Σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής»: «Vogue», βιβλίο «1940 – Ο άγνωστος πόλεμος», «Κ»

Σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής»: «Vogue», βιβλίο «1940 – Ο άγνωστος πόλεμος», «Κ»

7' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Vogue Greece Νοεμβρίου είναι αφιερωμένη στη μαγεία της μεγάλης οθόνης και πάει σινεμά με την Eva Green και τη Sofia Coppola σε αποκλειστικές συνεντεύξεις. Ακόμα, Μιχάλης Λεβεντογιάννης και Γιάννης Μόσχος σε ένα σπέσιαλ αφιέρωμα για τον σύγχρονο άντρα.

Μαζί, το βιβλίο «1940 – Ο άγνωστος πόλεμος» της Μαρίνας Πετράκη. Πώς οι άμαχοι πολεμιστές στα μετόπισθεν στήριξαν τους στρατιώτες στο μέτωπο;

Με αφορμή την 28η Οκτωβρίου, η Καθημερινή προσφέρει μία επετειακή έκδοση για την αθέατη όψη της εποποιίας του 1940, ενώ στο «Κ» αυτής της εβδομάδας, φιλοξενούμε τον Μικ Τζάγκερ σε μια χορταστική συζήτηση για τις πρώτες ημέρες του συγκροτήματος και την ηχογράφηση του τελευταίου τους άλμπουμ με τη βοήθεια του Πολ Μακάρτνεϊ, της Lady Gaga και του Ελτον Τζον, εξερευνούμε την ιστορία της αθηναϊκής πολυκατοικίας από τον Μεσοπόλεμο έως το τέλος του μοντερνισμού και μιλάμε με τους σκηνοθέτες του animation φιλμ για τον «Μικρό Νικόλα».

Κάθε Κυριακή η «Καθημερινή» έχει κάτι για όλους! Κυκλοφορεί σήμερα.

 Σήμερα με την «Καθημερινή»: Η Vogue Greece Νοεμβρίου αποτυπώνει ένα film noir με πρωταγωνίστρια την Eva Green

Σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής»: «Vogue», βιβλίο «1940 – Ο άγνωστος πόλεμος», «Κ»-1

Ο κινηματογράφος έχει πάντα την δύναμη να μας ανοίγει δρόμους σε νέους ορίζοντες και κόσμους, να μας γεμίζει ελπίδες και να μας αποκαλύπτει ακόμα και διαφορετικές εκδοχές του εαυτού μας. Όπως κάθε χρόνο η Vogue Greece Νοεμβρίου που κυκλοφορεί σήμερα με την Καθημερινή, είναι αφιερωμένη στη μαγεία της μεγάλης οθόνης και ειδικά φέτος και στην τηλεόραση που έχει ανεβάσει ψηλά τον πήχη με τις παραγωγές της. Η Vogue Greece Νοεμβρίου φιλοξενεί μια σούπερ σταρ του σινεμά που μιλά σπάνια. Η εντυπωσιακή Eva Green ταξίδεψε στο Παρίσι και φωτογραφήθηκε στο φακό της Ellen Von Unwerth δημιουργώντας τέσσερα διαφορετικά εξώφυλλα και γράφοντας μια film noir ιστορία μόδας. Η ίδια μίλησε για τη νέα της ταινία The Three Musketeers: Milady και έκανε έναν απολογισμό για τους ρόλους της και τον χαρακτηρισμό της femme fatale που της έχουν αποδώσει. «Νιώθω πάντα ανασφάλεια για το μέλλον. Κάθε φορά που ολοκληρώνω μια δουλειά, φοβάμαι ότι μπορεί να μην έχω την ευκαιρία να ξαναδουλέψω ποτέ. Σκέφτομαι μόνο ότι θέλω να παίζω ετερόκλητους χαρακτήρες και να μην επαναλαμβάνομαι. Γενικά δεν παίρνω τίποτα σαν δεδομένο, κάτι κάπως επώδυνο για μένα, αλλά τουλάχιστον έτσι διατηρώ τον ενθουσιασμό μου», εξομολογείται στην Κέλλυ Σταυροπούλου.

Η Sofia Coppola επανέρχεται στη μεγάλη οθόνη με την Priscilla, αφηγούμενη την ιστορία της έφηβης που ενηλικιώθηκε στη σκιά του «βασιλιά» Elvis, από τη δική της οπτική γωνία. «Με ενδιαφέρει να εξερευνώ τις γυναικείες εμπειρίες, τη δική τους οπτική. Και η περίπτωση της Priscilla έχει ενδιαφέρον, γιατί είναι μια τεράστια φιγούρα της κουλτούρας μας και δεν ξέρουμε πολλά γι’ αυτήν. Ήθελα να ακούσω την ιστορία της», αποκαλύπτει στην αποκλειστική συνέντευξή της στη Vogue Greece.

Η κινηματογραφική μεταφορά της Φόνισσας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη είναι η πολυαναμενόμενη ελληνική παραγωγή της χρονιάς. Οι πρωταγωνίστριες Καρυοφυλιά Καραμπέτη, Έλενα Τοπαλίδου, Μαρία Πρωτόπαππα, Πηνελόπη Τσιλίκα και η σκηνοθέτης Εύα Νάθενα, μιλούν στο τεύχος Νοεμβρίου για μια ταινία που διαδραματίζεται σε μια χρονική και κοινωνική στιγμή κατά την οποία η πατριαρχία καθιστά αβάσταχτη τη μοίρα της γυναίκας.

Από την Αθήνα στο Χόλιγουντ και πάλι πίσω. Η Melia Kreiling, πρωταγωνίστρια της σειράς Πανθέοι του ΣΚΑΪ, μιλά για το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου. «Για να είμαι ειλικρινής, η πλειονότητα των επαγγελματιών του χώρου δεν είναι αυτό που πολλοί απέξω πιστεύουν, δηλαδή πιράνχας που περιμένουν να σε φάνε. Δεν λέω πως δεν υπάρχει ανταγωνισμός. Υπάρχει και είναι τεράστιος. Υπάρχει όμως και η στήριξη του ενός προς τον άλλο. Αυτή η βιομηχανία είναι τόσο ισχυρή, που σου επιτρέπει να σκέφτεσαι με δύναμη».

Η Vogue Greece Νοεμβρίου συναντά τον εξωστρεφή καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Γιάννη Μόσχο, που φέτος άνοιξε τις πόρτες προς άπαντες, προασπίζοντας το δικαίωμα στη διαφορετικότητα. «Θέλω να πιστεύω ότι το ρεπερτόριο που παρουσιάζουμε φέτος χωράει όλες τις τάσεις: από τα μεγάλα κλασικά έργα μέχρι άπαιχτα θεατρικά, πειραματικές συγγραφικές φόρμες, σκηνοθέτες όλων των ηλικιών και όλων των αισθητικών αντιλήψεων. Όταν είσαι η μόνη κρατική σκηνή της Αθήνας, οφείλεις να ικανοποιήσεις πολλαπλά πεδία ενδιαφέροντος. Αν για κάτι θέλω να με θυμούνται στα χρόνια που θα βρίσκομαι στο τιμόνι του Εθνικού, είναι ότι προσπάθησα να φτιάξω ένα θέατρο ανοιχτό σε όλες, όλους, όλα, όπως είναι και το μότο μας φέτος. Είναι συνειδητή αυτή η απόφασή μου, το Εθνικό να είναι ανοιχτό προς κάθε κοινωνική ομάδα, προς κάθε άνθρωπο, ανεξαρτήτως φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, θρησκείας, φυλής κ.λπ.». 

Ο Μιχάλης Λεβεντογιάννης επιστρέφει στο θέατρο με την παράσταση Closer, έναν ρόλο που δούλεψε όσο σπούδαζε ακόμα. Πώς προσεγγίζει τώρα ο ίδιος τον Λάρι που υποδύθηκε ο Clive Owen; «Ναι, ο Λάρι είναι ο μεγάλος νικητής, αλλά έχω καταλήξει στο ότι όλοι είμαστε και Λάρι και Νταν, και ανάλογα με τη φάση που διανύουμε εναλλάσσονται μέσα μας. Κανείς δεν μπορεί να έχει πάντα το πάνω χέρι ούτε να μην το έχει ποτέ. Στο Closer ο νικητής και ο χαμένος δεν είναι το μόνο δίπολο. Για μένα το βασικό δίπολο είναι αυτό του σαδιστή-μαζοχιστή και θεωρώ αντίστοιχα ότι όποιος είναι σαδιστής έχει μια μαζοχιστική πλευρά και το αντίστροφο».

Τέλος η Χάρις Αλεξίου συστήνει ξανά στο κοινό ορισμένα κομμάτια της με έναν πιο μοντέρνο τρόπο ενορχήστρωσης, σε συνεργασία με τον Χρήστο Μάστορα και τον Μάνο Θεοφίλου που είχε την αρχική ιδέα, υπογράφοντας τόσο τη διεύθυνση παραγωγής όσο και τη συνολική επιμέλεια του project. «Όλοι θέλουμε μια αδελφή ψυχή στη ζωή μας. Έναν άνθρωπο που να μπορεί να σταθεί πλάι μας κι εμείς πλάι σε αυτόν. Θα είναι οι έρωτές μας, οι φιλίες μας, οι αδελφές ψυχές αυτές που θα μας ψάξουν ακόμη και στα σκοτάδια κι εμείς θα τις αναζητήσουμε σαν άλλους εαυτούς. Γι’ αυτό μιλάει το τραγούδι και γι’ αυτό θα με συγκινεί πάντα», λέει στη Vogue η Χάρις Αλεξίου.

Μη χάσετε τη Vogue Greeece Νοεμβρίου σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής». 

«1940 – Ο άγνωστος πόλεμος»: Μια έκδοση για την αθέατη όψη της εποποιίας του ’40 – Σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής»

Σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής»: «Vogue», βιβλίο «1940 – Ο άγνωστος πόλεμος», «Κ»-2

«Το πρωινό της 28ης Οκτωβρίου», γράφει η Μαρίνα Πετράκη στον πρόλογο του βιβλίου με τίτλο 1940 – Ο άγνωστος πόλεμος / Η ελληνική πολεμική προσπάθεια στα μετόπισθεν, «λίγη σημασία είχε για τον Έλληνα η αυθεντικότητα και η πατρότητα του ΟΧΙ· αρκεί που ειπώθηκε». Και συνεχίζει: «Η ελληνική ψυχή, φορτισμένη με αποθέματα θάρρους, λεβεντιάς και αποφασιστικότητας, το έκανε πράξη και κήρυξε τον δικό της “ανελέητο” πόλεμο κατά του εισβολέα. Μαζί με τη στρατιωτική επιστράτευση, την καλύτερα οργανωμένη επιστράτευση στην ελληνική ιστορία, προωθήθηκαν ταχύτατα και οι μηχανισμοί πολιτικής επιστράτευσης και παθητικής αεράμυνας της χώρας, που αφορούσαν την οργάνωση, την κινητοποίηση και την ασφάλεια των μετόπισθεν».

Η μελέτη της Μ. Πετράκη, που κυκλοφορεί σήμερα με την Καθημερινή, επιχειρεί να παρουσιάσει μια άλλη διάσταση του Ελληνοϊταλικού Πολέμου, μέσα από τον αγώνα και τις μάχες του εσωτερικού μετώπου, και να αποτιμήσει τη συνολική προσφορά των «αμάχων πολεμιστών» (Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, Φανέλα Στρατιώτου, Λύκειο Ελληνίδων, γυναίκες Πίνδου κ.λπ.) στη δημιουργία του «Έπους» του ’40. Παράλληλα, εξετάζονται η οργάνωση και η πολιτική προπαρασκευή των μετόπισθεν καθώς και η πνευματική επιστράτευση, όπως αυτή εκφράστηκε στην παραγωγή των σκιτσογράφων, στο έργο ζωγράφων και φωτογράφων, στις παρεμβάσεις διανοουμένων, στο θέατρο και το τραγούδι.

Από τη μια, λοιπόν, οι Έλληνες στρατιώτες που πολεμούν στο μέτωπο με αυταπάρνηση σε έναν «υπέρ πάντων» αγώνα. Παράλληλα, η πολεμική ατμόσφαιρα δημιουργεί μια πρωτοφανή άμιλλα, που παρακινεί και συνεπαίρνει, μετατρέποντας όλη την ελληνική επικράτεια σε ένα μεγάλο εργαστήριο ηρώων μαχητών. Όλοι οι οργανισμοί, οι φορείς, η Εκκλησία, οι γέροι, οι γυναίκες και τα παιδιά, ανεξάρτητα από την οικονομική και κοινωνική τους θέση, χωρίς ίχνος επίδειξης και προσπάθειας αναγνώρισης, «ρίχνονται» στον πόλεμο του εσωτερικού μετώπου. Η σκέψη τους, η καρδιά τους, οι παραγωγικές τους ικανότητες, η καθημερινή τους προσφορά είναι αφιερωμένες στο άνθος της φυλής που μάχεται και νικά και πεθαίνει. Ανύπαρκτα σχεδόν τα παραδείγματα λιποψυχίας, αδιαφορίας και απονιάς, καθώς, μπρος στην ξένη επιβουλή, κάθε ζώσα ελληνική συνείδηση ανασκουμπώνεται και εξεγερμένη μπαίνει στη δράση.

Πλάι στον ηρωισμό του μετώπου, ξεδιπλώνεται και ο ηρωισμός των μετόπισθεν.

Το βιβλίο «1940 – Ο άγνωστος πόλεμος» της Μαρίνας Πετράκη κυκλοφορεί σήμερα με την «Καθημερινή».  

Οι καινούριες ιδέες του Μικ Τζάγκερ – Στο περιοδικό «Κ» σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής»

Σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής»: «Vogue», βιβλίο «1940 – Ο άγνωστος πόλεμος», «Κ»-3

Ο θρυλικός φρόντμαν των Ρόλινγκ Στόουνς σε μια χορταστική συζήτηση για τις πρώτες μέρες του συγκροτήματος και την ηχογράφηση του τελευταίου τους άλμπουμ με τη βοήθεια του Πολ Μακάρτνεϊ, της Lady Gaga και του Έλτον Τζον. 

Το αυξημένο κόστος ζωής έχει οδηγήσει πολλούς νέους να καθυστερούν να εγκαταλείψουν την οικογενειακή εστία ή να επιστρέφουν σε αυτήν, δημιουργώντας μια νέα γενιά εργαζόμενων ενηλίκων που το βράδυ κοιμούνται στο παιδικό τους δωμάτιο.

Ο Κίραν Σέτιγια, καθηγητής φιλοσοφίας του ΜΙΤ, μιλά στο «Κ» για το πολύ προσωπικό του βιβλίο που βασίστηκε στην εμπειρία του χρόνιου πόνου, τους γκουρού του TikTok, την τεχνητή νοημοσύνη, την κλιματική αλλαγή αλλά και για το πραγματικό νόημα της ελπίδας.

Ένας Γερμανός αρχιτέκτονας και ένας Έλληνας φωτογράφος ιχνηλατούν την ιστορία της αθηναϊκής πολυκατοικίας από τον Μεσοπόλεμο έως το τέλος του μοντερνισμού και «κλείνουν» τα συμπεράσματά τους σε μια καλαίσθητη έκδοση.

Ένα animation φιλμ για τη δημιουργία του διάσημου ήρωα των Ρενέ Γκοσινί και Ζαν-Ζακ Σενπέ μάς βάζει στον μαγικό κόσμο της παιδικότητας. Μιλήσαμε με τους σκηνοθέτες του «Μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι;» λίγο πριν ανέβει στους ελληνικούς κινηματογράφους.

Κάθε Κυριακή η «Καθημερινή» έχει κάτι για όλους! Κυκλοφορεί σήμερα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή