«Μαγνήτης» για εμπορικές αλυσίδες παραμένει και φέτος η Γερμανία

«Μαγνήτης» για εμπορικές αλυσίδες παραμένει και φέτος η Γερμανία

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη θέση της ως της πλέον ελκυστικής αγοράς για τις διεθνείς εμπορικές αλυσίδες διατήρησε και για το τρέχον έτος η Γερμανία, καθώς στην ίδια θέση είχε βρεθεί και το 2014. Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας παροχής υπηρεσιών CBRE, προέκυψε ότι το 40% των εμπορικών αλυσίδων σχεδιάζει να τοποθετηθεί στη γερμανική αγορά, ενώ ακολούθησαν η αγορά της Μεγ. Βρετανίας, με ποσοστό 33% και της Γαλλίας με 31%. Πάντως, είναι χαρακτηριστικό ότι οι τρεις δημοφιλέστερες αγορές παγκοσμίως βρίσκονται στην Ευρώπη. Κύριος λόγος της ελκυστικότητας της γερμανικής αγοράς είναι το γεγονός ότι διαθέτει περίπου 30 πόλεις με σημαντικό πληθυσμό υψηλής αγοραστικής δύναμης, που αποτελεί βασική προϋπόθεση για έναν εμπορικό όμιλο. Ενας ακόμα πολύ θετικός παράγοντας είναι ότι παρά την υψηλή ζήτηση, οι τιμές των ενοικίων στην πλειονότητα των γερμανικών πόλεων έχουν παραμείνει σε μεγάλο βαθμό σταθερές, ή έχουν καταγράψει μια μικρή αύξηση. Εν ολίγοις, τα ενοίκια παραμένουν προσιτά για τους εμπόρους.

Υψηλή ζήτηση όμως καταγράφει και η βρετανική αγορά και ιδίως εκείνη του Λονδίνου, γεγονός που αντανακλάται και στη συνεχιζόμενη άνοδο των ενοικίων. Σε κοντινή απόσταση βρίσκεται και η Γαλλία, προσελκύοντας αλυσίδες λιανικής χάρις στο επίπεδο ωριμότητας της αγοράς της και το γεγονός ότι διαθέτει έναν μεγάλο αριθμό από επιτυχημένα εμπορικά κέντρα σε όλη τη χώρα. Οι αλυσίδες επιλέγουν να εισέλθουν στη γαλλική αγορά, αρχικά μέσω της αγοράς του Παρισιού και της ευρύτερης περιοχής της πρωτεύουσας και στη συνέχεια επεκτείνονται και σε άλλες πόλεις. Ενας επιπλέον λόγος που καθιστά τη Γαλλία ελκυστικό προορισμό για τους εμπορικούς ομίλους θεωρείται η πρόσφατη ψήφιση νομοθεσίας που επιτρέπει το άνοιγμα των καταστημάτων για 12 Κυριακές ετησίως (από πέντε μέχρι σήμερα), αλλά και η καθιέρωση ειδικών Ζωνών Διεθνούς Τουρισμού, εντός των οποίων θα επιτρέπεται το άνοιγμα τις Κυριακές καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.

Πάντως, το 47% των αλυσίδων αναφέρει ως βασικότερες προκλήσεις για το 2015, την ασάφεια που επικρατεί γύρω από την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας, όπως επίσης και την εκτόξευση του λειτουργικού κόστους, κυρίως λόγω των αυξήσεων των ενοικίων των καταστημάτων. Επίσης, η έλλειψη ποιοτικών χώρων για τη στέγαση των καταστημάτων τους αποτελεί βασικό λόγο προβληματισμού των αλυσίδων και για το τρέχον έτος. Παρ’ όλα αυτά, η ζήτηση για νέα σημεία πώλησης παραμένει υψηλή, καθώς οι εταιρείες συνεχίζουν να επενδύσουν στην ανάπτυξή τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή