Πώς το κόκκινο χρώμα κάνει το σπίτι σας να δείχνει πιο όμορφο

Πώς το κόκκινο χρώμα κάνει το σπίτι σας να δείχνει πιο όμορφο

Η νέα τάση στη διακόσμηση που λέγεται «κόκκινο εκεί που δεν το περιμένεις» και σαρώνει στο TikTok, μέσα από τα λόγια της δημιουργού της και άλλων ανθρώπων-κλειδιά

3' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το σαλόνι σας δείχνει μονότονο; Σας φαίνεται πως η κρεβατοκάμαρά σας είναι μουντή; Το μπάνιο σας, πώς είναι; Πώς θα μπορούσατε να τα κάνετε να ζωντανέψουν; Δοκιμάστε να προσθέσετε κάτι κόκκινο. Τουλάχιστον αυτή είναι η θεωρία της Τέιλορ Μιλιάτσο Σάιμον.

Η Μιλιάτσο Σάιμον, σχεδιάστρια με έδρα τη γειτονιά του Γουίλιαμσμπεργκ στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, υποστήριξε τη συγκεκριμένη θέση μέσω ενός βίντεο που ανέβασε πρόσφατα στο TikTok, το οποίο έχει προβληθεί, ως τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, σχεδόν 1 εκατομμύριο φορές. «Η θεωρία του “κόκκινου εκεί που δεν το περιμένεις” ουσιαστικά σημαίνει το να προσθέτεις κάτι –οτιδήποτε, μικρού ή μεγάλου μεγέθους– κόκκινο σε ένα δωμάτιο στο οποίο δεν ταιριάζει καθόλου, κι αυτό, αμέσως, να αρχίζει να δείχνει καλύτερο», λέει η 30χρονη Μιλιάτσο Σάιμον στην αρχή του βίντεο.

Στη συνέχεια, δείχνει στο κοινό της κάποιους χώρους που το κόκκινο χρώμα, κανονικά, δεν θα έπρεπε να ταιριάζει. Ανάμεσά τους, ένα πράσινο μπάνιο με δύο κόκκινους νιπτήρες και τον διάδρομο ενός ξενοδοχείου με μωβ τοίχους, που οι πόρτες του είναι βαμμένες κόκκινες.«Έχω ξεκινήσει μια εκστρατεία για να αρχίσει να θεωρείται το κόκκινο χρώμα ουδέτερο», λέει, «καθώς ταιριάζει με τα πάντα».

Το μυστικό πίσω από την τάση

Κατά τη διάρκεια μιας τηλεφωνικής συνέντευξης, η Μιλιάτσο Σάιμον υποστηρίζει ότι η θεωρία του «κόκκινου εκεί που δεν το περιμένεις» της ήρθε κάπως σαν επιφοίτηση ενώ χάζευε και παρατηρούσε διαμερίσματα στο Pinterest. «Σε έναν εξαιρετικά μελετημένα διακοσμημένο χώρο, το μάτι μου θα έπεφτε μόνο σε ό,τι κόκκινο υπήρχε μέσα του», λέει. «Μάλιστα, αυτό δεν συνέβαινε μόνο με κάτι τεράστιο, όπως με έναν κόκκινο καναπέ, αλλά και με μια κόκκινη κορνίζα ή ένα κόκκινο αμπαζούρ, ακόμα κι αν δεν υπήρχε τίποτα άλλο κόκκινο στο δωμάτιο».

Η Μιλιάτσο Σάιμον συνέχισε λέγοντας ότι το ίδιο τέχνασμα θα μπορούσε να λειτουργήσει και με άλλα έντονα χρώματα, όπως το μπλε του κοβαλτίου. Παρ’ όλα αυτά, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. «Κάτι τρέχει συγκεκριμένα με το κόκκινο χρώμα», υποστηρίζει. «Μπορεί να προκαλέσει τόσα πολλά και διαφορετικά συναισθήματα, θετικά αλλά και αρνητικά, που δεν μπορεί παρά να σου τραβήξει την προσοχή».

Η 32χρονη Κάθριν Λιούιν, λάτρης του κόκκινου χρώματος και ιδιοκτήτρια των δύο καταστημάτων με είδη σπιτιού Big Night, που βρίσκονται στη Νέα Υόρκη, περιέγραψε το κόκκινο χρώμα ως «κατά κάποιον τρόπο εθιστικό». Και πιο συγκεκριμένα: «Αυτό πρέπει να το διαπίστωσα πρώτη φορά το 2009 ή το 2010, όταν καταδέχτηκα για πρώτη φορά να βάψω τα χείλη μου κόκκινα», λέει η Λιούιν. «Ήμουν σε μια φάση του τύπου “ουάου, αυτό το χρώμα σου δίνει τεράστια δύναμη”».

Ενώ σχεδίαζε το δεύτερο κατάστημά της, η Λιούιν είχε αρχίσει να προβληματίζεται για την ύπαρξη ενός λευκού φωτιστικού, που ήταν σχεδόν τέλειο αλλά αναδείχθηκε πλήρως μόνο όταν η ίδια και η ομάδα της το έβαψαν κόκκινο. Η δημοτικότητα του βίντεο με το «κόκκινο εκεί που δεν το περιμένεις» είναι, ενδεχομένως, η πιο πρόσφατη απόδειξη της ικανότητας του TikTok να «μπουστάρει» τις τάσεις στη διακόσμηση του σπιτιού. Η Μιλιάτσο Σάιμον σημειώνει πώς η συγκεκριμένη πλατφόρμα βοήθησε στη διάδοση της τάσης του σπιτιών με τις πλούσιες βιβλιοθήκες (bookshelf wealth), μια τάση που παντρεύει το ντιζάιν υψηλού επιπέδου με την ατημέλητη ευαισθησία της αισθητικής ενός φιλόλογου.

«Οι τάσεις έρχονται και φεύγουν πιο γρήγορα από ό,τι μπορεί κανείς να τις παρακολουθήσει», λέει. «Αισθάνομαι, όμως, ότι το κόκκινο είναι αρκετά διαχρονικό. Ελπίζω να μην είναι απλώς και μόνο μία τάση που κάνει τώρα ένα μπαμ και στη συνέχεια παραμεριστεί». Παρόλα αυτά, ο αλγόριθμος του TikTok, που δεν σταματάει ποτέ να λειτουργεί, είναι σχεδόν βέβαιο ότι καθώς διαβάζετε αυτό το κείμενο προετοιμάζει την επόμενη «μεγάλη τάση».

«Όλοι θέλουν να αποτελούν κομμάτι της επόμενης μεγάλης τάσης, γιατί με αυτόν τον τρόπο αυξάνουν τη δημοτικότητά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», λέει η σχεδιάστρια Κάιλι Μπλάλοκ, η οποία έκανε διάσημο τον όρο «bookshelf wealth» στο TikTok. «Είναι το πρώτο άτομο με τέτοια επιρροή που μιλάει για την επόμενη μεγάλη τάση».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή