Κατάργηση του κατώτατου μισθού για τους νέους προτείνει το ΚΕΠΕ

Κατάργηση του κατώτατου μισθού για τους νέους προτείνει το ΚΕΠΕ

1' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πρόταση για κατάργηση του κατώτατου μισθού για τους νέους περιλαμβάνει το μηνιαίο δελτίο οικονομικών εξελίξων του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) για την ελληνική οικονομία. Σε άρθρο του κ. Ι. Χολέζα, ερευνητή του ΚΕΠΕ, περιλαμβάνεται σχετική πρόταση στο πλαίσιο της καταπολέμησης της ανεργίας. «Κατάργηση του κατώτατου μισθού για νέους έως ένα έτος από την πρόσληψή τους, ώστε να δίνεται ισχυρό κίνητρο στην επιχείρηση να τον/την προσλάβει και να κρίνει την καταλληλότητά του/της (βασικές και μη γνώσεις και δεξιότητες)», αναφέρει στο άρθρο του ο ερευνητής του ΚΕΠΕ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το τεύχος του Κέντρου ξεκινάει με χαιρετισμό του υφυπουργού Ανάπτυξης, κ. Ν. Μηταράκη.

Ο κ. Χοζέλας στις προτάσεις του αναφέρει ότι παράλληλα με την κατάργηση του κατώτατου μισθού, θα πρέπει να ενισχυθεί η δράση του ΣΕΠΕ με τη θέσπιση κινήτρων αποδοτικότητας, προς αποφυγή παραβάσεων της εργατικής νομοθεσίας (ωράριο, συνθήκες απασχόλησης, κ.τ.λ.). Επίσης, για την καταπολέμηση της ανεργίας των νέων προτείνει:

• Προώθηση της επιχειρηματικότητας από ομάδες νέων, είτε με την παροχή κεφαλαίου κίνησης, είτε με την παροχή χώρων με υλικοτεχνική υποδομή προς ενοικίαση με χαμηλό κόστος.

• Να γίνονται προτάσεις από πλευράς φορέων σε τοπικό επίπεδο (επιχειρήσεων, δήμων, πανεπιστημίων, κ.τ.λ.) για την υλοποίηση συγκεκριμένων έργων με την απασχόληση άνεργων νέων σε τοπικό επίπεδο και τον καθορισμό δεικτών για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων (σύνταξη έκθεσης πεπραγμένων, εντοπισμός καλύτερων πρακτικών, αξιολόγηση των αποτελεσμάτων).

• Θεσμοθέτηση της πρακτικής άσκησης για όλους στην τριτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, τουλάχιστον για ένα εξάμηνο, με επιδότηση του κόστους από το κράτος (αμοιβές χαμηλότερες του κατώτατου μισθού με ασφαλιστική κάλυψη) καταρχάς και από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις στο μέλλον με δικαίωμα συμμετοχής στη διαμόρφωση του περιεχομένου της πρακτικής άσκησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή