ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «Κ»

Τα πρόσωπα πίσω από τους «σταρ» του ελληνικού Facebook

© Άγγελος Γιωτόπουλος

Ποιοι κρύβονται πίσω από τις πιο δημοφιλείς σελίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Χούλιγκανς με χιούμορ και στιλ

Ο Παναγιώτης Μαρκεζίνης είναι δημοσιογράφος, ο Αντρέας Λουκάκος έχει τη δική του εταιρεία παραγωγής και ο Νίκος Μπόβολος εργάζεται ως κειμενογράφος σε διαφημιστική εταιρεία. Δημιούργησαν τις δύο δημοφιλείς σελίδες «Τσιτσιπάς Χούλιγκανς» και «Λάνθιμος Χούλιγκανς», σατιρίζοντας με τον πιο έξυπνο τρόπο τον ποδοσφαιρικό φανατισμό ως τυπικά  Έλληνες οπαδοί του Στέφανου Τσιτσιπά και του σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου. «Όλα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2019, μία ημέρα πριν από τον ημιτελικό του Τσιτσιπά με τον Ναδάλ στο Αυστραλιανό Open. Μας είχε φανεί πολύ αστείο να βλέπουμε τον φίλαθλο κόσμο της χώρας μας να ασχολείται μαζικά εν μια νυκτί με το τένις, και μάλιστα με ύφος ειδήμονα. Αυτό που χρειάζεται για να φτάσει μία σελίδα στα μάτια πολύ κόσμου είναι η τύχη, η πρωτοτυπία της ιδέας και, κυρίως, αυτή η ιδέα να πιάνει τον σφυγμό της επικαιρότητας.

Στη δική μας περίπτωση λειτούργησαν και τα τρία παράλληλα και φτάσαμε να κάνουμε κάτι που η φήμη του ξεπέρασε κατά πολύ όλα όσα είχαμε φανταστεί. Δεν είχαμε σκοπό να δούμε αυτές τις σελίδες ως όχημα για να βγάλουμε κέρδος. Σκεφτήκαμε από την πρώτη στιγμή πως πρέπει να βρούμε τρόπο για να προσφέρουμε κάτι. Όταν φτιάξαμε τα πρώτα μπλουζάκια με τη βοήθεια του sportarena.gr, επικοινωνήσαμε με τον κ. Πέτρο Δαμιανό, διευθυντή του σχολείου του καταστήματος κράτησης ανηλίκων του Αυλώνα, και διαθέσαμε όλα τα έσοδα για την αγορά αθλητικού υλικού για τα παιδιά που κρατούνται εκεί. Από γνωριμίες έχουμε ζήσει διάφορες σουρεαλιστικές σκηνές, αλλά η αγαπημένη μας συνέβη ένα απόγευμα, όταν μια φίλη της σελίδας μας έστειλε μήνυμα για να μας πει ότι ο σύζυγός της βρίσκεται στο νοσοκομείο με ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας και η καθημερινή του διασκέδαση είναι να διαβάζει όσα γράφουμε. Λίγο καιρό αργότερα, όταν επέστρεψε σπίτι του, σε συνεννόηση μαζί της, εισβάλλαμε στο σπίτι τους σαν κανονικοί χούλιγκανς και πλέον έχουμε φιλικές σχέσεις και συχνή επικοινωνία». 

https://www.facebook.com/tsitsipashools
https://www.facebook.com/Lanthimoshools


Το πάθος για τη γεωγραφία είναι τρομερά κουλ

ta-prosopa-piso-apo-toys-star-toy-ellinikoy-facebook0
© Βαγγέλης Ζαβός

 

Είναι μια σελίδα χαλαρού αλλά έγκυρου εκπαιδευτικού περιεχομένου στο Facebook με πάνω από 100.000 followers. Με μπόλικες δόσεις χιούμορ παραδίδει μαθήματα γεωγραφίας. Σύμφωνα με τον δημιουργό του, που προτιμά να διατηρήσει την ανωνυμία του, δεν είναι απλώς μια σελίδα, είναι μια κοινότητα. Και όντως «η γεωγραφία είναι πολύ κουλ», όπως είναι ο τίτλος της σελίδας. «Δεν έχω ξαναδεί τέτοια συμμετοχή σε σελίδα εκπαιδευτικού περιεχομένου. Το φοβερό είναι πως σπάνια οι άνθρωποι τσακώνονται σε αυτή τη σελίδα, παρόλο που έχουν άλλες ηλικίες, διαφορετικές ιδεολογικές αναφορές, προτιμήσεις. Δουλεύω σε μια εταιρεία που φτιάχνει λογισμικό για επεξεργασία ήχου και είμαι στο κομμάτι του μάρκετινγκ. Επίσης, ασχολούμαι ημι-επαγγελματικά με τη μουσική (γράφω στίχους, παίζω και τραγουδάω). Μπορεί να μου πάρει και 3-4 ώρες ένα ποστ, κάποιες φορές και μέρες. Εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν υλικό από τη σελίδα στην τάξη, γονείς διαβάζουν μαζί με τα παιδιά τους τις δημοσιεύσεις και πολλοί άνθρωποι διάφορων ηλικιών μού έχουν πει πως μέσα από τη σελίδα αναζωπυρώθηκε η αγάπη τους για τη γνώση και η περιέργεια να ψάξουν και να μάθουν για τον κόσμο. Θα μπορούσε να υπάρχει οικονομικό κέρδος, αλλά όπου υπάρχουν λεφτά συνήθως υπάρχει και ευθύνη και άγχος, και δεν θα ήθελα αυτή η σελίδα να μπει σε ένα πλαίσιο που μπορεί να με αγχώνει· από αυτή την άποψη η σελίδα είναι η ψυχοθεραπεία και η χαρά μου. Ναι, η ζωή μου έχει αλλάξει προς το καλύτερο. Μου αποδεικνύει πώς διαφορετικοί μεταξύ μας άνθρωποι μπορούν να συμβιώσουν μια χαρά αν εστιάζουμε στα πράγματα που μας ενώνουν, τα οποία είναι πολύ περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν. Η σελίδα μού έδειξε πως όλοι χαίρονται να μαθαίνουν αν αυτό γίνεται με μη αποστειρωμένο και με ουσιαστικό τρόπο». 

