Στους «4 Τροχούς» Δεκεμβρίου, τα Αριστεία της χρονιάς – Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

Στους «4 Τροχούς» Δεκεμβρίου, τα Αριστεία της χρονιάς – Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στους 4Τροχούς Δεκεμβρίου οι 4ΤΡΟΧΟΙ, όπως κάθε χρονιά, δημοσιεύουν τα Αριστεία τους, την επιλογή τους δηλαδή για τα νέα εκείνα μοντέλα που κατάφεραν να ξεχωρίσουν τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Η επιλογή αυτή δεν είναι καθόλου εύκολη, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει πληθώρα ολοκληρωμένων προτάσεων. Ως απόρροια δε του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης, ένας μεγάλος αριθμός από τα φετινά μας Αριστεία μπαίνει… στην πρίζα.

Αντίθετα με την κοινή πεποίθηση, η έλευση της ηλεκτροκίνησης επιφυλάσσει πιο συναρπαστικές μετακινήσεις, ενώ φέρνει ανατροπές και στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων. Πάρτε για παράδειγμα το Hyundai Ioniq 6, το οποίο αναμφίβολα κουβαλά πάνω του ένα αντισυμβατικό σχεδιαστικό DNA, που έχει τον τρόπο να κλέβει τις ματιές όλων, χωρίς όμως να ξενίζει ή να προκαλεί. Όντας αρκούντως τολμηρό και εξαιρετικά σμιλευμένο από όποια πλευρά και αν το αντικρίσεις, εκ του αποτελέσματος δικαίως χαρακτηρίζεται από τους δημιουργούς του ως «Electrified Streamliner», προτάσσοντας έναν κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή Cd=0,219. Σίγουρα αυτό είναι ένα επίτευγμα που δεν προέκυψε τυχαία, αλλά ως απόρροια συγκεκριμένων και απόλυτα στοχευμένων επιλογών της ομάδας σχεδιασμού, όπως είναι, για παράδειγμα, το σχήμα τύπου σταγόνας ολόκληρου του αμαξώματος.

Στο ίδιο τεύχος οδηγούμε την πέμπτη γενιά του Toyota Prius. Tο Prius σήμερα δεν είναι το μοναδικό υβριδικό όχημα, όπως συνέβαινε παλιότερα, αλλά ένας πολύ σημαντικός κρίκος στη στρατηγική αλυσίδα εναλλακτικών καυσίμων της Toyota, με οχήματα υδρογόνου, αμιγώς ηλεκτρικά και, φυσικά, υβριδικά. Καθένας από αυτούς τους τομείς έχει τον δικό του «πρεσβευτή», και η Toyota θέλει να αναθέσει τον αντίστοιχο ρόλο για τα υβριδικά της στο νέο Prius. Για να γίνει αυτό, όμως, θα έπρεπε πρώτα να αλλάξει φιλοσοφία, προκειμένου να προσαρμοστεί στη σημερινή εμπορική πραγματικότητα. Από τη στιγμή, λοιπόν, που η Corolla, αλλά και το επερχόμενο C-HR, καλύπτουν τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού στο φάσμα των 25.000-40.000 ευρώ, το Prius θα έπρεπε να μετακινηθεί σε μια υψηλότερη και διαφορετική θέση. Το αποτέλεσμα είναι μεν ένα αυξημένο κόστος, αλλά και ένας χαρακτήρας με περισσότερα σπορτίφ στοιχεία.

Οι «4 Τροχοί» Δεκεμβρίου κυκλοφορούν την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου με την Καθημερινή».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή