Μάιρα Γραβάνη: Η αγωνία της νέας ηθοποιού πριν τον Οθέλλο

Μάιρα Γραβάνη: Η αγωνία της νέας ηθοποιού πριν τον Οθέλλο

2' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τελικά προτιμάς το Μαρία ή το Μάιρα; «Μαρία με έλεγαν μικρή, αλλά, επειδή όταν άκουγα το όνομά μου αναγκαζόμουν συχνά να ρωτάω “ποια Μαρία;”, όταν υπήρχαν κι άλλες στον ίδιο χώρο, ένας φίλος με βάφτισε Μάιρα και μου έμεινε. Υπάρχουν όμως και σταθεροί θιασώτες του “Μαρία”. Ακούω και στα δύο!». Η Μάιρα, λοιπόν, έχει έναν χρόνο και κάτι που τελείωσε τις σπουδές της στο Θέατρο Τέχνης. Έκτοτε έχει προλάβει να συμμετάσχει στην παράσταση Κομμώτριες. Μεταπολίτευση του Μιχαήλ Μαρμαρινού, ενώ την ερχόμενη Πέμπτη κάνει πρεμιέρα ως Δυσδαιμόνα στον Οθέλλο, που ανεβαίνει στο Θέατρο Βράχων και θα συνεχίσει σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. 

«Από όταν άρχισα να έχω συνείδηση του εαυτού μου, ήθελα να γίνω ηθοποιός», λέει, ωστόσο πριν από το θέατρο σπούδασε και Ψυχολογία στο Λονδίνο και έκανε την πρακτική της στο 18 Άνω, το τμήμα απεξάρτησης στο Δαφνί. «Η εμπειρία που αποκόμισα εκεί με καθόρισε.

Συνειδητοποίησα πόσο υποκειμενική είναι η ανθρώπινη εμπειρία και ότι, αν σκάψεις πολύ βαθιά, όλοι είμαστε ίδιοι. Αυτό που με τρόμαξε ήταν πόσο γρήγορα σκλήρυνα και συνήθισα κάποια πράγματα». Οι γνώσεις της ψυχολογίας αποτελούν εργαλείο δουλειάς για έναν ηθοποιό; «Όχι εξ ορισμού.  Όμως η διαδικασία αυτογνωσίας, παρατήρησης συμπεριφορών και μια γενική ανάγκη ουσιαστικής προσέγγισης των πραγμάτων ίσως βοηθούν στην τέχνη της υποκριτικής».

Άρχισε να εργάζεται ως ηθοποιός σε μια πολύ δύσκολη χρονιά, αφού λόγω της πανδημίας τα θέατρα έμειναν κλειστά και με αβέβαιο παρόν και μέλλον. «Η πρώτη παράσταση όπου συμμετείχα ήταν μία από τις πολλές που αναγκαστικά διακόπηκαν. Με στενοχωρεί ο απαξιωτικός τρόπος που αντιμετωπίζεται το θέατρο συνολικά. Δυστυχώς κάθε χρονιά είναι μια δύσκολη χρονιά για το θέατρο», μου απαντά. Πρώτα ο Μαρμαρινός και τώρα οι Χειλάκης και Δούνιας, που σκηνοθετούν τον Οθέλλο. Άραγε έχει κάποιο κριτήριο στην επιλογή των συνεργασιών της; Υπάρχουν συγκεκριμένοι σκηνοθέτες που προτιμά και ρόλοι που αγαπά; «Νιώθω πολύ ευτυχισμένη όταν συναντώ ανθρώπους με τους οποίους μιλάμε την “ίδια γλώσσα” και αποτελούν πηγή έμπνευσης για μένα. Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός είναι ο μεγάλος μου δάσκαλος και θα τον ευγνωμονώ για πάντα για τους κόσμους στους οποίους με προσκάλεσε και την προοπτική που μου άνοιξε. Βρίσκω πολύ συγκινητική την αφοσίωση και την επιμονή του στις λεπτομέρειες. Ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας, με τη σειρά τους, μου εμπιστεύτηκαν έναν πολύ μεγάλο ρόλο και μου έδωσαν την ευκαιρία να έρθω αντιμέτωπη με ένα τόσο σπουδαίο έργο». Η Δυσδαιμόνα, που υποδύεται στην παράσταση του Οθέλλου, είναι μια νέα κοπέλα που επαναστατεί ενάντια στο αίμα της, πηγαίνει κόντρα στην τάξη πραγμάτων της εποχής της και στον πατέρα της και αποφασίζει να ακολουθήσει τον έρωτα με καθαρότητα, δύναμη και ανιδιοτέλεια ακόμα και την ύστατη στιγμή. Όπως μου περιγράφει η ίδια: «Υπομένει με πίστη και αφοσίωση το “δίκαιο μυστήριο της αγάπης”. Η αθωότητα και η απειρία της της επιτρέπουν να δει και να ερωτευθεί ένα κομμάτι του Οθέλλου που ούτε ο ίδιος δεν πιστεύει ότι έχει. Θαυμάζω το θάρρος, τη γενναιότητα, την επιμονή της, καθώς και την πίστη της». 

Στο σύντομο αυτό «ραντεβού» μας πρόλαβα να δω ότι ακόμη μετράει με προσοχή τα λόγια της, από σεβασμό ή και δέος στο ξεκίνημά της, για το οποίο τόσο έχει καρτερήσει. Τη φαντάζομαι να δίνει την πεντηκοστή της συνέντευξη μετά από χρόνια και από εμπειρία να προβλέπει την επόμενη ερώτηση του δημοσιογράφου. Για την ώρα κλείνω με μια προβλέψιμη ερώτηση: Πώς ονειρεύεσαι το φετινό καλοκαίρι; «Σε περιοδεία, σε μεγάλα ανοιχτά θέατρα της Ελλάδας. Και λίγες διακοπές με αγαπημένα μου πρόσωπα».

ΙΝFO 
Ο Οθέλλος κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Βράχων στις 24/6.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή