ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαφωνεί… αλλά άλλος αποφασίζει για τα λιμάνια

diafonei-amp-8230-alla-allos-apofasizei-gia-ta-limania-2078139

«Παράθυρο» αποδοχής της πρότασης που θα καταθέσει η κυβέρνηση αναφορικά με τον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ άφησε χθες για πρώτη φορά ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, καθώς μιλώντας για το ζήτημα είπε ότι «το θέμα εξετάζεται σε πολύ υψηλό επίπεδο». Με τον τρόπο αυτό, ο κ. Δρίτσας θέλησε να καταδείξει ότι το ζήτημα της αξιοποίησης του λιμανιού του Πειραιά έχει πλέον έκδηλα πολιτική χροιά, καθώς ιδιαίτερους χειρισμούς για το ζήτημα πραγματοποιεί εσχάτως ακόμη και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, έχοντας ανοίξει δίαυλο συνεχούς επικοινωνίας με τον Κινέζο ομόλογό του Λι Κετσιάνγκ.

Πάντως, ο κ. Δρίτσας επανέλαβε και χθες τη διαφωνία του για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου, τόσο του ΟΛΠ όσο και του ΟΛΘ στη Θεσσαλονίκη, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «δεν πουλάμε τα λιμάνια». Πρόσθεσε μάλιστα πως κανένα στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ δεν έλκεται από τη μυθοποίηση των ιδιωτικοποιήσεων. Αναφορικά με τις δηλώσεις Δραγασάκη από την Κίνα περί συμφωνίας με τους Κινέζους να προχωρήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης, ο κ. Δρίτσας είπε πως ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης μίλησε για τα γενικότερα ζητήματα, για ένα σύστημα συνεργασιών με τους Κινέζους.

Σε κάθε περίπτωση, η τελική μορφή της αξιοποίησης του ΟΛΠ δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, καθώς εσχάτως ανέκυψε και το σενάριο η κυβέρνηση να μην προχωρήσει σε πλήρη ιδιωτικοποίηση, αλλά σε αξιοποίηση του ΟΛΠ, μέσω κοινοπρακτικού σχήματος ιδιωτών και Δημοσίου, με το Δημόσιο μάλιστα να διατηρεί ενισχυμένη συμμετοχή. Από την πλευρά τους, οι Κινέζοι της Cosco, που προβάλλουν ως το φαβορί για την επικράτηση στον σχετικό διαγωνισμό, φέρεται πως επιθυμούν πλειοψηφικό ποσοστό και την ανάληψη της διοίκησης του Οργανισμού.

Στόχος τους είναι να ευθυγραμμιστούν όλες οι επιμέρους δραστηριότητες του λιμανιού, προκειμένου να «τρέχουν με την ίδια ταχύτητα», όπως έχουν αναφέρει χαρακτηριστικά. Πρότυπο θα αποτελέσει η πορεία του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΠ), με τη στόχευση της Cosco να είναι να φέρει και τα υπόλοιπα σκέλη του λιμανιού, όπως π.χ. ο σταθμός διαχείρισης οχημάτων, το γενικό φορτίο και η κρουαζιέρα, στην ίδια κατεύθυνση.