Αντιπαράθεση για τη δημιουργία νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Φαληρικό Δέλτα

Αντιπαράθεση για τη δημιουργία νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Φαληρικό Δέλτα

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αντικείμενο σκληρής και δημόσιας αντιπαράθεσης του πρόεδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΠ Α.Ε. Γιώργου Ανωμερίτη με την Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας εξελίσσεται η πρόταση της Ενωσης για τη δημιουργία ενδεχομένως νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Φαληρικό Δέλτα. Το ζήτημα αποκτά σοβαρές διαστάσεις υπό το φως των επικείμενων προκηρύξεων για συμβάσεις παραχώρησης οι οποίες θα περιλάβουν και τον προβλήτα κρουαζιέρας του ΟΛΠ όπως και τον υπό κατασκευή νέο προβλήτα αλλά και των αναφορών του Γ. Ανωμερίτη ο οποίος μιλά για «διαπλεκόμενα συμφέροντα».

Με την πίεση στις ναυτιλιακές να βαίνει αυξανόμενη λόγω τόσο του ανταγωνισμού από το εξωτερικό και των υψηλών τιμών των καυσίμων όσο και της εγχώριας οικονομικής ύφεσης και της κρίσης ρευστότητας εξαιτίας της αδυναμίας των τραπεζών (ελληνικών και ξένων) να χρηματοδοτήσουν τις εταιρείες, οι επιχειρηματίες αναζητούν τρόπους να αντεπεξέλθουν της δυσμενούς συγκυρίας. Μεταξύ αυτών είναι φυσικό να επιδιώκονται και χαμηλότερα κόστη ελλιμενισμού αλλά και βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών και υποδομών, αναφέρουν κύκλοι της αγοράς.

Ετσι η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, προ ολίγων ημερών πραγματοποίησε συνάντηση με τον νέο γενικό γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας κ. Μουτζούρη κατά την οποία ετέθησαν υπ’ όψιν του προβλήματα που έχουν σχέση με την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων στους λιμένες της χώρας και ειδικότερα όσον αφορά τον λιμένα Πειραιά, έγινε εκτεταμένη συζήτηση κατά την οποία προτάθηκαν διάφορες εναλλακτικές λύσεις συμπεριλαμβανομένης και της κατασκευής νέου λιμένα στο Δέλτα του Φαλήρου. «Επί του θέματος αυτού συμφωνήθηκε να δημιουργηθεί μια επιτροπή από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και χρήστες του λιμένος και να γίνει άμεσα ευρεία σύσκεψη, ούτως ώστε να γίνουν οι σωστές προτάσεις προς τα αρμόδια υπουργεία» λέει η Ενωση. Στην κίνηση αυτή ο επικεφαλής της ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης αντέδρασε χθες έντονα με επιστολή σε υψηλούς τόνους προς την Ενωση, την οποία έδωσε στη δημοσιότητα. Σε αυτή αναφέρεται μεταξύ άλλων η αντίθεσή του στην πρωτοβουλία, που την εδράζει στο γεγονός ότι «η ΟΛΠ Α.Ε. έχει σχεδιάσει, ωριμάσει και εκτελεί έργα 420 εκατ. ευρώ για το νέο προβλήτα της κρουαζιέρας στον Πειραιά» με πλήρη έγκριση, όπως αναφέρει, των αρμόδιων θεσμικών οργάνων της Πολιτείας. Αναφέρει επίσης ότι «στις μέχρι σήμερα δημιουργικές μεταξύ μας συναντήσεις, ουδέποτε μας ετέθη αυτό το θέμα» και πως «η αυτοδιοίκηση έχει εκφράσει απόλυτες αντιρρήσεις για την καταστροφή του Φαληρικού Δέλτα και ότι όπως έχει καταγγελθεί, αυτές οι απόψεις περί δήθεν νέου λιμένα κρουαζιέρας προέρχονται πάντα χωρίς τεκμηρίωση από διαπλεκόμενα συμφέροντα, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τον χώρο της ναυτιλίας».

Υπολογίζει το κόστος ενός τέτοιου έργου μεταξύ 2-4 δισ. ευρώ και προσκαλεί την Ενωση να του κοινοποιήσει μελέτες, προτάσεις, σχέδια και οικονομοτεχνικές αναλύσεις για το προτεινόμενο project, αλλά και να «αποκαλύψει» ποια μεγάλη εταιρεία διαχείρισης ξένη ή ελληνική έχει δηλώσει πως ενδιαφέρεται να συμμετάσχει σε ένα τέτοιο εγχείρημα.

Ο πρόσφατα διορισθείς γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας κ. Μουτζούρης σύμφωνα με την Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων είναι εκείνος που κατέληξε στην πρόταση συγκρότησης επιτροπής στη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, με συμμετοχή όλων των Φορέων που ενδιαφέρονται για τις λιμενικές υποδομές που θα εξετάσει τόσο το ζήτημα του Φαλήρου όσο και τα άλλα προβλήματα που του εκτέθηκαν όπως οι λιμενικές υποδομές στην περιφέρεια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή