Αμφικάρ

1' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νασάου, Μπαχάμες, αρχές δεκαετίας του ‘60. Ο παραγωγός ταινιών Kevin McClory έχει πάρει τη σύζυγό του, Bobo Sigrist, και την οικογένειά τους για μια διαδρομή σε ένα «Amphicar». Το αμφίβιο αυτοκίνητο άρχισε να κατασκευάζεται στη Γερμανία το 1961. Έμοιαζε με μια BMW της εποχής, αλλά δεν απέκτησε την εμπορική δόξα της, παρά τις δύο προπέλες που το έκαναν να σκίζει τα νερά. Η παραγωγή του σταμάτησε το 1967.

Στην Ελλάδα, το πρώτο Αμφικάρ εμφανίστηκε τον Μάιο του 1963. Ιδού η περιγραφή του Σπύρου Μελά στην εφημερίδα «Ελευθερία» του Πάνου Κόκκα στις 19 εκείνου του μηνός: «Ήτανε στην ακτή των “Αστεριών” [της Γλυφάδας]. Οι λίγοι άνθρωποι που βρίσκονταν στ’ ακροθαλάσσι είδαν ένα κομψό αυτοκίνητο να τρέχει με γοργάδα πολλών χιλιομέτρων κατά την αμμουδιά, να την ζυγώνει και, με μεγάλη κατάπληξή τους και δέος, να μη σταματά μόλις ζυγώνει στη θάλασσα, να εισχωρεί ορμητικά σ’ αυτήν. Μια τρομαγμένη κραυγή ακούστηκε:

“Πάει αυτός!”. “Είναι διπλή αυτοκτονία!” φώναξε ένας άλλος. “Την πήρε για να την πνίξει μαζί του!”

»Γιατί, καθώς πέρασε σαν αστραπή από κοντά τους, είδαν μια ωραία πλάι του, γνωστό τύπο ξανθής, που κύτταζε τον άντρα που κρατούσε το βολάν με βλέμμα συγκρατημένου θαυμασμού. Ως πού ν’ αποφανθούν όμως οι άνθρωποι της ακτής […] είδαν το κόκκινο αυτοκίνητο στην επιφάνεια της θαλάσσης κιόλας, κομψό βενζινάκι, πούπλεε με ταχύτητα ώς οκτώ μιλίων… […]». ■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή