Ένα supercar στοχεύει να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα

Ένα supercar στοχεύει να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα

Το Czinger 21C είναι το πρώτο αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί με τρισδιάστατους εκτυπωτές. Φαίνεται ότι πολύ σύντομα θα ακολουθήσουν κι άλλα.

6' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κείμενο: Tamara Warren/The New York Times Company / Απόδοση: Σίμος Καβαλιεράτος

Το Czinger 21C είναι ένα πολυτελές supercar που σχεδιάστηκε για να κάνει τους λάτρεις των αυτοκινήτων να παραμιλούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έχει «φιδίσιες» καμπύλες, έχει κάνει ρεκόρ χρόνου ταχύτητας – και θα είναι διαθέσιμο για δύο εκατομμύρια δολάρια.

Όπως οι Ford, Tucker και DeLorean πριν από αυτόν, ο Kevin Czinger, ο ιδρυτής της νεοσύστατης αυτοκινητοβιομηχανίας που φέρει το όνομά του, σκοπεύει να αλλάξει τα πράγματα στην αυτοκινητοβιομηχανία, και όχι μόνο κατασκευάζοντας μοναδικά supercars. Το όραμά του επικεντρώνεται στην κατασκευή ενός πιο περιβαλλοντικού και οικονομικά αποδοτικού ψηφιακού συστήματος κατασκευής αυτοκινήτων.

Το 21C είναι φτιαγμένο από μια συμμαχία της επιστήμης των δεδομένων και της εξελιγμένης τεχνολογίας των τρισδιάστατων εκτυπωτών, οι οποίοι παράγουν ανακυκλώσιμα κράματα μετάλλων που καταργούν την ανάγκη για εργαλεία. Πρόκειται για μια διαδικασία που αναπτύχθηκε από την Divergent, μια εταιρεία που επίσης ιδρύθηκε και διευθύνεται από τον Czinger.

«Όταν τα εργαλεία είναι ψηφιακά, επιτρέπουν πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στο σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συναρμολόγηση», δήλωσε σε μια βιντεοκλήση.

Τα αυτοκίνητα Czinger βασίζονται στην τεχνολογία Divergent. Το supercar 21C είναι ένα από τα αυτοκίνητα που αποτελούν απόδειξη της ευελιξίας αυτού του συστήματος. 

Ένα supercar στοχεύει να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα-1
Ο Kevin Czinger, πρόεδρος και διευθυντής της Czinger. (Φωτογραφία: Dan Neville/The New York Times)

Οι επιδόσεις του είναι εντυπωσιακές σε σχέση με άλλα supercars. Ο υβριδικός κινητήρας είναι χωρητικότητας 2,99 λίτρων, με επίπεδο στροφαλοφόρο άξονα V-8 με διπλή υπερτροφοδότηση, ο οποίος διαθέτει ηλεκτροκινητήρες και στους δύο μπροστινούς τροχούς. Έχει απόδοση 1.250 ίππων, αριθμός που μπορεί να αυξηθεί στους 1.350 με ένα πακέτο αναβάθμισης αξίας 165.000 δολαρίων. Το αυτοκίνητο λειτουργεί με καύσιμο αιθανόλης e85, αλλά η ανακυκλωμένη με άνθρακα αιθανόλη είναι το προτιμητέο καύσιμο. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 253 μίλια/ώρα. Η εταιρεία συνεχίζει να κάνει μικρές τροποποιήσεις στο μοντέλο 21C που θα πουλήσει στους πελάτες της, και μάλιστα δημοσίευσε νέα στοιχεία επιδόσεων αυτό το μήνα.

Τον Σεπτέμβριο, ο οδηγός αγώνων Joel Miller έκανε με το 21C ρεκόρ γύρου 2 λεπτών και 11,33 δευτερολέπτων στο Circuit of the Americas, 5 δευτερόλεπτα ταχύτερα από το προηγούμενο ρεκόρ. Όμως οι φιλοδοξίες του Czinger υπερβαίνουν το ήδη-εξωπραγματικό ρεκόρ των 1.9 δευτερολέπτων στην δοκιμασία 0-60 μίλια/ώρα από το 21C.

«Δημιουργείς ένα νέο brand, οπότε θέλεις να δείξεις γιατί αυτό το brand πρέπει να υπάρχει», είπε. «Αν σκοπεύεις να υποστηρίξεις ότι πρόκειται για πρωτοποριακή τεχνολογία και ασυναγώνιστες επιδόσεις, ο καλύτερος τρόπος για να το κάνεις αυτό είναι να το αποδείξεις». Θα κατασκευάσει 80 αυτοκίνητα σε δύο παραλλαγές, μια low-drag έκδοση και μια high-downforce. Παραλλαγές που αφορούν την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. 

Το 21C είναι το πρώτο από τα πολλά οχήματα υψηλού προφίλ που σχεδιάζονται για το πορτφόλιο της Czinger, και το οποίο θα πωλείται από παραδοσιακούς αντιπροσώπους πολυτελών αυτοκινήτων όπως τους O’Gara Coach στη Νότια Καλιφόρνια, Prestige Imports στο Μαϊάμι Μπιτς και τους Pfaff Auto στον Καναδά. Οι πρώτες παραδόσεις έχουν οριστεί για τα τέλη του 2023 και η Czinger λέει ότι κοντεύει να εξαντληθεί. Ένα τετραθέσιο κουπέ θα παρουσιαστεί στο Concours d’Elegance του Pebble Beach τον Αύγουστο.

Από την παιδική του ηλικία στο Κλίβελαντ, ο Czinger, ο νεότερος από πέντε παιδιά, είχε μια ιδιαίτερη έλξη για τα αυτοκίνητα. Ασχολήθηκε με την κατασκευή μίνι ποδηλάτων και με αγώνες επιτάχυνσης. Τα μεγαλύτερα αδέλφια του ήταν μηχανικοί αντιπρόσωποι της Chevy. Φοίτησε στο Yale, όπου ήταν αστέρι της άμυνας στο ποδόσφαιρο και αργότερα απέκτησε πτυχίο νομικής. Εργάστηκε ως ομοσπονδιακός εισαγγελέας και για την Goldman Sachs.

Ένα supercar στοχεύει να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα-2
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου Czinger 21C. (Φωτογραφία: Czinger via The New York Times)

Το 2006, ο Czinger βοήθησε στην ίδρυση και την ηγεσία της Coda, μιας εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Λος Άντζελες, η οποία χρηματοδοτείτο από κινέζικα κεφάλαια. Η Coda έκανε το ντεμπούτο της στις ΗΠΑ το 2012 με ένα μικρομεσαίο σεντάν, βασισμένο στο Hafei Saibao, το οποίο έπιανε τα 88 ηλεκτρικά μίλια. Δεν κατάφερε να βρει αγοραστικό κοινό στις ΗΠΑ και η Coda κήρυξε πτώχευση το 2013.

Το 2015, ο Czinger ίδρυσε την Divergent και παρουσίασε το πρώτο πρωτότυπο όχημά της, το Blade, στην έκθεση αυτοκινήτου για το επόμενο έτος. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που διέθετε τρισδιάστατα εκτυπωμένο αμάξωμα και σασί.

Με αυτή την κίνηση, ο Czinger είχε την προσοχή της βιομηχανίας κατασκευής πρόσθετων υλικών, της ομπρέλας της βιομηχανίας τρισδιάστατης εκτύπωσης.

«Άλλες εταιρείες τρισδιάστατης εκτύπωσης δεν έχουν το λογισμικό και δεν έχουν τη δυνατότητα συναρμολόγησης», δήλωσε ο γιος του, Lukas Czinger, ο οποίος είναι επίσης ιδρυτής της μάρκας Czinger και διευθύνει τις επιχειρήσεις και την παραγωγή τόσο για αυτήν όσο και για την Divergent. «Δεν υπάρχει καμία εταιρεία που θα μπορούσε να κατασκευάσει το πίσω μέρος του 21C».

Το σύστημα προσαρμοστικής παραγωγής Divergent χρησιμοποιείται για την κατασκευή εξαρτημάτων για οκτώ μάρκες αυτοκινήτων, τις οποίες η εταιρεία σχεδιάζει να ανακοινώσει αργότερα μέσα στο έτος. Τα εξαρτήματα περιλαμβάνουν εμπρόσθια άκρα και πίσω πλαίσια, καθώς και ολοκληρωμένα συστήματα πέδησης και εξαρτήματα ανάρτησης. Στόχος της Divergent είναι να συνεργαστεί με αυτοκινητοβιομηχανίες για την προμήθεια ολόκληρου του πλαισίου.

«Το supercar είναι ένα σύμβολο για την ριζική αλλαγή που θα μπορούσε να επέλθει στον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζουμε αυτοκίνητα», δήλωσε ο John Casesa, ανώτερος διευθύνων σύμβουλος της Guggenheim Securities και πρώην στέλεχος της Ford Motor. «Αν πετύχει, θα είναι σεισμός για τη βιομηχανία».

«Όλα αλλάζουν. Ο σχεδιασμός αλλάζει. Ο τρόπος κατασκευής του λογισμικού. Χρησιμοποιείς μέταλλα σε σκόνη αντί για ολόκληρα κομμάτια χάλυβα. Έχουμε την δυνατότητα να εκτυπώσουμε αυτά τα πράγματα με αυτούς τους γρήγορους εκτυπωτές και στη συνέχεια μπορούμε να τα συναρμολογήσουμε με εργαλεία χωρίς εξαρτήματα. Μπορείς να αλλάξεις το μπροστινό πλαίσιο ενός αμαξιού σε Ford και το πίσω μέρος σε Chrysler, έτσι απλά».

Ένα supercar στοχεύει να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα-3
Το Czinger 21C έχει κατασκευαστεί με την τεχνολογία της τρισδιάστατης εκτύπωσης. (Φωτογραφία: Czinger via The New York Times)

Οι εταιρείες Czinger και Divergent λειτουργούν από τα γραφεία της Νότιας Καλιφόρνιας, μαζί με ένα εργοστάσιο που αποτελείται από μια εγκατάσταση παραγωγής τρισδιάστατης εκτύπωσης με ελεγχόμενη ρύθμιση της ατμόσφαιρας, μια αίθουσα συναρμολόγησης για υποπλαίσια οχημάτων, ένα εργαστήριο για δυναμικές και στατικές δοκιμές αντοχής και πρόσθετο χώρο για δοκιμές σύγκρουσης, διάβρωσης και περιβαλλοντικές δοκιμές. Η εταιρεία έχει αποκτήσει επιπλέον τρισδιάστατους εκτυπωτές από τη γερμανική εταιρεία SLM Solutions στο πλαίσιο μιας κοινοπραξίας.

Επικεφαλής του σχεδιασμού της Czinger είναι ο Dave O’Connell, ο οποίος εργάστηκε για 25 χρόνια στη Mitsubishi Motors και σχεδίασε τη μορφή του δίθυρου κουπέ 21C με μεσαίο κινητήρα.

«Μπορώ να ξεχάσω όλα όσα έμαθα σε 20 και πλέον χρόνια κατασκευής αυτοκινήτων με τον κλασικό τρόπο», δήλωσε ο O’Connell. «Μπορούμε να μειώσουμε το μέγεθος των δομικών μερών για να διαμορφώσουμε το περίγραμμα του αμαξώματος, ετσι ώστε να έχουμε πιο αποτελεσματική αεροδυναμική. Δεν σχεδιάζουμε για την κατασκευή ή επιλέγουμε στιλ με βάση την κατασκευή. Δεν έχουμε αυτούς τους περιορισμούς».

Η ταχύτητα και η ευελιξία της ψηφιακής κατασκευής επιτρέπουν ευελιξία στον εσωτερικό χώρο. Ο συνοδηγός κάθεται ακριβώς πίσω από τον οδηγό, μια ιδέα καθισμάτων που χρησιμοποιείται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. «Έχουμε περισσότερο χώρο για τους ώμους από μια Mercedes της κατηγορίας S», δήλωσε ο O’Connell. Εξατομικευμένα εξαρτήματα, όπως μια παραλλαγή του τιμονιού, είναι ευκολότερο να κατασκευαστούν.

Η BMW, η Ford και η Volkswagen επενδύουν στην βιομηχανία κατασκευής πρόσθετων υλικών. Ωστόσο, ειδικοί του κλάδου, όπως ο John Hart, ιδρυτής και διευθυντής του Κέντρου Αναπτυγμένων Τεχνολογιών για Πρόσθετη και Ψηφιακή Παραγωγή του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης, προειδοποιούν ότι η τρισδιάστατη εκτύπωση μπορεί να έχει τους περιορισμούς της.

«Ένα εμπόδιο είναι το κόστος της τρισδιάστατης εκτύπωσης, το οποίο είναι πολύ μεγαλύτερο από τη χύτευση», δήλωσε ο Hart, ο οποίος επιβλέπει τις συνεργασίες μεταξύ του κέντρου του MIT και των αυτοκινητοβιομηχανιών. «Αν το κόστος δεν αποτελούσε πρόβλημα, στην παρούσα κατάσταση δεν υπάρχουν ακόμη εργοστάσια που να προσφέρουν τρισδιάστατη εκτύπωση ως υπηρεσία, στην κλίμακα που απαιτείται για την υποστήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας».

Ο Casesa γνώρισε για πρώτη φορά τον Czinger όταν ήταν διευθυντής στην Coda. «Αμέσως σκέφτηκα ότι ήταν ένας πανέξυπνος, ενδιαφέρων τύπος και πολύ ταπεινός,» είπε ο Casesa, τον οποίο έχουν προσκαλέσει δύο φορές στο εργοστάσιο της Divergent. «Φαίνεται να υπάρχει μέλλον για την τρισδιάστατη εκτύπωση, και πολλοί φαίνεται να μην το αντιλαμβάνονται ακόμα». 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή