Με ταχείς ρυθμούς μαθαίνουν οι Ελληνες τους τρόπους ηλεκτρονικών πληρωμών

Με ταχείς ρυθμούς μαθαίνουν οι Ελληνες τους τρόπους ηλεκτρονικών πληρωμών

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οχι μόνο αγοράζουν ολοένα και περισσότερα προϊόντα μέσω Διαδικτύου, αλλά τείνουν να χρησιμοποιούν ή ενδιαφέρονται ιδιαιτέρως για τις σύγχρονες μεθόδους πληρωμών, όπως είναι το ηλεκτρονικό πορτοφόλι και οι ειδικές εφαρμογές που έχουν αναπτύξει οι τράπεζες για τα κινητά τηλέφωνα. Ο λόγος για τους Ελληνες καταναλωτές, οι οποίοι μπορεί να ανακάλυψαν με χρονική υστέρηση το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις ηλεκτρονικές πληρωμές –τις τελευταίες ειδικά μετά την επιβολή των κεφαλαιακών περιορισμών– όμως εμφανίζουν μεγάλη προσαρμοστικότητα στα νέα δεδομένα της αγοράς και της τεχνολογίας.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τον δείκτη Masterindex της Mastercard και της πρώτης έρευνας για τις πανευρωπαϊκές τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στις πληρωμές που πραγματοποιήθηκε σε 23 χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Masterindex 2017), ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους καταναλωτές που έχει πρόσβαση στο Ιντερνετ αγόρασε το 2016 τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα κάποιο προϊόν ή υπηρεσία από το Διαδίκτυο. Το 60% έκανε αγορές τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, ενώ το 90% τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο.

Πρώτη προτίμηση των Ευρωπαίων καταναλωτών που κάνουν αγορές μέσω Διαδικτύου είναι τα είδη ένδυσης και υπόδησης (48% ο μέσος όρος στις 23 χώρες που πραγματοποιήθηκε η έρευνα). Ακολουθούν τα εισιτήρια (34%), οι ηλεκτρονικές συσκευές (33%) και τα βιβλία (31%). Ωστόσο, παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των καταναλωτών από χώρα σε χώρα. Αυτοί που αγοράζουν κυρίως ηλεκτρονικές συσκευές από το Διαδίκτυο είναι οι Τσέχοι (50%) και οι Ελληνες (46%), ενώ οι Γάλλοι είναι αυτοί που αγοράζουν λιγότερο (23%). Οι Βρετανοί σε ποσοστό 33% αγοράζουν μέσω Διαδικτύου τα είδη παντοπωλείου. Οι Ελληνες επίσης είναι τέσσερις φορές πιο ανοιχτοί από τους Κροάτες στο να προμηθευτούν από το Διαδίκτυο εισιτήρια για έναν μακρινό προορισμό. Αυτοί που αγοράζουν τα περισσότερα ρούχα από το Διαδίκτυο (55%) είναι οι Ελληνες, ενώ οι Δανοί είναι αυτοί που αγοράζουν τα λιγότερα είδη ένδυσης (39%).

Εντυπωσιακό είναι το ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών για τις σύγχρονες μεθόδους πληρωμής. Σύμφωνα με την έρευνα της Mastercard το 49% των Ελλήνων καταναλωτών κάνει αγορές μέσω Διαδικτύου ενδιαφέρεται για τις πληρωμές μέσω ηλεκτρονικού πορτοφολιού, ενώ το 20% κάνει χρήση αυτής. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Ισπανοί είναι οι πρώτοι που δείχνουν ενδιαφέρον για το ηλεκτρονικό πορτοφόλι και τις ειδικές εφαρμογές για κινητά, όμως μόλις το 14% κάνει χρήση αυτών των τεχνολογιών. Οι Ελληνες και οι Νορβηγοί είναι εκείνοι που κάνουν τη μεγαλύτερη χρήση αυτών των τεχνολογιών (20%) και ακολουθούν οι Φινλανδοί (19%). Ο φόβος μήπως πέσουν θύμα απάτης αποτελεί τον κυριότερο αποτρεπτικό παράγοντα για τους καταναλωτές να μην προβούν σε αγορές μέσω Διαδικτύου, με την Ελλάδα να κατέχει το υψηλότερο σχετικό ποσοστό (71%). Τα στοιχεία δείχνουν αν μη τι άλλο ότι υπάρχει μεγάλη προοπτική για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη (εκτιμάται ότι το διάστημα 2015-2018 θα αναπτυχθεί κατά 45%), αλλά και των μεθόδων πληρωμής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή