Τα νέα εξωτικά «κατοικίδια» που κυριαρχούν στα σόσιαλ μίντια

Τα νέα εξωτικά «κατοικίδια» που κυριαρχούν στα σόσιαλ μίντια

Κατσαρίδα Μαδαγασκάρης ή αράχνες ταραντούλες;

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ξέρατε ότι υπάρχουν περί τις τετρακόσιες φυλές σκύλων και γάτων στον κόσμο; Ότι κάθε λίγα χρόνια αναγνωρίζονται επίσημα μερικές ακόμα; Ότι ο σκύλος έχει εκτοπιστεί πλέον από την πρώτη θέση του πιο αγαπημένου ανθρώπινου συντρόφου και τη θέση του έχει καταλάβει –με θράσος περισσό– αυτό το λιλιπούτειο αιλουροειδές; Όχι; Δεν πειράζει. Όλα τα παραπάνω καθίστανται, έτσι κι αλλιώς, σιγά σιγά παρωχημένα. Η αγορά δίψασε για κάτι φρέσκο και τα σόσιαλ μίντια έχουν ήδη υπαγορεύσει τη νέα τάση στο πλούσιο βασίλειο των κατοικιδίων: όσο πιο εξωτικό, τόσο πιο δημοφιλές. Και προσοδοφόρο.

Πόσο προσοδοφόρο; Η Ρόζι και ο Γουίνι είναι ένα ζευγάρι σακχαροπέταυρων στο TikTok. Oι σακχαροπέταυροι είναι ιπτάμενα σκιουράκια με μέγεθος 25-30 εκατοστά και βάρος όχι πολύ πάνω από 100 γραμμάρια. Ο λογαριασμός τους στην πλατφόρμα είναι γεμάτος με εικόνες και βίντεο, το ένα πιο ανούσιο από το άλλο (μόλις ξεπεράσεις την αρχική έκπληξη ενός ποντικού που πετάει – εκτός κι αν είσαι της δικιάς μας γενιάς και θυμάσαι ακόμη το σχετικό καρτούν στην (ασπρόμαυρη) τηλεόραση. Ή τουλάχιστον, αυτή είναι η δική μου, μειοψηφική εκτίμηση, αν λάβεις υπόψη σου ότι η Ρόζι και ο Γουίνι μετράνε ήδη 1,3 εκατομμύρια ακόλουθους. Το αφεντικό τους προσφέρει και σεμινάρια «συμβίωσης» έναντι αμοιβής, παρότι παραδέχεται (προφανώς για να αποφύγει τις μηνύσεις) ότι «δεν είμαι ειδικός, έχω όμως μπόλικη πείρα και πιστεύω ότι μπορώ να βοηθήσω».

Η λαθρεμπορία εξωτικών ειδών, πολύ συχνά ειδών που κινδυνεύουν με εξαφάνιση, έχει βρει πολύ εύφορο έδαφος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οργανισμοί επιφορτισμένοι με το δύσκολο έργο της εξάρθρωσης τέτοιων οργανώσεων δεν προλαβαίνουν να ξηλώνουν σελίδες στο Facebook, που εμπορεύονται –κυριολεκτικά!– ό,τι μπορεί να συλλάβει η ανθρώπινη φαντασία: στις πρώτες θέσεις του καταλόγου με εξωτικά είδη που οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να χρυσοπληρώσουν για να κάνουν φιγούρα στους εικονικούς «φίλους» τους, φιγουράρουν:

– Η συριστική κατσαρίδα της Μαδαγασκάρης (γιατί μια μουγγή κατσαρίδα δεν έχει την ίδια χάρη, όπως και να το κάνεις), που φτάνει σε μέγεθος τα 7 εκατοστά.

– Το αλογάκι της Παναγίας (βάρβαρος ευφημισμός, μιας και πρόκειται για το πιο αιμοβόρο πλάσμα της φύσης, που αποκεφαλίζει και καταβροχθίζει το αρσενικό μετά το ζευγάρωμα).

– Οι αράχνες ταραντούλες (ένας φίλος στην Αυστραλία αναρωτιέται «γιατί;» κάθε φορά που ακούει ότι υπάρχουν άνθρωποι που τις αγοράζουν για το τεράριούμ τους).

– Και ένα ακόμα τρωκτικό, το πιο μεγάλο από όλα, που ονομάζεται υδρόχοιρος, αλλά ακόμα και στην Ελλάδα το ξέρουμε καλύτερα με τη διεθνή του ονομασία: Καπιμπάρα

Οι ειδικοί ανησυχούν γι αυτή την εξιδανικευμένη απεικόνιση των άγριων ειδών που δεν πέρασαν ποτέ από τη χιλιόχρονη φάση εξημέρωσης ώστε να ανήκουν δικαιωματικά στο πλάι της ανθρώπινης οικογένειας. Και επισημαίνουν τον κίνδυνο αυτού του μετασχηματισμού της άγριας φύσης σε μια ακόμα μορφή ψυχαγωγίας για τα διψασμένα ακροατήρια του TikTok, του Insta και του YouTube. Αλλά ξέρουν ότι το παιχνίδι έχει ήδη χαθεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή