Kλίνες και κλουβιά

Η διαφορά ανάμεσα σε ένα ξενοδοχείο ζώων και σε ένα ξενοδοχείο φιλικό στα κατοικίδια.

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Άκουγα τις προάλλες στο ραδιόφωνο έναν από τους εκπροσώπους των ξενοδόχων, στην Κρήτη αν δεν κάνω λάθος, να μιλάει για «pet hotels». Μιλούσε σαν να επρόκειτο για μια καινοφανή ιδέα, σαν να μη γνώριζε ότι η Ελλάδα βρίσκεται ήδη τρίτη στη λίστα με τα περισσότερα pet friendly ξενοδοχεία στην Ευρώπη (με πρώτη την Ιταλία). Πιστεύω ότι εκείνο που αγνοούσε πραγματικά είναι η διαφορά ανάμεσα σε ένα pet friendly και ένα αληθινό pet hotel – ένα ξενοδοχείο με υποδομές αφιερωμένες στη συγκατοίκηση με ζώα. 

Το στήσιμο ενός pet hotel είναι επιλογή στρατηγικού μάνατζμεντ, με στόχο τη διάκριση ανάμεσα σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ένα pet hotel πρέπει να έχει ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, που θα μπορεί να αντιμετωπίσει απρόοπτα  – όπως για παράδειγμα ένα σκυλί που γαβγίζει και ενοχλεί. Πρέπει να προσφέρει στους επισκέπτες χρήσιμες πληροφορίες, όπως μια περιοχή για βόλτα, ένα κατάστημα για κατοικίδια ή ένα κτηνιατρείο που παραμένει ανοιχτό στις περιόδους των διακοπών. Ένα pet hotel θα πρέπει να προϊδεάζει τους πελάτες ότι ίσως χρειαστεί να υπογράψουν ένα ειδικό συμφωνητικό με όρους που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια του ζώου και την ενδεχόμενη αποζημίωση σε περίπτωση φθορών. Θα πρέπει να είναι σχεδιασμένο κατάλληλα, ώστε να επιτρέπει εύκολη πρόσβαση και έξοδο, ώστε να αποφεύγονται τριβές με ανθρώπους που φοβούνται ή αντιπαθούν τα κατοικίδια ζώα. Να έχει κλουβιά στα δωμάτια, για τις στιγμές όπου το προσωπικό καθαρισμού πρέπει να βρίσκεται μέσα, να έχει έπιπλα ανθεκτικά στις φθορές, υφασμάτινες επενδύσεις που αντέχουν στην κακομεταχείριση, εναλλακτική επιλογή αντί της γνωστής μοκέτας στο δάπεδο και –ιδανικά– έναν στεγασμένο εξωτερικό χώρο, όπου τα ζώα θα μπορούν να ικανοποιούν τις φυσικές τους ανάγκες, με περίφραξη και επιτήρηση. Θα πρέπει να μεριμνά για εξειδικευμένο εξοπλισμό καθαρισμού, ίσως μόνιμα φίλτρα αέρα (για τον επόμενο, αλλεργικό πελάτη) και ένα ερωτηματολόγιο που θα πρέπει να συμπληρώσει ο πελάτης, με εύλογες ερωτήσεις, όπως: «Το σκυλί σας μπορεί να μένει μόνο στο δωμάτιο και πόσες ώρες; Είναι στειρωμένο; Βρίσκεται σε περίοδο αναπαραγωγής; Είναι κοινωνικοποιημένο με άλλα ζώα;».

Τέλος, θα πρέπει να διαφημίζει το γεγονός ότι δεν δέχεται απλώς αλλά καλοδέχεται τα κατοικίδια, με μια σειρά από μικρές προσφορές, όπως δοχεία για νερό στα δωμάτια και στους κοινόχρηστους χώρους, αξεσουάρ, αναμνηστικά και φυσικά σακούλες για τη βόλτα. Στα πολύ προχωρημένα pet hotels προσφέρεται ήδη animal room service, day care centers (γιατί κάποια στιγμή ο πελάτης θα πάει κάπου όπου δεν μπορεί να πάρει μαζί τον σκύλο του) και έξτρα υπηρεσίες, όπως κούρεμα και γενικότερη περιποίηση. 

Μέχρι να ακούσετε κάποια από τα παραπάνω να βγαίνουν από το στόμα εκπροσώπου της επαγγελματικής φιλοξενίας, μην περιμένετε να κλείσετε δωμάτιο σε πραγματικό pet hotel. Γιατί καλή μεν η φιλοζωία, καλύτερος δε ο επαγγελματισμός. Διαφωνείτε;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή