ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «Κ»

Η Μάρνι των 2,4 εκατ. δολαρίων

Κατοικίδια-influencers και το κρυπτονόμισμα του κόσμου της φιλοζωίας.

i-marni-ton-2-4-ekat-dolarion-561400537

Ομολογώ ότι είναι ελάχιστα αυτά που ξέρω για το επάγγελμα του influencer. Το να είναι κανείς διάσημος, όχι επειδή κατέχει μια ξεχωριστή δεξιότητα ή επειδή έχει συμβάλει με καθοριστικό τρόπο σε κάτι που έδωσε μια μικρή σπρωξιά στον κόσμο μας, αλλά επειδή… είναι διάσημος, μου φαινόταν πάντοτε ένα ανιαρό οξύμωρο. Μέχρι που διάβασα τα δυσάρεστα νέα για τον θάνατο της Μάρνι.

Δεκαοχτώ χρόνια έζησε η Μάρνι. Δεν ξέρω από πότε ξεκίνησε να συνεισφέρει στον οικογενειακό προϋπολογισμό. Νομίζω από αρκετά νωρίς, δεδομένου ότι η αφεντικίνα της την έβγαλε στα φόρα των social media (με αρχή το απρόσμενα καθηλωτικό Instagram) λίγο αφότου την υιοθέτησε. Επίσης, επειδή ήταν άνεργη, έριξε πολλή ενέργεια στο να κάνει διάσημο αυτό το ομολογουμένως χαριτωμένο Σι Τζου, με το σπάνιο σύνδρομο που το ανάγκαζε να έχει μόνιμα γερμένο το κεφάλι του στα αριστερά.

Η δημοτικότητα της Μάρνι εκτοξεύτηκε γρήγορα, παρότι είχε να ανταγωνιστεί δεκάδες άλλα κατοικίδια influencers, και πολύ σύντομα έφτασε να έχει 1,9 εκατ. ακολούθους στο Instagram και περίπου μισό εκατομμύριο στο Facebook. Όλοι εσείς που κουνάτε συγκαταβατικά το κεφάλι σας, όπως έκανα κάποτε κι εγώ, ανίδεος για την τεράστια αξία του ψηφιακού μάρκετινγκ, διαβάστε τη συνέχεια:

Η «καθαρή αξία» της Μάρνι, η ικανότητά της δηλαδή να παράγει εισόδημα, υπολογίστηκε στα 2,4 εκατ. δολάρια. Ένας σοβαρός λόγος και ένα τεράστιο κίνητρο για να κρατήσεις υγιές και ζωντανό το σκυλί σου όσο περισσότερα χρόνια γίνεται, θα έλεγε ένας κυνικός. Θα μου πείτε, όταν επιχειρηματίες όπως ο Μπιλ Γκέιτς και ο Έλον Μασκ έχουν αντίστοιχο net worth μερικές εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια, τα μόλις 2,4 εκατ. φαντάζουν ρέστα από δεκάρικο. Θα σας απαντήσω ότι αυτοί οι δύο έχουν πίσω τους ένα παραγωγικό έργο. Και μπροστά τους ένα κοινωνικό όραμα. Με πολλά λεφτά για την τσέπη τους, σύμφωνοι! Αλλά και ένα προϊόν που, είτε σου αρέσει είτε όχι, αξίζει σίγουρα περισσότερα από ένα «ωωω, μωρέ!», καθώς φυλλομετράς εικονίτσες στο κινητό σου.

Κάπου εδώ είναι η στιγμή που, όταν μοιράζομαι αυτές τις ανησυχίες με τη γενιά του ίντερνετ (την κόρη μου, ειδικότερα), εισπράττω τη μόνιμη επωδό: «Ok, boomer». Και ξέρετε κάτι; Έχουν δίκιο, παρότι δεν ανήκω τυπικά στη γενιά των Baby Boomers και άρχισα να ασχολούμαι με το διαδίκτυο πριν οι περισσότεροι από τους αμούστακους επικριτές μου γεννηθούν. Έχουν δίκιο, γιατί η παραγωγή πλούτου δεν είχε ποτέ να κάνει με κάποια συμπαντική σταθερά ή ένα πολιτισμικό πρότυπο που μας παραδόθηκε άνωθεν. Πλούτο παράγει οτιδήποτε είναι διατεθειμένος κάποιος να αγοράσει για οποιονδήποτε λόγο. Και από αυτή την άποψη τα pet influencers – για τα οποία ακόμα αναζητώ μια μετάφραση της προκοπής – μπορεί να είναι το κρυπτονόμισμα του κόσμου της φιλοζωίας.

Αυτό εξακολουθεί να μου φαίνεται κάπως θλιβερό, αλλά τώρα που το σκέφτομαι, λιγότερο οξύμωρο απ’ όταν ξεκίνησα αυτό το άρθρο.

K9