Κινέζοι, Ρώσοι και Γάλλοι στη μάχη για τη διεκδίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Κινέζοι, Ρώσοι και Γάλλοι στη μάχη για τη διεκδίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

2' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πυρετός διαβουλεύσεων βρίσκεται σε εξέλιξη, μεταξύ των ενδιαφερομένων για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τις εταιρείες να βρίσκονται σε συνεχείς συζητήσεις για τον σχηματισμό πιθανών κοινοπραξιών που θα διεκδικήσουν την εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ, αλλά και τη Rosco. Οι πιθανοί ενδιαφερόμενοι έχουν στη διάθεσή τους έναν μήνα, περίπου, μέχρι να οριστικοποιήσουν τις προτάσεις αλλά και τις συνεργασίες τους που θα υποβληθούν με τη μορφή προκαταρκτικού ενδιαφέροντος στις 16 Σεπτεμβρίου.

Η κινεζική Cosco έχει δηλώσει ανοιχτά ότι ενδιαφέρεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ετοιμάζεται να κατέλθει στον διαγωνισμό με συμφωνία – πακέτο για την εξαγορά της. Μετά και την εδραίωσή του στο λιμάνι του Πειραιά, ο κινεζικός κολοσσός, επιδιώκει να διευρύνει την παρουσία του στη χώρα μας, εκμεταλλευόμενος τη γεωγραφική θέση της Ελλάδας. Στόχος για τους Κινέζους είναι η χώρα μας να αποτελέσει πύλη εισόδου προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Η πρόσφατη μάλιστα τριμερής συμφωνία μεταξύ Cosco, Hewlett Packard και ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναβαθμίζει σημαντικά τη δυνατότητα ανάπτυξης της εταιρείας λειτουργίας του ΟΣΕ, με δεδομένο μάλιστα ότι οι ράγες έχουν «πιάσει» λιμάνι (αυτό του Πειραιά).

Οι Ρώσοι

Ζωηρό ενδιαφέρον φαίνεται να διατηρούν και οι Ρώσοι. Στόχος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων είναι να δημιουργήσουν ένα ισχυρό «άνοιγμα» στην αγορά της χώρας μας ώστε να συνδυάσουν τις θαλάσσιες με τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Πέραν της κρατικής χρηματοδότησης που αναζητά ο πρόεδρος των ρωσικών σιδηροδρόμων Βλαντιμίρ Γιακούνιν προκειμένου να διεκδικήσει ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Rosco αλλά και ΟΛΘ, ανοιχτό φαίνεται ότι είναι το ενδεχόμενο συνεργασίας με ελληνική κατασκευαστική εταιρεία. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο και ο όμιλος Μπόμπολα βρίσκονται σε συζητήσεις μαζί του, για τη δημιουργία πιθανού κοινοπρακτικού σχήματος με το οποίο να κατέβουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Πιθανή συνεργασία με τον Γιακούνιν, για κοινή κάθοδο στον διαγωνισμό, φαίνεται ότι διεκδικεί και ο όμιλος Κοπελούζου. Σε περίπτωση που δεν εξασφαλίσει κρατική χρηματοδότηση -ενδεχόμενο που δεν διαφαίνεται ιδιαίτερα ισχυρό- και δεν καταφέρει να συνεργαστεί με κάποια/ες από τις ελληνικές εταιρείες ο κ. Γιακούνιν δεν αποκλείεται να εξετάσει το ενδεχόμενο δημιουργίας κοινοπρακτικού σχήματος με ξένο εταίρο.

Οι Γάλλοι

Το ενδιαφέρον των γαλλικών εταιρειών SNCF και Alstom για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη Rosco γνωστοποίησε ο ίδιος ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών Φρεντερίκ Κουβιλιέ τον περασμένο Απρίλιο κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα. Ο κ. Κουβιλιέ είχε τονίσει ότι πρόκειται να υπάρξει συνεργασία των δύο χωρών στον τομέα των σιδηροδρόμων με την Alstom και τη SNCF που θα βρεθούν, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, στο πλευρό της ελληνικής κυβέρνησης. Ωστόσο παραμένει αδιευκρίνιστο εάν η γαλλική πλευρά εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για την εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ ή μόνο για τον τομέα συντήρησης τροχαίου υλικού (RΟSCΟ).

Ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα  διεξαχθεί σε δύο φάσεις, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ. Μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος, με καταληκτική ημερομηνία τη 16η Σεπτεμβρίου 2013 θα κληθούν, όσοι προκριθούν, να υπογράψουν σύμβαση εμπιστευτικότητας και θα υποβάλουν δεσμευτική οικονομική προσφορά. Στόχος της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ είναι έως τις αρχές ή το αργότερο έως τα μέσα του 2014 να έχει ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.  

Οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, θα πρέπει εάν είναι νομικό πρόσωπο, να διαθέτουν ίδια κεφάλαια των 3 τελευταίων χρήσεων που να ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ και εάν πρόκειται για fund, το ποσό των κεφαλαίων της τελευταίας χρήσης να ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ. Σε περίπτωση που υποβληθεί πρόταση από κοινοπρακτικό σχήμα τότε ο επικεφαλής της κοινοπραξίας, θα πρέπει να κατέχει τουλάχιστον το 34% αυτής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT