Ισχυροί οι δεσμοί μεταξύ Αθήνας και Τόκιο

Ισχυροί οι δεσμοί μεταξύ Αθήνας και Τόκιο

3' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η οικονομική συνεργασία μεταξύ Ιαπωνίας και Ελλάδας και ειδικότερα στη ναυτιλία έχει τις δυνατότητες αλλά και τη δυναμική να αναπτυχθεί πολύ περισσότερο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στα φετινά «Ποσειδώνια» λαμβάνουν μέρος 27 ιαπωνικοί όμιλοι αλλά και ότι οι δύο χώρες συμμετέχουν στη Ναυτιλιακή Συμβουλευτική Ομάδα όπως και σε άλλους φορείς και διαπραγματεύονται συνεχώς για τον σχηματισμό μιας ελεύθερης και δίκαιης αγοράς στον χώρο της διεθνούς ναυτιλίας. Αυτό επισημαίνει ο πρέσβης της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, Masuo Nishibayashi, προσθέτοντας όμως ότι οι δύο χώρες συναντιούνται και σε άλλους οικονομικούς τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και η ενέργεια, υπογραμμίζοντας τη συμμετοχή της Hitachi στην κατασκευή της μεγάλης λιγνιτικής μονάδας στην Πτολεμαΐδα.

– Πόσο σημαντική είναι η ναυτιλία για τις οικονομικές αλλά και διπλωματικές σχέσεις των δύο χωρών;

– Η Ιαπωνία και η Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια διατηρούν καλές οικονομικές σχέσεις. Οι περισσότερες ιαπωνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα δε, είναι ναυτιλιακές εταιρείες.

Αυτό εξάλλου επιβεβαιώνεται και από την πολύ καλή συνεργασία που έχουμε σε ένα διεθνές πλαίσιο όπως είναι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) όπου οι χώρες μας συμμετέχουν ως οι δύο από τις μεγαλύτερες εφοπλιστικές χώρες στο κόσμο. Τέλος, θα ήθελα να προσθέσω ότι στα φετινά «Ποσειδώνια» συμμετέχουν 27 ιαπωνικές εταιρείες και οργανισμοί.

Πλοία και τιμές

– Πιστεύετε ότι μπορεί η οικονομική συνεργασία να ενισχυθεί σημαντικά περισσότερο;

– Επιτρέψτε μου να σας απαντήσω παραθέτοντας κάποια στοιχεία σχετικά με τη συνεργασία μας στον ναυτιλιακό τομέα: Η ναυτιλιακή βιομηχανία όπως γνωρίζετε, είναι μία σημαντική βιομηχανία στην Ελλάδα. Δεν είναι μυστικό εξάλλου ότι η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως στη χωρητικότητα των πλοίων. Τη δεύτερη θέση κατέχει η Ιαπωνία. 

Τα ιαπωνικά πλοία διαθέτουν άρτιο εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας, γεγονός που τα καθιστά ιδιαίτερα δημοφιλή στην αξιολόγησή τους με αποτέλεσμα οι Ελληνες εφοπλιστές να κάνουν συχνά παραγγελίες από Ιάπωνες κατασκευαστές. 

Στο παραπάνω συνηγορούν κάποια χαρακτηριστικά των ιαπωνικών πλοίων: συγκεκριμένα οι χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, η υψηλή ενεργειακή απόδοσή τους αλλά και ο μεγάλος κύκλος ζωής τους κάνουν τα ιαπωνικά πλοία να μη χάνουν την αξία τους ακόμα και όταν πωλούνται ως μεταχειρισμένα.   

Οι τιμές των πλοίων δε, έχουν καταγράψει μια σημαντική πτώση λόγω της υποτίμησης του γιεν που έφερε η οικονομική πολιτική του Ιάπωνα πρωθυπουργού κ. Abe, γνωστή και ως «Abenomics». Αυτή η πολιτική εφαρμόζεται περίπου εδώ και ένα με δύο χρόνια. Θεωρώ λοιπόν, ότι βάσει των παραπάνω στοιχείων η οικονομική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών και ειδικότερα η συνεργασία μας στη ναυτιλία έχει τις δυνατότητες αλλά και τη δυναμική να αναπτυχθεί πολύ περισσότερο.

– Εξετάζουν επενδύσεις στην Ελλάδα ιαπωνικοί όμιλοι και πώς αξιολογείτε την υπάρχουσα παρουσία ιαπωνικών επιχειρήσεων στη χώρα;

– Γνωρίζω ότι στη χώρα σας εκτιμάτε ιδιαιτέρως τα ιαπωνικά προϊόντα και δη τα αυτοκίνητα.  Αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα και είμαι βαθύτατα ευγνώμων για την προτίμησή σας. Οσον αφορά την ιαπωνική παρουσία στην Ελλάδα, θα ήθελα να σας φέρω ως παράδειγμα τη συμμετοχή στην κατασκευή λιγνιτικής μονάδας στην «Πτολεμαΐδα» από την ιαπωνική εταιρεία Hitachi.

Διεθνές θεσμικό πλαίσιο

– Η Ιαπωνία μαζί με την Ελλάδα και την Κίνα ελέγχουν την πλειοψηφία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Μπορεί η μεταξύ τους συνεργασία σε θέματα διεθνούς θεσμικού πλαισίου να βοηθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη των τριών βιομηχανιών;

– Είναι απαραίτητο να εξασφαλίσουμε το ελεύθερο εμπόριο για την ανάπτυξη της διεθνούς ναυτιλίας. Η Ιαπωνία και η Ελλάδα συμμετέχουν στη Ναυτιλιακή Συμβουλευτική Ομάδα όπως και σε άλλους φορείς και διαπραγματευόμαστε συνεχώς για τον σχηματισμό μιας ελεύθερης και δίκαιης αγοράς στον χώρο της διεθνούς ναυτιλίας. 

Επιπλέον, θα ήθελα να προσθέσω ότι η Ιαπωνία προκειμένου να συνεισφέρει στην ανάπτυξη των διεθνών μεταφορών και του ελεύθερου εμπορίου θεωρεί απαραίτητο τον σχηματισμό ενός διεθνούς θεσμικού πλαισίου και γι’ αυτό τον λόγο επιθυμεί να συνεισφέρει στις διαδικασίες διαμόρφωσης αυτού του πλαισίου. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή