ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «Κ»

Σκάρλετ εναντίον Γιόχανσον

skarlet-enantion-giochanson-2352639

Η Σκάρλετ Γιόχανσον δεν είχε γεννηθεί ακόμα το 1979, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το «Κράμερ εναντίον Κράμερ», μια ταινία που για σαράντα χρόνια αντιμετωπίζεται ως η απόλυτη ταινία διαζυγίου. Οι συγκρίσεις με την «Ιστορία γάμου» που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, ενώ παράλληλα διατίθεται και μέσω Netflix, είναι απολύτως λογικές: η ταινία του Νόα Μπάουμπακ είναι η απόλυτη ταινία διαζυγίου της εποχής μας και η 35χρονη Γιόχανσον δίνει πιθανόν την καλύτερη ερμηνεία της καριέρας της. Δίπλα της, επίσης εξαιρετικός, ο Άνταμ Ντράιβερ. 

Η Γιόχανσον έγινε γνωστή το 1998 ως το κοριτσάκι του «Γητευτή των αλόγων», εξελίχθηκε σε μια περιζήτητη νεαρή σταρ μέσα από καλές ταινίες των ’00s, όπως τα «Χαμένοι στη μετάφραση» ή «Ο άνθρωπος που δεν ήταν εκεί», έγινε η μούσα του Γούντι Άλεν (τον οποίο προ ημερών, κόντρα στο ρεύμα, υπερασπίστηκε σε συνέντευξή της στο Vanity Fair) και κατόπιν πέρασε στην αγκαλιά της Marvel – σε λίγο καιρό αναμένεται η ένατη και τελευταία συμμετοχή της στο υπερηρωικό σύμπαν με το «Black Widow». Χάρη σ’ αυτόν τον ρόλο, τα φετινά της έσοδα έφτασαν τα 56 εκατ. ευρώ, ποσό που την καθιστά την πιο υψηλά αμειβόμενη ηθοποιό στο Χόλιγουντ. 

Στην καριέρα της δεν σταμάτησε ποτέ να συνεργάζεται με σημαντικούς σκηνοθέτες: εκτός από τον Άλεν, τους Κοέν ή την Κόπολα, έχει δουλέψει επίσης με τον Νόλαν, τον Ντε Πάλμα, τον Γουές Άντερσον – μόνο ο Φίντσερ αρνήθηκε κάποτε να της δώσει τον ρόλο στο «Κορίτσι με το τατουάζ», επειδή τη βρήκε «υπερβολικά σέξι». Η ίδια ενοχλείται από την εικόνα της ως «σύμβολο του σεξ» και, έχοντας υπάρξει πάντα διακριτική, με συγκροτημένο λόγο και κοινωνική ευαισθησία, θα προτιμούσε το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κανείς ακούγοντας το όνομά της να μην είναι η εμφάνισή της. Ευχή και κατάρα. ■