Στο 1,7% ο αποπληθωρισμός το 2015

Στο 1,7% ο αποπληθωρισμός το 2015

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο 0,2% υποχώρησε ο αποπληθωρισμός τον Δεκέμβριο του 2015 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2014. Οπως προκύπτει απο τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, κατά μέσο όρο το 2015 ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή υποχώρησε κατά 1,7% με την ελληνική οικονομία να καταγράφει αποπληθωρισμό για τρίτο συνεχόμενο έτος. Μάλιστα ο Δεκέμβριος του 2015 ήταν ο 34ος συνεχόμενος μήνας αποπληθωρισμού για την ελληνική οικονομία.

Απο τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει ότι η μεγαλύτερη μείωση τιμών απο Δεκέμβριο σε Δεκέμβριο καταγράφτηκε στο φυσικό αέριο (18,5%0, στο πετρέλαιο θέρμανσης (17,4%). Αντιθέτως, η μεγαλύτερη αύξηση ήταν στις πατάτες (18,6%) και στα εισιτήρια των αεροπλάνων (16,6%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ η μείωση κατά 0,2% προήλθε από:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών :

α) Κατά 3,6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών, υπηρεσίες κοινοχρήστων, πετρέλαιο θέρμανσης και στο φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό και στα στερεά καύσιμα.

β) Κατά 1,7% της ομάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

γ) Κατά 2,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στην συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, και στις οδικές μεταφορές επιβατών.

δ) Κατά 1,5% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισμό και στις εφημερίδες-βιβλία-χαρτικά είδη.

ε) Κατά 1,2% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

στ) Κατά 3,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας, προσωπικά είδη, ασφάλιση οχημάτων και στις νομικές και λογιστικές υπηρεσίες.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,8% της ομάδας «∆ιατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, ψάρια γενικά, μοσχάρι, γάλα νωπό πλήρες, αυγά, ελαιόλαδο, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί, νωπά λαχανικά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, πατάτες νωπές, λοιπά τρόφιμα, καφές. Μέρος της

αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα πουλερικά και στα τυριά.

β) Κατά 1,4% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα τσιγάρα.

γ) Κατά 0,8% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 1,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

ε) Κατά 2,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή