ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φθηνότερη 19% η Κρήτη για Βρετανούς τουρίστες λόγω πτώσης του ευρώ

fthinoteri-19-i-kriti-gia-vretanoys-toyristes-logo-ptosis-toy-eyro-2064324

H υποτίμηση του ευρώ έναντι της στερλίνας αναμένεται να ενισχύσει το ταξιδιωτικό ρεύμα από τη Βρετανία προς τη χώρα μας.

Ειδικότερα, η Κρήτη, που αποτελεί προορισμό-βαρόμετρο για την πορεία του ελληνικού τουρισμού σε ετήσια βάση, εισέρχεται με συγκριτικό πλεονέκτημα τη μεγάλη πτώση των τιμών, βοηθούσης της συναλλαγματικής ισοτιμίας στη μάχη της πρώτης περιόδου αιχμής των κρατήσεων από τη βρετανική αγορά.

Αυτό προκύπτει από μεγάλη έρευνα που διεξήγαγαν τα Βρετανικά Ταχυδρομεία για τις τιμές σε ό,τι αφορά το εξωξενοδοχειακό κόστος, όπως διαμορφώνονται σε δημοφιλείς προορισμούς για τους Βρετανούς τουρίστες. Σύμφωνα με την έρευνα, η μεγαλύτερη πτώση τιμών σε ποσοστό 19% σε σχέση με πέρυσι μεταξύ των ευρωπαϊκών προορισμών καταγράφεται στην Κρήτη. Η έρευνα εκτιμά ότι οι συναλλαγματικές μεταβολές των ευρωπαϊκών νομισμάτων είναι πιθανό να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή του τόπου των διακοπών για τη φετινή σεζόν από τους Βρετανούς. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι για φέτος οι 8 στους 10 πιο ελκυστικοί οικονομικά προορισμοί βρίσκονται σε πόλεις και θέρετρα στην Ευρώπη. Η Κρήτη αναρριχήθηκε στην 7η θέση μεταξύ των 46 προορισμών για τους Βρετανούς που εξετάζει η σχετική έρευνα. Παράλληλα, υψηλά στον ανταγωνισμό βρίσκεται και η Κέρκυρα –δεύτερος ελληνικός προορισμός στη σχετική λίστα–καταλαμβάνοντας τη 14η θέση. Να σημειωθεί ότι η Βρετανία, με βάση τις αφίξεις και τις ταξιδιωτικές εισπράξεις, αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη αγορά για την Ελλάδα.

Στην έρευνα εξετάζονται το κόστος οκτώ υπηρεσιών και προϊόντων, όπως για ένα φλιτζάνι καφέ, για ένα μπουκάλι τοπική μπίρα, για ένα κουτάκι ή μπουκάλι κόκα κόλα ή πέπσι και για ένα ποτήρι κρασί που καταναλώνονται σε μπαρ ή καφέ. Επίσης, εξετάζεται το κόστος για 1,5 λίτρο εμφιαλωμένο νερό και για ένα αντηλιακό που αγοράζονται από σούπερ μάρκετ, για ένα πακέτο τσιγάρα της ίδιας μάρκας και για ένα δείπνο δύο ατόμων στην τιμή του οποίου περιλαμβάνεται και ένα μπουκάλι κρασί.

Φθηνότερη η Πράγα

Φθηνότερος προορισμός αναδεικνύεται η Πράγα, με το συνολικό κόστος των προϊόντων και υπηρεσιών να φθάνει στα 46,3 ευρώ.

Ακολουθούν το Αλγκάρβε στην Πορτογαλία με 47,3 ευρώ, η περιοχή Σάνι Μπιτς στη Βουλγαρία με 47,4 ευρώ, η Κόστα ντελ Σολ στην Ισπανία με 48,3 ευρώ, η περιοχή Κούτα στο Μπαλί με 50 ευρώ, η Βουδαπέστη με 53,6 ευρώ και η Κρήτη με 54,8 ευρώ. Το κόστος στην Κέρκυρα φθάνει στα 70,7 ευρώ. Πιο ακριβοί προορισμοί με κόστος 196,3 ευρώ και 189,6 ευρώ αντίστοιχα είναι η Σιγκαπούρη και η περιοχή Τζουμέιρα στο Ντουμπάι. Το εξωξενοδοχειακό κόστος στους δύο προορισμούς είναι υπερτριπλάσιο σε σχέση με το κόστος στους 10 φθηνότερους για τους Βρετανούς προορισμούς.

Σύμφωνα με την έρευνα, η στερλίνα είναι σήμερα ισχυρότερη σε σχέση με ένα χρόνο πριν έναντι των μισών εκ των 40 κορυφαίων νομισμάτων. Επίσης, είναι ισχυρότερη έναντι 12 ευρωπαϊκών νομισμάτων. Αντίθετα, η τουρκική λίρα είναι ισχυρότερη κατά 4% σε σχέση με την ίδια εποχή πέρυσι έναντι της στερλίνας, αλλά 19% πιο αδύναμη σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2013.