ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θετικές ενδείξεις για τον τουρισμό από Βρετανία

touristesakropol2

Στο Λονδίνο θα χτυπά την επόμενη εβδομάδα η καρδιά της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας, καθώς από τις 2 έως τις 5 Νοεμβρίου θα λάβει χώρα η 36η World Travel Market, μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις τουρισμού στον κόσμο.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, τις ημέρες της έκθεσης αναμένεται να πραγματοποιηθούν στα περίπτερα των εκθετών περί το 1,1 εκατ. συναντήσεις, οδηγώντας σε συμφωνίες ύψους 3,5 δισ. ευρώ. Η Ελλάδα θα συμμετέχει με Περίπτερο του ΕΟΤ επιχειρώντας να ενισχύσει τη θέση της στη βρετανική τουριστική αγορά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέα Ανδρεάδη, η πρώιμη τάση των τουριστικών κρατήσεων από τους Βρετανούς σε ελληνικούς προορισμούς για τη σεζόν του 2016 είναι θετική. Ομως, τονίζει ότι ακόμη είναι μικρό το ποσοστό των κρατήσεων επί του συνόλου για την εξαγωγή ασφαλών εκτιμήσεων.

Ο κ. Ανδρεάδης εξηγεί ότι σημαντικό ρόλο για τη μέχρι στιγμής θετική εικόνα των κρατήσεων παίζει η ισχυρή στερλίνα έναντι του ευρώ. Επιπλέον, αυτή την εποχή καταγράφεται συγκυριακά υστέρηση των τουριστικών κρατήσεων από τη Βρετανία προς την Τουρκία, μία τάση που ενισχύει με μεγαλύτερα μερίδια άλλους προορισμούς όπως η χώρα μας. Φέτος, η Ελλάδα πέτυχε τις υψηλότερες αυξήσεις αφίξεων Βρετανών τουριστών και εισπράξεων σε σχέση με ανταγωνιστικούς προορισμούς. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία για το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου, οι αφίξεις από τη Βρετανία αυξήθηκαν κατά 24,9% (1,8 εκατ.), ενώ οι ταξιδιωτικές δαπάνες των Βρετανών τουριστών αυξήθηκαν κατά 33,5% (1,48 δισ. ευρώ).

Εξάλλου, την προσεχή Τρίτη με πρωτοβουλία των διοργανωτών της έκθεσης και του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού θα πραγματοποιηθεί σύνοδος κορυφής υπουργών με αρμοδιότητα στον τομέα τουρισμού, όπου θα έχουν παρουσία και εκπρόσωποι μεγάλων επιχειρήσεων με τουριστική δραστηριότητα. Μέχρι στιγμής έχουν επιβεβαιωθεί ομιλίες υπουργών από προορισμούς όπως η Ιορδανία, η Μάλτα, η Κροατία, η Βουλγαρία και από εκπροσώπους εταιρειών όπως η Expedia και η Facebook.