ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο 1,7% ο αποπληθωρισμός το 2015

sto-1-7-o-apoplithorismos-to-2015-2117995

Στο 0,2% υποχώρησε ο αποπληθωρισμός τον Δεκέμβριο του 2015 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2014. Οπως προκύπτει απο τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, κατά μέσο όρο το 2015 ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή υποχώρησε κατά 1,7% με την ελληνική οικονομία να καταγράφει αποπληθωρισμό για τρίτο συνεχόμενο έτος. Μάλιστα ο Δεκέμβριος του 2015 ήταν ο 34ος συνεχόμενος μήνας αποπληθωρισμού για την ελληνική οικονομία.

Απο τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει ότι η μεγαλύτερη μείωση τιμών απο Δεκέμβριο σε Δεκέμβριο καταγράφτηκε στο φυσικό αέριο (18,5%0, στο πετρέλαιο θέρμανσης (17,4%). Αντιθέτως, η μεγαλύτερη αύξηση ήταν στις πατάτες (18,6%) και στα εισιτήρια των αεροπλάνων (16,6%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ η μείωση κατά 0,2% προήλθε από:

1. Από τις µειώσεις των δεικτών :

α) Κατά 3,6% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, υπηρεσίες κοινοχρήστων, πετρέλαιο θέρµανσης και στο φυσικό αέριο. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στον ηλεκτρισµό και στα στερεά καύσιµα.

β) Κατά 1,7% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης και στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

γ) Κατά 2,1% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στην συντήρηση και επισκευή εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, και στις οδικές µεταφορές επιβατών.

δ) Κατά 1,5% της οµάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισµό και στις εφηµερίδες-βιβλία-χαρτικά είδη.

ε) Κατά 1,2% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

στ) Κατά 3,6% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας, προσωπικά είδη, ασφάλιση οχηµάτων και στις νοµικές και λογιστικές υπηρεσίες.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,8% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, ψάρια γενικά, µοσχάρι, γάλα νωπό πλήρες, αυγά, ελαιόλαδο, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί, νωπά λαχανικά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, πατάτες νωπές, λοιπά τρόφιµα, καφές. Μέρος της
αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα πουλερικά και στα τυριά.

β) Κατά 1,4% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα τσιγάρα.

γ) Κατά 0,8% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιµών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 1,1% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

ε) Κατά 2,7% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.