Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»: «Η Δίκη», «Γελοιογραφίες», «Κ»

Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»: «Η Δίκη», «Γελοιογραφίες», «Κ»

3' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυτή την Κυριακή «Η Δίκη» του Φραντς Κάφκα εγκαινιάζει τη νέα σειρά της Καθημερινής, «Αριστουργήματα Τσέπης» με πρωτότυπο οδηγό ανάγνωσης. Μαζί οι «Γελοιογραφίες», η πιο απολαυστική ανασκόπηση της χρονιάς μέσα από τη σατιρική ματιά των σκιτσογράφων μας, ενώ στο «Κ» ο Παύλος Παυλίδης μας μιλάει για το νέο του άλμπουμ.

Κάθε Κυριακή η «Καθημερινή» έχει κάτι για όλους!

Κλασικά αριστουργήματα τσέπης με την «Καθημερινή» – Αυτή την Κυριακή Φραντς Κάφκα «Η Δίκη»

Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»: «Η Δίκη», «Γελοιογραφίες», «Κ»-1

Η «Καθημερινή» φέτος προσφέρει μία νέα σειρά αγαπημένων κλασικών αριστουργημάτων σε μια εύχρηστη έκδοση τσέπης με πρωτότυπο εικονογραφημένο οδηγό ανάγνωσης, γεμάτο βασικά σχόλια για την κατανόηση της ιστορίας και των διδαγμάτων της.

Αυτή την Κυριακή η Δίκη του Φραντς Κάφκα εγκαινιάζει τη νέα σειρά, «Αριστουργήματα Τσέπης».

Το 1914, ο Φραντς Κάφκα ξεκινάει να γράφει τη Δίκη. Τον Ιανουάριο του 1915 εγκαταλείπει το εγχείρημά του, αφήνοντάς το ανολοκλήρωτο, χωρίς να κατατάξει ποτέ τα κεφάλαια σε κάποια δεσμευτική σειρά. Μετά τον θάνατό του το 1924, ο στενός φίλος και εκτελεστής της διαθήκης του, Μαξ Μπροντ, παίρνει μια απόφαση που θα άλλαζε το πεδίο της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας για πάντα: αντί να εκπληρώσει την επιθυμία του φίλου του που ήθελε να καούν όλα τα ημιτελή και ανέκδοτα έργα του, επιλέγει να τα εκδώσει σιγά σιγά, δίνοντας στο φιλαναγνωστικό κοινό τρία από τα κείμενα ενός συγγραφέα που έμελλε να αποτελέσει έναν από τους κορυφαίους λογοτέχνες του 20ου αιώνα. Το πρώτο βιβλίο που εξέδωσε ο Μπροντ το 1925 ήταν η Δίκη.

Εργο εμβληματικό για την «παραδοσιακή» καφκική γραφή του, η Δίκη αποτελεί μία από τις πιο καθηλωτικές και επίκαιρες αποτυπώσεις της νοσηρής και αγχωτικής πραγματικότητας του σύγχρονου ανθρώπου, που είναι εγκλωβισμένος σε ένα γραφειοκρατικό και απρόσωπο σύστημα, παλεύοντας με αόρατους και πολύ πιο ισχυρούς από αυτόν εχθρούς. Η αλληγορική ιστορία του παράλογου δικαστηρίου στο οποίο καταλήγει να εμπλέκεται ο Γιόζεφ Κ., ο πρωταγωνιστής του βιβλίου, έχει κατοχυρωθεί ως ένα από τα πιο επιδραστικά έργα της νεότερης ευρωπαϊκής λογοτεχνίας, από τα οποία μπορούμε ακόμα να αντλήσουμε διδάγματα: παρακολουθώντας την περιπέτεια του Γιόζεφ, ο αναγνώστης ξεκλειδώνει ταυτόχρονα τον κόσμο του Κάφκα, την πραγματικότητα ενός συνεσταλμένου καλλιτεχνικά και πολιτικά ανήσυχου Γερμανοεβραίου της Τσεχίας του Μεσοπολέμου.

Μη χάσετε τη Δίκη του Φραντς Κάφκα, την Κυριακή 8 Ιανουαρίου με την «Καθημερινή».

Οι Γελοιογραφίες της χρονιάς – Aυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»: «Η Δίκη», «Γελοιογραφίες», «Κ»-2

Αν μία εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις, τότε ένα πετυχημένο σκίτσο μπορεί να σίγουρα να μεταφέρει πολλές περισσότερες. Πόσο μάλιστα, όταν πρόκειται για τη δουλειά των κορυφαίων σκιτσογράφων της Καθημερινής, συγκεντρωμένη σε ένα τόμο-αφιέρωμα στο 2022!

Οι Γελοιογραφίες, η ειδική έκδοση που κυκλοφορεί αυτή την Κυριακή με την Καθημερινή, αποτυπώνει το πνεύμα και τις συνθήκες μιας χρονιάς έντονης και ιδιαίτερης. Ένας πρωτότυπος απολογισμός μέσα από τη σατιρική ματιά των Ηλία Μακρή, Ανδρέα Πετρουλάκη και Δημήτρη Χαντζόπουλου. Τρεις καταξιωμένοι δημιουργοί, τρεις διαφορετικές ματιές, τρεις ξεχωριστές προσεγγίσεις για ό,τι μας απασχόλησε καθημερινά τη χρονιά που πέρασε στην κοινωνία, την πολιτική, την Ελλάδα και τον κόσμο.

Η δύναμη του κάθε σκίτσου το κάνει να ξεπερνάει τα όρια της καταγραφής, αποτελώντας ένα ουσιώδες, διαχρονικό σχόλιο, που αξιοποιεί τη δύναμη της εικόνας και του λόγου -ο οποίος κάποιες φορές δεν απαιτείται καν- με τον πιο απλό, αλλά καίριο τρόπο.

Πόσο μάλιστα, όταν τα καλύτερα από αυτά είναι συγκεντρωμένα σε μία τέτοια έκδοση, αφετηρία για σκέψη -και φυσικά, γέλιο. Αν είναι να κρατήσουμε κάποια πράγματα από αυτή τη χρονιά, ένα από αυτά σίγουρα είναι και οι Γελοιογραφίες!

Γελοιογραφίες, η πιο απολαυστική ανασκόπηση της χρονιάς, κυκλοφορεί την Κυριακή 8 Ιανουαρίου με την «Καθημερινή»

O Παύλος Παυλίδης είναι ακόμα εδώ – Στο περιοδικό «Κ» αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»: «Η Δίκη», «Γελοιογραφίες», «Κ»-3

O Παύλος Παυλίδης μιλάει για το νέο του άλμπουμ με εκδοχές τραγουδιών του Γιάννη Μαρκόπουλου, για τον έρωτα, τη ροκ μουσική και τους πολλούς σταθμούς μιας πορείας «πολύ βραδείας ωρίμανσης».

Η Ιρλανδή φωτογράφος Ριάνον Άνταμ περιγράφει αποκλειστικά στο «Κ» πόσο ανυπομονεί για το διαστημικό της ταξίδι με τη SapceX, στο πλευρό του εκκεντρικού Ιάπωνα κροίσου Γιουσάκου Μαεζάουα.

Πώς αποχαιρέτησαν τον Πελέ οι κάτοικοι της πόλης Σάντος, για τους οποίος δεν υπήρξε απλώς ένας παγκόσμιος σταρ, αλλά ως ένας άνθρωπος της γειτονιάς τους.

Λίγο πριν την ξαναδούμε στην Αθήνα, μιλήσαμε για τη μαγεία του δρόμου, τον θαυμασμό του Λέοναρντ Κοέν και για το πώς το να μεγαλώνεις είναι ευλογία.

Ένα χειμωνιάτικο διήμερο στην Πάτμο και στο ναυπηγείο Patmos Marine, ένα από τα λίγα μέρη στη χώρα που κατασκευάζοντας καΐκια με τον παραδοσιακό τρόπο, κρατάνε ζωντανό ένα μέρος της ελληνικής ναυτικής κουλτούρας.

Ένα οδοιπορικό στα παρασκήνια των ευρωπαϊκών τσίρκων μέσα από τον φακό της Στεφανί Γκενγκότι, που ακολουθεί τα καραβάνια της ηπείρου από το 2016, καταγράφοντας την ασυνήθιστη καθημερινότητα των πρωταγωνιστών τους.

Κυκλοφορούν την Κυριακή 8  Ιανουαρίου με την «Καθημερινή»

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή