ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποπληθωρισμός για 13ο συνεχόμενο μήνα – Στο 1,3% τον Μάρτιο

inflation_3_800
s19_plithorismos_1104

Το 13ο συνεχόμενο μήνα αρνητικού πληθωρισμού εμφάνισε η ελληνική οικονομία, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) και ο Μάρτιος έκλεισε με τον Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή να υποχωρεί κατά 1,3% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 2013-Μαρτίου 2014 σε σύγκριση προς τον μέσο δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2012-Μαρτίου 2013 παρουσίασε επίσης μείωση 1,3% έναντι αύξησης που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Αύξηση σε ετήσια βάση παρατηρείται μόνο σε τέσσερις ομάδες προϊόντων και υπηρεσιών. Από την άλλη, ωστόσο, παρατηρείται διατήρηση των αυξητικών τάσεων των τιμών σε προϊόντα όπως τα γαλακτοκομικά και τα αβγά.

Με βάση, λοιπόν, τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η μείωση του ΓΔΤΚ κατά 1,3% προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

• Κατά 1,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» λόγω μείωσης των τιμών στα λαχανικά, φρούτα, ψάρια, δημητριακά, πουλερικά, αρνί, κατσίκι και ελαιόλαδο. Μείωση, επιτέλους, παρατηρείται και στην τιμή της πατάτας, κατά 7,7%. Μέρος πάντως της μείωσης στην ομάδα αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών κατά 2,4% στα γαλακτοκομικά-αβγά και κατά 2,6% στο μοσχάρι.

• Κατά 1,9% της ομάδας «Στέγαση». Αύξηση, πάντως, κατά 7,9% καταγράφηκε στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος.

• Κατά 1,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες».

• Κατά 2,2% της ομάδας «Μεταφορές». Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αεροπλάνων (κατά 15,1%).

• Κατά 2,6% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών, των ειδών και υπηρεσιών αναψυχής και του πακέτου διακοπών.

• Κατά 3,9% της ομάδας «Εκπαίδευση» λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

• Κατά 2,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στη μαζική εστίαση και στα ξενοδοχεία.

• Κατά 4,4% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες» λόγω μείωσης των τιμών σε κουρεία-κομμωτήρια και ασφάλιστρα αυτοκινήτων.

Αυξήσεις από την άλλη καταγράφονται στις τιμές των τσιγάρων (1,3%), των κρασιών (2,9%), των φαρμάκων (29,8% λόγω αύξησης της συμμετοχής των ασφαλισμένων) και των διοδίων (κατά 0,9%).