https://www.facebook.com/geografitness


Ο προγραμματιστής που έγινε βασιλιάς του ίντερνετ

ta-prosopa-piso-apo-toys-star-toy-ellinikoy-facebook1
© Άγγελος Γιωτόπουλος

 

Ο Δημήτρης Κανέλλης είναι ο δημιουργός των πιο διάσημων σελίδων του ελληνικού σοσιαλμιντιακού σύμπαντος. Είναι ο ιθύνων νους πίσω από το «Thank You, Next» (έχει πλέον δημιουργηθεί ο νεολογισμός «έριξα TYN», που μεταφράζεται ως χώρισα), τη σελίδα «Η Ζωή στο Γραφείο» και «Τμήμα Προσωπικού Δράματος». «Είμαι ένας προγραμματιστής που αποφάσισε να ασχοληθεί με τον χώρο του ίντερνετ. Αυτό συνεπάγεται από websites και apps μέχρι social media και analytics. Έχω τη δική μου επιχείρηση, με πελάτες από διαφορετικούς τομείς, και προσπαθώ να εστιάζω σε πιο δημιουργικά πράγματα. Πώς θα εξηγούσα τις σελίδες αυτές σε κάποιον; Νομίζω εξαρτάται από το σε ποιον θα έπρεπε να το εξηγήσω. Αν ήταν ένας άνθρωπος που καταλαβαίνει πώς λειτουργεί το ίντερνετ, θα έλεγα πως είναι κάτι αντίστοιχο με τα παλιά forums. Αν ήταν κάποιος εκτός, θα προσπαθούσα να το παρομοιάσω με ένα online ημερολόγιο όπου ο κόσμος μοιράζεται πράγματα που τον ενοχλούν ή που θέλει να τα διακωμωδήσει.

Προσπαθώ στις κοινότητες που δημιουργώ όλοι οι χρήστες να νιώθουν άνετα, σαν μια παρέα που μοιράζεται τα νέα. Μία από τις ανάγκες του κόσμου όταν συνδέεται είναι να μαθαίνει τι συμβαίνει. Επίσης, σίγουρα σε όλα αυτά έχουν βοηθήσει οι συντονιστές του κάθε γκρουπ, που φροντίζουν τη σωστή λειτουργία με βάση τους κανόνες τόσο της πλατφόρμας που βρισκόμαστε όσο και της κοινότητας. Αφετηρία στάθηκε η δημιουργία της σελίδας “Η Ζωή στο Γραφείο”. Δεν ήταν κάτι σχεδιασμένο ούτε προμελετημένο. Έτυχε, θα έλεγα, γιατί με όποιον φίλο ή φίλη μιλούσαμε γκρινιάζαμε για τα παράδοξα που συναντούσαμε στις δουλειές μας. Οπότε σκέφτηκα ας φτιάξω μια σελίδα όπου θα μπορούν όλοι οι εργαζόμενοι σε γραφεία να ταυτιστούν και επίσης να νιώσουν πως δεν είναι μόνοι. Δεν μπορώ να βρω κάποιο μοτίβο στο γιατί πέτυχαν αυτές οι σελίδες ενώ άλλες δεν έχουν πετύχει. Ίσως ήταν σωστό το timing. Ίσως η ενσυναίσθηση σχετικά με το τι θέλει ο κόσμος τη δεδομένη στιγμή είναι το μυστικό. Καταλήγω πως -όπως πολλά πράγματα στη ζωή- θέλει εξάσκηση, πειραματισμό, επιμονή. Στο “Thank You, Next” κάποια στιγμή στην καραντίνα φτάσαμε σε ένα επίπεδο να έχουμε καθημερινά 2.000 ιστορίες. Όταν ανεβάζεις ένα βίντεο και σε μερικές ώρες πάει πάνω από 100.000 προβολές, καταλαβαίνεις πως υπάρχει ένα τεράστιο κοινό που ανυπομονεί για το περιεχόμενό σου. Φέτος, έγινε μια μεγάλη αρχή για εμάς με μεγάλες εταιρείες που μας προσέγγισαν με σκοπό την οργανική παρουσία του brand τους σε ιστορίες, επί παραδείγματι ιστορίες που αναφέρουν συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες χωρίς να αλλοιώνουν ούτε την ποιότητα του γκρουπ ούτε την ποιότητα της ιστορίας». 

https://www.facebook.com/groups/thankyounextofficial
https://www.facebook.com/zwistografeio
https://www.facebook.com/groups/1272557192909120