Μιχάλης Θεοφάνους: «Η τέχνη είναι ένας τρόπος να αναπνέω καλύτερα»

Μιχάλης Θεοφάνους: «Η τέχνη είναι ένας τρόπος να αναπνέω καλύτερα»

O «αθόρυβος» σταρ του χορού πρωταγωνιστεί στο νέο έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου, ετοιμάζεται να χορογραφήσει ένα νέο έργο για τη Λυρική, ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνει τους πρώτους καρπούς της πατρότητας.

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν τον δεις στη σκηνή, είναι αδύνατον να μη σε συνεπάρει ο ερμηνευτικός του «θόρυβος». Εκτός σκηνής, επιλέγει τη γαλήνη μιας ήσυχης προσωπικής ζωής. Ο «αθόρυβος» σταρ του χορού, που έχει παίξει δίπλα στη θρυλική Lucinda Childs και τον έχει σκηνοθετεί ο Robert Wilson, ζούσε μέχρι πριν από δύο χρόνια στο Λονδίνο, παρέα με τη σύζυγό του. Η δελεαστική πρόταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου να συνεργαστούν ξανά στο νέο του έργο, μαζί με τον ερχομό του πρώτου του παιδιού, τον οδήγησαν πίσω στην Αθήνα, λίγο πριν η πανδημία φέρει τα πάνω κάτω. «Πέρασα μια περίοδο που ήμουν σε σοκ», μου λέει.

«Ξαφνικά όλα τα δεδομένα μου ανατράπηκαν και είχα να διαχειριστώ πολλά. Από την ακύρωση της πρεμιέρας του νέου έργου του Δημήτρη, για το οποίο όλοι είχαμε δουλέψει σκληρά και αναμέναμε με λαχτάρα, μέχρι την προσαρμογή σε μια νέα χώρα, τη δύσκολη καθημερινότητα της καραντίνας, τον φόβο της πανδημίας, το pause στον πολιτισμό και φυσικά τον νέο μου ρόλο ως πατέρα. Δεν σου κρύβω ότι άργησα να συνειδητοποιήσω την πατρότητα. Τώρα, που η μικρή είναι ενάμισι έτους, αρχίζω και καταλαβαίνω καλύτερα τη σχέση μας. Στην αρχή ένιωθα μαγκωμένος, όσο κι αν ο ερχομός της ήταν κάτι που επιθυμούσαμε πολύ με τη γυναίκα μου».

Το νέο έργο του Παπαϊωάννου όπου πρωταγωνιστεί, με τίτλο «Εγκάρσιος Προσανατολισμός», φλερτάρει με την τωρινή φάση της ζωής του. «Να διατηρείς μια σταθερή γωνία προς μια μακρινή πηγή φωτός για προσανατολισμό», αναφέρει το promo video. Μετά τη διθυραμβική πρεμιέρα στη Λυών τον περασμένο Ιούνιο, ακολούθησε μια μίνι ευρωπαϊκή περιοδεία, η οποία ξεκινά πάλι τον Σεπτέμβριο. «Η αντίδραση του κοινού έξω είναι θερμή, φαίνεται να απολαμβάνουν πολύ αυτό που βλέπουν», λέει. «Είναι η τέταρτη συνεργασία μου με τον Δημήτρη, τον οποίο εκτιμώ βαθιά ως καλλιτέχνη, συνεργάτη και φίλο. Μπορώ να τον εμπιστευτώ, και αυτό είναι πολύ σημαντικό για μένα. Νιώθω ότι αντιμετωπίζουμε τη δουλειά και τη ζωή με τις ίδιες αξίες, είναι σαν να βρισκόμαστε στην ίδια σελίδα ενός βιβλίου».

Θεωρεί ενθαρρυντικό το ότι στο εξωτερικό έχουν βρει ασφαλείς τρόπους για να παρακολουθεί ο κόσμος παραστάσεις σε κλειστούς χώρους και τον προβληματίζει η κατάσταση στην Ελλάδα. «Είναι σαν να θεωρούν τους καλλιτέχνες τον τελευταίο τροχό της αμάξης», λέει. Παρά ταύτα, δεν χάνει τη δημιουργικότητά του. «Η τέχνη είναι ένας τρόπος να αναπνέω καλύτερα», μου λέει. Μέχρι τον Νοέμβριο μπορείτε να τον «βρείτε» και στο κυπριακό περίπτερο της Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, όπου έχει αναλάβει το creative direction σε ένα ιδιαίτερο φωτογραφικό project, ενώ, αν πέσει στα χέρια σας το τελευταίο τεύχος του CAP 74024, θα τον δείτε να πρωταγωνιστεί σε μια εντυπωσιακή φωτογράφιση, την ενδυματολογική και δημιουργική επιμέλεια της οποίας είχε ο οίκος Valentino. «Επιδιώκω την καλλιτεχνική αρτιότητα σε ό,τι κάνω, όσο δύσκολο κι αν είναι», λέει. Τον χειμώνα θα χορογραφήσει ένα νέο έργο για τη Λυρική, ενώ συζητά και για μια νέα ταινία. «Ξέρω ότι δεν μπορώ να είμαι για πάντα χορευτής, γι’ αυτό αναζητώ κι άλλους δρόμους να υπάρχω μέσα στις τέχνες. Αν θέλω κάτι για το μέλλον, είναι να αγαπώ πραγματικά το καθετί που κάνω».

Info: Οι επόμενοι σταθμοί του «Εγκάρσιου Προσανατολισμού» είναι: Παρίσι (7-11/9), Νάπολη (16, 17/9), Tορίνο (23, 24, 25, 26/9) κ.α. Η αθηναϊκή πρεμιέρα αναμένεται στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση τον χειμώνα. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή