ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρώσοι, Ιταλοί και Ελληνες στον διαγωνισμό για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

rosoi-italoi-kai-ellines-ston-diagonismo-gia-trainose-2130515

Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι Rossiyskie Zheleznye Dorogi, η ελληνική εισηγμένη ΓΕΚ Τέρνα και οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι Ferrovie dello Stato Italiane εκδήλωσαν επισήμως ενδιαφέρον για την εξαγορά του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και εντός της προθεσμίας που έληγε χθες Παρασκευή.

Η Cosco

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η κινεζική Cosco δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον διότι «δεν πρόλαβε να προετοιμαστεί εντός των προθεσμιών που έθεσε το ΤΑΙΠΕΔ, πριν από περίπου ένα μήνα».

Η Rossiyskie Zheleznye Dorogi και η ΓΕΚ Τέρνα κατέθεσαν ξεχωριστά δύο διαφορετικές προσφορές παρά το γεγονός ότι στον προηγούμενο διαγωνισμό είχαν κατέβει σε κοινοπρακτικό σχήμα. Πηγές και των δύο εταιρειών, όμως, αναφέρουν στην «Κ» πως αυτό έγινε για τεχνικούς λόγους, ενώ αμφότερες δήλωσαν στο ΤΑΙΠΕΔ πως εξακολουθούν να συνεργάζονται και ενδεχομένως αυτό να αποτυπωθεί και επίσημα σε δεύτερο χρόνο.

Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών, με βάση τα μέχρις στιγμής δεδομένα, είναι η 31η Μαΐου.

Παρά την απουσία της Cosco, για την οποία παράγοντες που εμπλέκονται άμεσα στη διαδικασία είχαν πάντα επιφυλάξεις ως προς την εμπλοκή της στον διαγωνισμό, από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου διατυπώνεται συγκρατημένη αισιοδοξία, μετά την εμφάνιση των τριών ενδιαφερομένων. Σημειώνουν πάντως ότι πρόκειται για εκδήλωση ενδιαφέροντος και το σημαντικό είναι αυτό το ενδιαφέρον να αναβαθμιστεί σε δεσμευτική προσφορά.

Δέσμευση

Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι μόνο μνημονιακή υποχρέωση αλλά και δέσμευση της χώρας για τη διαγραφή χρεών της που έχουν κριθεί κρατικές επιδοτήσεις και εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο διακανονισμού των κρατικών επιδοτήσεων του ΟΣΕ με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Υπενθυμίζεται, επίσης, πως η καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τη δεύτερη σιδηροδρομική εταιρεία του ΤΑΙΠΕΔ, την Εταιρεία Συντήρησης Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), είναι και αυτή στις 31 Μαΐου. Στον διαγωνισμό αυτό συμμετέχουν σχήμα της γαλλικής Alstom με τον όμιλο Κοπελούζου, η Siemens και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ Τέρνα.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E. ιδρύθηκε το 2005 ως θυγατρική του ΟΣΕ Α.Ε. Τον Δεκέμβριο του 2008 η κυριότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταβιβάστηκε στο Δημόσιο.