Δυσοίωνες εκτιμήσεις για το 2016, περικοπές εξόδων από τα νοικοκυριά

Δυσοίωνες εκτιμήσεις για το 2016, περικοπές εξόδων από τα νοικοκυριά

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τους Eλληνες βαθιά απαισιόδοξους έκλεισε το 2015, χρονιά που είχε ξεκινήσει με πολύ καλύτερους οιωνούς. Η απαισιοδοξία συνεχίζεται και το 2016, με τους πολίτες της χώρας να εκτιμούν ότι και κατά την τρέχουσα χρονιά θα συνεχισθεί η ύφεση, ενώ ένας στους τρεις δηλώνει ότι δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen για το τέταρτο τρίμηνο του 2015, ο δείκτης στην Ελλάδα παρέμεινε σταθερός, στις 53 μονάδες, σε σχέση με τα δύο προηγούμενα τρίμηνα, αλλά μειωμένος κατά δώδεκα μονάδες σε σχέση με την αρχή του έτους.

Αναλυτικότερα για την Ελλάδα, σημαντική είναι η αύξηση όσων πιστεύουν ότι η χώρα θα εξακολουθήσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά, φτάνοντας το 85% των ερωτηθέντων, αυξημένο κατά έξι μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και 31 μονάδες σε σχέση με την αρχή του έτους. Παράλληλα με τις ανησυχίες για την οικονομία της χώρας, 8 στους 10 ερωτώμενους φαίνεται να ανησυχούν και για την προσωπική οικονομική τους κατάσταση, γεγονός που διαφαίνεται και από τα υψηλά ποσοστά όσων δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα (32% έναντι 28% το τρίτο τρίμηνο του 2015) αλλά και όσων διαθέτουν τα χρήματα που τους περισσεύουν για την αποπληρωμή χρεών, πιστωτικών καρτών και δανείων (35% έναντι 33%).

Αν και η Ελλάδα ακολουθεί τη γενικότερη τάση που υπάρχει στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά στις απόψεις των πολιτών ως προς την οικονομία και την απασχόληση, τα ποσοστά που παρατηρούνται στην Ελλάδα είναι διπλάσια από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ετσι, στην Ελλάδα ανησυχεί για την εργασία του το 42% των πολιτών, έναντι 19% στην Ευρώπη, ενώ ανησυχία για την πορεία της οικονομίας διατυπώνει το 38% των Ελλήνων πολιτών έναντι 20% στην Ευρώπη. Για τα χρέη και τις οφειλές ανησυχεί το 24% στην Ελλάδα και το 11% στην Ευρώπη.

Από την έρευνα της Nielsen προκύπτει ακόμη ότι 8 στους 10 Ελληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους, κυρίως μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων (πρόκειται για τα είδη σούπερ μάρκετ που καταναλώνονται συχνά) καταναλωτικών αγαθών και μέσω της μείωσης των παραγγελιών έτοιμων γευμάτων στο σπίτι.

Οι πρόσφατες πολύνεκρες τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι και στην Κωνσταντινούπολη μεταβάλλουν και την ιεράρχηση των ανησυχιών των πολιτών. Ετσι, ο φόβος για τις τρομοκρατικές επιθέσεις καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε ό,τι αφορά στις ανησυχίες που έχουν οι πολίτες στην Ευρώπη και ακολουθεί ο προβληματισμός για την οικονομία και την απασχόληση. Στην Ελλάδα από την άλλη αυξήθηκε στο 11% (από 4%) η ανησυχία για κάποιον ενδεχόμενο πόλεμο, ενώ μειώθηκαν οι ανησυχίες για τη μετανάστευση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή