Μαθήματα rebranding – Στο περιοδικό «Κ» την Κυριακή 7/4 με την «Καθημερινή»

Μαθήματα rebranding – Στο περιοδικό «Κ» την Κυριακή 7/4 με την «Καθημερινή»

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί να βρει κανείς πολλές φωτογραφίες της Χίλαρι Κλίντον από τις δεκαετίες του 1980 και του 1990, με σεμνές φούστες, βαμβακερά φορέματα και τις γνωστές της, πολύχρωμες στέκες για τα μαλλιά. Η νεαρή δικηγόρος από το Ιλινόι, με το λαμπρό μέλλον, χρειάστηκε πολλές φορές να βάλει τη δική της καριέρα σε παύση για να στηρίξει εκείνη του συζύγου της, αρχικά ως κυβερνήτη του Άρκανσο από το 1979 και μετέπειτα στον Λευκό Οίκο. Λίγο πριν από το 2000, όμως, είχε έρθει πλέον η σειρά της: η δημοτικότητά της είχε εκτοξευθεί στον απόηχο του σκανδάλου Λιουίνσκι, καθώς επιβραβευόταν για την «αξιοπρέπεια» και την «ανθεκτικότητα» με την οποία χειρίστηκε μία ακόμη απιστία, ενόσω η δεύτερη και τελευταία θητεία του Μπιλ Κλίντον όδευε προς το τέλος της. Λίγους μήνες μετά το σκάνδαλο, η Χίλαρι έκλεισε σε μια ντουλάπα φούστες, φορέματα και στέκες, έθεσε υποψηφιότητα για γερουσιαστής και υιοθέτησε τα ασορτί ταγέρ σακάκι-παντελόνι. Το #PantsuitNation είχε ξεκινήσει. 

Δεν θα έλεγε κανείς ότι επρόκειτο για ολικό rebranding της πολιτικής της ταυτότητας. Η Χίλαρι δεν ήταν ποτέ η παραδοσιακή Πρώτη Κυρία που ψήνει μπισκότα και σερβίρει τσάι – εξάλλου με αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά είχε περιγράψει αυτό που προσπάθησε συνειδητά να αποφύγει. Ωστόσο, η αλλαγή στην εμφάνισή της ήταν δηλωτική της νέας φάσης της καριέρας της. Δεν ήταν πια η μία από τους Κλίντον, εκείνη που στέκεται ένα βήμα πιο πίσω («παίρνετε δύο στην τιμή του ενός», είχε πει αστειευόμενος ο σύζυγός της). Ήταν εκείνη που στεκόταν μπροστά. Και η καινούργια της γκαρνταρόμπα συμβόλιζε ακριβώς αυτό.

Στο χτίσιμο (ή στο ξαναχτίσιμο) ενός δημόσιου προφίλ η γκαρνταρόμπα δεν είναι παρά ένα από τα κομμάτια του παζλ. Όταν μια ομάδα ειδικών κάθονται σε ένα τραπέζι καταστρώνοντας ένα σχέδιο για το πώς θα επηρεαστεί η κοινή γνώμη σχετικά με ένα ενδιαφερόμενο πρόσωπο δεν μπαίνουν κάποιες από τις πτυχές της δημόσιας παρουσίας του στο μικροσκόπιο. Μπαίνουν όλες. Πρόσφατα, την επικαιρότητα απασχόλησε η έννοια rebranding. Τι ακριβώς περιλαμβάνει αυτή η ορολογία; Ζητήσαμε από ειδικούς της επικοινωνίας να εξηγήσουν πώς μπορεί κανείς να ανανεώσει τη δημόσια εικόνα του και αναζητήσαμε πετυχημένα και αποτυχημένα παραδείγματα από το παρελθόν. 

Διαβάστε περισσότερα στο νέο τεύχος του «Κ» που κυκλοφορεί την Κυριακή 7 Απριλίου με την «Καθημερινή». 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή