Ο θρίαμβος της λογικής: Πώς η βυζαντινή εικονογραφία προσγειώνεται στο 2022;

Ο θρίαμβος της λογικής: Πώς η βυζαντινή εικονογραφία προσγειώνεται στο 2022;

Στη νέα του έκθεση, ο Στέλιος Φαϊτάκης προσέχει τα πάντα γύρω του, αλλά ανατρέχει στο παρελθόν για να ερμηνεύσει τα σημεία των καιρών μας.

1' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ είχα συναντήσει τον Στέλιο Φαϊτάκη το 2007, με αφορμή τη συμμετοχή του στην 1η Μπιενάλε της Αθήνας. Όση ώρα μιλούσαμε, εκείνος ήταν σκαρφαλωμένος σε μια σκαλωσιά και συνέχιζε να δουλεύει. Προσπαθούσε να βάλει λέξεις σε μια σειρά και να μου παρουσιάσει τη λογική του πίσω από μια δουλειά. Μου είχε πει πως αντλούσε από τη βυζαντινή εικονογραφική παράδοση, πως δεν εμπιστεύεται απόλυτα την ορθολογική παρατήρηση των πραγμάτων και πως δεν τον αφορούσε τόσο η ακρίβεια ενός ιστορικού γεγονότος (Ο Σωκράτης πίνει το κώνειο ήταν ο τίτλος της εμβληματικής τοιχογραφίας που είχε παρουσιάσει), αλλά ότι εκκινούσε από αυτό, για να θίξει μια νοοτροπία που έφτανε μέχρι τις μέρες μας. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα και ενώ μια τοιχογραφία του για τον Μάη του ’68 κοσμεί ήδη μόνιμα το μουσείο σύγχρονης τέχνης Palais de Tokyo, υποψιάζομαι ότι δεν έχουν αλλάξει πολλά στον τρόπο που σκέφτεται. Στη νέα του ατομική έκθεση στην Allouche Benias, με τίτλο Ο Θρίαμβος της λογικής, δείχνει πως η προσοχή του είναι πάντα εστιασμένη σε όσα συμβαίνουν γύρω του, όμως, για να τα ερμηνεύσει, ανατρέχει πάντα στο παρελθόν. «Η λογική είναι εργαλείο για να ερμηνεύσουμε τον κόσμο, αλλά είναι περιορισμένο. Ο άνθρωπος έχει αντιληπτικές ικανότητες και μηχανισμούς που την υπερβαίνουν», υποστηρίζει.

Ιnfo:
Έως 02/07, Allouche Benias Gallery, Kανάρη 1, allouchebenias.com Copyright: Stelios Faitakis

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή