Χωρίς διακρίσεις η κρίση χτυπάει μεγάλους και μικρούς του εμπορίου

Χωρίς διακρίσεις η κρίση χτυπάει μεγάλους και μικρούς του εμπορίου

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν προκύπτει ένα συμπέρασμα από τη φετινή θερινή εκπτωτική περίοδο για τους εμπόρους, αυτό είναι ότι πλέον η κρίση αγγίζει τους πάντες. Οι οργανωμένοι εμπορικοί προορισμοί, όπως τα εμπορικά κέντρα και τα πολυκαταστήματα, εμφανίζουν αντοχές σε σχέση με τον μέσο όρο της υπόλοιπης αγοράς της λιανικής, εντούτοις, κι αυτά μετράνε πλέον απώλειες. Επιπρόσθετα, στα στοιχεία που αναδεικνύει η τρέχουσα περίοδος είναι και το γεγονός ότι ακόμη και τα πολύ προσιτά είδη δεν έχουν την ίδια απήχηση που κατέγραφαν έως πρότινος. Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, κ. Β. Κορκίδης, φέτος παρατηρείται το οξύμωρο φαινόμενο οι πιο χαμηλές τιμές της τελευταίας δεκαετίας να συναντούν την αδιαφορία των καταναλωτών.

Εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου σημειώνουν στην «Κ» ότι τα υψηλότατα ποσοστά της ανεργίας επηρεάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τη λειτουργία και της αγοράς, και εκφράζουν μάλιστα την άποψη ότι τα χειρότερα είναι μπροστά μας. Εξάλλου, τα επερχόμενα μέτρα αναμένεται να εντείνουν το περιβάλλον λιτότητας, καθιστώντας τους καταναλωτές ακόμη πιο διστακτικούς να προβούν σε αγορές, κι οδηγώντας έτσι την αγορά της λιανικής σε περαιτέρω συρρίκνωση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η αλυσίδα Sprider Stores εμφανίζει απώλειες της τάξεως του 25% το τρέχον διάστημα, αδυνατώντας να καλύψει τις απώλειες που καταγράφει στις πωλήσεις της από την αρχή του έτους. Στο περιβάλλον αυτό, η διοίκηση της εταιρείας προχωρά στη δραστική μείωση του αριθμού καταστημάτων που ελέγχει, σε 80 από 115 που ήταν προ ενός έτους. Στάση αναμονής τηρούν επίσης οι μεγάλοι διεθνείς όμιλοι της αγοράς, όπως η Η&Μ και η Inditex, με τον πρώτο να εστιάζει σε εμπορικά κέντρα που θεωρούνται σχετικά ασφαλέστερα, και τον δεύτερο να προκρίνει τη συγχώνευση καταστημάτων ή τη μείωση του εμβαδού τους όπου είναι εφικτό, για την εξοικονόμηση κόστους.

Ακόμη πιο δυσμενής είναι η κατάσταση στην αγορά του επίπλου, με χαρακτηριστικότερο ίσως παράδειγμα την κάμψη κερδών που κατέγραψε ο ηγέτης της αγοράς, η αλυσίδα ΙΚΕΑ, το πρώτο τρίμηνο του έτους. Τα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού κάνουν γενναίες προσφορές το τρέχον διάστημα, με μειώσεις τιμών έως και 50%, ωστόσο η αγοραστική κίνηση κρίνεται εξαιρετικά υποτονική και οι επιχειρηματίες προσπαθούν να μειώσουν τα κόστη τους. Ενδεικτικό προς αυτή την κατεύθυνση είναι το γεγονός ότι ο όμιλος Yalco έκλεισε το κατάστημα Habitat στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos, επιλέγοντας πρόσφατα να λειτουργήσει ένα shop-in-shop της εταιρείας, στο Hondos Center Apollonia Politia, της συμπρωτεύουσας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης κύκλου εργασιών για τα είδη ένδυσης/υπόδησης υποχώρησε κατά 22,3% στο πεντάμηνο του 2012 συγκριτικά με πέρσι, ενώ οι απώλειες ανήλθαν σε 11,5% σε ό,τι αφορά τα πολυκαταστήματα και σε 18,2% για την κατηγορία των επίπλων και ηλεκτρικών ειδών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή