Γεύμα στα 90.000 πόδια ύψος

1' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ασκηση σερβιρίσματος σε αεροσκάφη Concorde. Γίνεται σε προσομοιωτή με υποτιθέμενη πτήση Παρίσι–Νέα Υόρκη. Το  Concorde, ή Concord στα Αγγλικά, ήταν το πρώτο υπερηχητικό αεροσκάφος για εμπορικές πτήσεις. 

Ηταν προϊόν γαλλοβρετανικής συνεργασίας –εξ ου και το όνομά του– και πρωτοπέταξε δοκιμαστικά στις 2 Μαρτίου 1969. Η εμπορική εκμετάλλευσή του άρχισε στις 21 Ιανουαρίου 1976. Η μέγιστη ταχύτητά του ξεπερνούσε τα 2.160 χιλιόμετρα την ώρα, δηλαδή διπλάσια της ταχύτητας του ήχου. Από αυτόν τον τύπο κατασκευάστηκαν συνολικά 20 αεροσκάφη. Η τελευταία τους εμπορική πτήση έγινε στις 26 Νοεμβρίου 2003. Οι 90-120 επιβάτες του μεταφέρονταν από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη σε περίπου 3 ώρες και 30 λεπτά έναντι των 7 έως 8 ωρών που κάνουν τα εν χρήσει σήμερα επιβατικά αεροσκάφη.

Σε αυτό το διάστημα οι επιβάτες της πανάκριβης πτήσης είχαν την ευκαιρία να γευτούν τα καλύτερα. Στη συγκεκριμένη φωτογραφία δεν μπορώ να διακρίνω τα εδέσματα, εκτός από τις φέτες του pain complet campagnard και την bordalaise μποτίλια που θα πρέπει να περιέχει ένα εκλεκτό κόκκινο κρασί, αν κρίνω από το χρώμα του μεταλλικού επιπώματος. Εχω υπόψη μου κάποια μενού από πτήσεις Concorde, όπου αναφέρονται διάφορα εξαιρετικά ποτά και φαγητά.

 Σε ένα από αυτά, του 1995, διαβάζω: [Καμπανίτης:] Cuvée Spéciale Louise Pommery. [Λευκός οίνος Βουργουνδίας:] Meursault 1er Cru Les Charmes 1992. [Οίνος γλυκύς περιοχής Σωτερνών:] Château Romer Du Hayot 1990. [Ερυθρός Βουργουνδίας:] Gevfrey Chambertin 1er Cru 1990. [Ερυθρός Βορδώ:] Château Cantemerle 1990. Και βέβαια στα εδέσματα: Αστακός με σαλάτα ζιλιέν και μάνγκο· τουρνεντό με περίχυμα πιπεράτο· τραγανές πατάτες με τρούφα, αμύγδαλα, καρότα και σπανάκι· τυριά Γαλλίας και πετί φουρ. 

Και όλα αυτά τα υψηλά, ψηλά, πολύ ψηλά: στα 90.000 πόδια… ■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή