Μέσω κινητών συσκευών, δηλαδή μέσω τηλεφώνων ή tablets, πραγματοποιείται το 25% των αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα, ποσοστό που δείχνει την προοπτική που υπάρχει ακόμη τόσο στο ηλεκτρονικό εμπόριο όσο και στην ανάπτυξη ειδικών εφαρμογών. Το παραπάνω στοιχείο προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Ipsos για λογαριασμό της PayPal σε 31 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, με αντικείμενο τις διασυνοριακές αγορές.
Τα υψηλότερα ποσοστά καταναλωτών που πραγματοποιούν αγορές μέσω κινητών συσκευών παρατηρήθηκαν στην Κίνα (53%), στην Ινδία (48%) και στις ΗΠΑ (43%), ενώ το συνολικό ποσοστό είναι 32%. Πάντως, οι περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να κάνουν τις αγορές τους μέσω υπολογιστή –επιτραπέζιου ή φορητού– με τα υψηλότερα σχετικά ποσοστά να καταγράφονται στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
Κατά την πραγματοποίηση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα εκτός Ελλάδας, οι Ελληνες αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές, tablets, κινητά και περιφερειακές συσκευές (64%), καθώς και παιχνίδια και είδη χόμπι (51%).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία της έρευνας σχετικά με το τι και πού πουλάνε στο εξωτερικό τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Σύμφωνα με την έρευνα της PayPal, οι κορυφαίες αγορές για τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα είναι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Γαλλία. Οι κύριες κατηγορίες ειδών και υπηρεσιών προς πώληση από Ελληνες εμπόρους περιλαμβάνουν τα ταξίδια, είδη ένδυσης – υπόδησης, υπηρεσίες ιστοσελίδων και εν γένει υπηρεσίες Internet, ανταλλακτικά αυτοκινήτων και καλλυντικά. Επίσης, σύμφωνα με τον Μάρσιν Γκλογκόφσκι, γενικό διευθυντή της PayPal για την περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, τα τελευταία χρόνια οι αγορές που σημειώνουν μεγάλη ανάπτυξη για τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα είναι η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Τουρκία και η Κίνα.
Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάζονται και οι λόγοι για τους οποίους κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα δεν είναι δημοφιλές σε καταναλωτές από άλλες χώρες. Βασικές αιτίες είναι η παροχή περιορισμένων τρόπων πληρωμής, η μη διάθεση της ιστοσελίδας στη γλώσσα του καταναλωτή, η ύπαρξη αισθήματος ανασφάλειας σχετικά με τις μεθόδους πληρωμών, η μη προσφορά ανταγωνιστικών τιμών, η έλλειψη καινοτομίας στα προϊόντα.
Η έρευνα έγινε σε δείγμα 34.052 ατόμων, εκ των οποίων οι 30.698 είχαν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία αγορά μέσω Διαδικτύου.