Όταν ο Καρλ Λάγκερφελντ παρουσίασε μια συλλογή λειτουργικών μαρμάρινων γλυπτών με τη λιτή αισθητική της αρχαίας Ελλάδας, είχε πει ότι για εκείνον η αρχαιότητα αποτελούσε πάντα «την πηγή της ομορφιάς, του πολιτισμού και του μοντέρνου».
Άλλωστε, έχουν υπάρξει διαχρονικά πολλές και ποικίλες οι επιρροές του κόσμου της μόδας από τον ελληνικό πολιτισμό – το επόμενο κεφάλαιο αυτής της σχέσης θα το παρακολουθήσουμε στις 17 Ιουνίου στο Καλλιμάρμαρο, όταν θα παρουσιαστεί η συλλογή Cruise 2022 του οίκου Dior, με ρούχα με ελληνικά στοιχεία.
Εξ αφορμής το «Κ» σημειώνει μικρούς και μεγάλους σταθμούς αυτής της σύνδεσης· ο Μαριάνο Φορτούνι και το ένδυμα Delphos στις αρχές του 20ου αιώνα, οι πιέτες στα βραδινά φορέματα της Madame Grès, οι δημιουργίες του Κριστιάν Ντιόρ και η ιστορική φωτογράφιση στην Ακρόπολη για το Paris Match τo 1951, η μεγάλη έκθεση στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης στην αυγή της νέας χιλιετίας για την επιρροή του αρχαίου κόσμου πάνω στη σύγχρονη μόδα. Επίσης, η προ διετίας επίδειξη του Dolce & Gabbana, με επιρροές από την ελληνική μυθολογία και τέχνη, στον Ναό της Ομόνοιας στη νότια Σικελία και, περίπου την ίδια στιγμή, η συλλογή-φόρος τιμής στην Ελλάδα από τη Μαίρη Κατράντζου στον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Η Ελλάδα εμπνέει.
Διαβάστε περισσότερα στο περιοδικό «Κ» που κυκλοφορεί στις 13 Ιουνίου μαζί με την Καθημερινή της Κυριακής.