσο για να πάνε στο αεροδρόμιο έδωσαν το μήνυμα σε πολλούς Γερμανούς ότι είναι ανεπιθύμητοι ή ότι ερχόμενοι στην Ελλάδα θα ταλαιπωρηθούν», σημειώνει ο κ. Σκορδάς.

Οι κρατήσεις των τουριστών βελτιώθηκαν ελαφρώς τον Μάρτιο και τον Απρίλιο «μάλλον, επειδή μετά την ΙΤΒ (Διεθνής Εκθεση Τουρισμού στο Βερολίνο) μας ξέχασαν για λίγο τα Μέσα», όπως λέει χαριτολογώντας ο κ. Σκορδάς, «και έτσι το αρνητικό πρόσημο έφθασε το -20%». Εν συνεχεία, ήρθαν οι δύο εκλογικές αναμετρήσεις, «στην πρώτη οι ενδιαφερόμενοι απλώς τήρησαν στάση αναμονής, υπολογίζοντας να κλείσουν τις διακοπές μετά την ολοκλήρωση των εκλογών.

Στο μεσοδιάστημα, όμως, έως τις εκλογές του Ιουνίου, επικράτησε ανασφάλεια, που τροφοδότησε τη φημολογία για ενδεχόμενη χρεοκοπία της χώρας με συνέπεια ακόμα και πολλοί ένθερμοι φιλέλληνες να διστάζουν να αγοράσουν κάποιο πακέτο». Είναι, ωστόσο, λίγες εβδομάδες τώρα, που ο κ. Σκορδάς λαμβάνει ελπιδοφόρα μηνύματα από τους tour operators. «Εχουμε αρχίσει να κατεβαίνουμε από το -20% προς το -15% και εκτιμώ ότι, αν δεν προκύψουν παρατράγουδα, μπορεί η τουριστική σεζόν να κλείσει εν τέλει με μονοψήφιο αρνητικό πρόσημο».

Βασικός προορισμός

Υπενθυμίζεται πως η Ελλάδα αποτελούσε έως σήμερα τον τέταρτο κατά σειρά τουριστικό προορισμό για τους Γερμανούς μετά την Ισπανία, την Ιταλία και την Τουρκία. «Η κινητικότητα από την Αυστρία είναι ελαφρώς μεγαλύτερη», προσθέτει ο ίδιος. Στην αντιστροφή του κλίματος συνέβαλαν αποφασιστικά οι μεγάλοι tour operators της χώρας, που επιστράτευσαν επιχειρηματικό δαιμόνιο και φαντασία για να αμβλύνουν τους φόβους και τις προκαταλήψεις των επίδοξων επισκεπτών.

«Το πρώτο πακέτο που είχε λανσάρει ο οργανισμός μας ήταν στη Μύκονο το 1974», αναφέρει εκπρόσωπος της Alltours, για να εξηγήσει την ιδιαίτερη σύνδεση της εταιρείας με την Ελλάδα. «Φέτος, πουλάμε σε τιμή κόστους, η έκπτωση κυμαίνεται από 12 έως 30%», διευκρινίζει, «όσοι ταξιδεύουν στην Ελλάδα κλείνουν παραδοσιακά τελευταία στιγμή και είναι γνώστες της σημερινής κατάστασης».

Το στοίχημα

Για τον οργανισμό, η φετινή τουριστική σεζόν μοιάζει με προσωπικό «στοίχημα». «Αντιληφθήκαμε από νωρίς τη διαμορφωθείσα κατάσταση και προχωρήσαμε σε διάφορες ενέργειες: έγκαιρη παρέμβαση στην ITB, όπου ζητήσαμε στήριξη από το γερμανικό κράτος, τηλεοπτικές συνεντεύξεις του ιδρυτή του οργανισμού μας, ευρεία διαφημιστική καμπάνια». Τα κεντρικά γραφεία της Alltours, του τέταρτου τουριστικού οργανισμού της Γερμανίας, έχουν γεμίσει με ελληνικές σημαίες. Και οι εγκαταστάσεις, όμως, του περιώνυμου Thomas Cook έχουν διακοσμηθεί με ελληνικά μοτίβα. Η TUI σε συνεργασία με τον ΕΟΤ επένδυσαν λεωφορεία με ελληνικά ειδυλλιακά τοπία, σε μια προσπάθεια να «ξεμυαλίσουν» επιβάτες και εποχούμενους, που βιώνουν ένα από τα πιο βροχερά καλοκαίρια της Γερμανίας.

Αξιοποίηση πολιτιστικής κληρονομιάς

«Ας το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή: στους Γερμανούς αρέσει η Ελλάδα. Αυτό που ζήσαμε τους προηγούμενους μήνες δεν έχει να κάνει με κάποια θεμελιωμένη δυσπιστία των Γερμανών έναντι των Ελλήνων», δηλώνει στην «Κ» ο Γερμανός βουλευτής των Πρασίνων, κ. Μάρκους Τρέσελ, μέλος της ελληνογερμανικής κοινοβουλευτικής ομάδας φιλίας και υπεύθυνος τουριστικής πολιτικής της παράταξής του. «Εγώ προσωπικά επιλέγω σχεδόν κάθε χρόνο την Ελλάδα για τις διακοπές μου», προσθέτει. Ωστόσο, όπως παρατηρεί, «οι σύγχρονοι ταξιδιώτες είναι ανοικτοί στην αλλαγή, δοκιμάζουν εύκολα έναν νέο προορισμό. Οι εικόνες των απεργιών και η δημόσια διαμάχη για την Ελλάδα τούς έδωσε το άλλοθι».

Καθώς στο χώρο της Μεσογείου ο ανταγωνισμός είναι έντονος, με την Τουρκία να αποτελεί τον τρίτο κατά σειρά αγαπημένο προορισμό των Γερμανών και την Κροατία να κερδίζει όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, η Ελλάδα καλείται να χαράξει μια δική της στρατηγική. «Κατά τη γνώμη μου πρέπει να αξιοποιηθεί περισσότερο η πολιτιστική σας κληρονομιά, που ενδιαφέρει μεγάλη μερίδα των συμπολιτών μου, όπως και την αειφορία», σημειώνει ο Γερμανός βουλευτής.

Ενα τουριστικό «πακέτο» που θα συνυπάρχει ισότιμα, πολιτισμός, ιστορία, γαστρονομία, ήλιος και θάλασσα, σε ένα περιβαλλοντικά φιλικό πλαίσιο, φαίνεται ότι θα διαφοροποιήσει σημαντικά την Ελλάδα από τους γειτονικούς προορισμούς. «Ενας στους τρεις Γερμανούς είναι πρόθυμος να πληρώσει από δέκα έως τριάντα ευρώ την ημέρα για μια τέτοια ταξιδιωτική προσφορά, να το θυμάστε αυτό!».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή