ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η κυκλοφορία 152.000 νέων οχημάτων ενίσχυσε τα έσοδα από τα τέλη

i-kykloforia-152-000-neon-ochimaton-enischyse-ta-esoda-apo-ta-teli-2118091

Περισσότεροι είναι οι ιδιοκτήτες οχημάτων που κατέβαλαν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2016 σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Συγκεκριμένα, προμηθεύτηκαν τέλη κυκλοφορίας επιπλέον 100.578 οχήματα και εισπράχθηκαν επιπλέον 8,283 εκατομμύρια ευρώ.

Συνολικά 5,4 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων πλήρωσαν τα τέλη κυκλοφορίας του 2016. Από το υπουργείο Οικονομικών η θετική αυτή εξέλιξη αποδίδεται στη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις μειώθηκαν και σε λιγότερες αυξήθηκαν. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 2015 καταγράφεται αύξηση του στόλου των αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2015 κυκλοφόρησαν περί τα 152.000 νέα οχήματα, για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους πληρώσαν τα τέλη κυκλοφορίας του 2016. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά το τρέχον έτος παραδόθηκαν 110.000 πινακίδες στην εφορία. Αντίστοιχα, το προηγούμενο έτος είχε παραδοθεί στην εφορία ο ίδιος αριθμός πινακίδων.

Από τα τέλη κυκλοφορίας στον κρατικό κορβανά εισήλθαν 1,07 δισ. ευρώ έναντι 1,063 δισ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Επισημαίνεται ότι το υπουργείο Οικονομικών προετοιμάζει την εκ νέου αλλαγή των τελών κυκλοφορίας για το 2017. Υπενθυμίζεται ότι ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Τρύφωνας Αλεξιάδης έχει προαναγγείλει ριζική αλλαγή του συστήματος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με δύο βασικές παραμέτρους: μικρή, συμβολική καταβολή τέλους για κάθε όχημα και αύξηση στον ΕΦΚ των καυσίμων, η οποία θα επιβαρύνει όσους χρησιμοποιούν περισσότερο τα αυτοκίνητά τους. Δηλαδή στόχος είναι να περιορισθούν τα τέλη κυκλοφορίας και να επιβαρυνθούν περισσότερο όσοι κάνουν μεγαλύτερη χρήση των αυτοκινήτων τους. Το εφάπαξ ποσό των τελών, που θα καταβάλλεται έως 31 Δεκεμβρίου, θα είναι μειωμένο έως και 50% σε σχέση με τα τέλη του 2016, ενώ οι αυξήσεις στον φόρο θα είναι μεγαλύτερες από 10-15 λεπτά το λίτρο.

Σύμφωνα με τον κ. Αλεξιάδη, ο σχεδιασμός είναι να μετατεθεί το κόστος στη χρήση του αυτοκινήτου και όχι στην ιδιοκτησία του, προκειμένου ο ιδιοκτήτης Ι.Χ. να πληρώνει αναλογικά τέλη, αλλά και να τεθούν σε κυκλοφορία τα υψηλού κυβισμού αυτοκίνητα με κατατεθειμένες πινακίδες.