Λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, ταξιδεύουμε στο Παρίσι με Toyota bZ4XZ, σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής»

Λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, ταξιδεύουμε στο Παρίσι με Toyota bZ4XZ, σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής»

1' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πόσα σημαντικά γεγονότα να καταγραφούν σε μόλις μία αποστολή; Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην ιστορία της Toyota, μιας και εκείνο το RAV4 του 1997 βγήκε σε πολύ περιορισμένη παραγωγή; Ένας προορισμός όπως το Παρίσι, του οποίου το ταξιδιωτικό μέγεθος δεν περιγράφεται με ακρίβεια ούτε μέσα από βιβλιογραφία ή στίχους ποίησης και δισκογραφίας; Το απόλυτο αθλητικό γεγονός του πλανήτη, για το οποίο άλλοτε έπαυαν και οι πόλεμοι;

Βρισκόμαστε στην Πόλη του Φωτός με το Toyota bZ4X και η επιλογή του αυτοκινήτου δεν είναι τυχαία. Το 2015 η Toyota ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) και με τη Διεθνή Παραολυμπιακή Επιτροπή (ΔΠΕ), με σκοπό να προσφέρει βιώσιμες, ασφαλείς και αποδοτικές λύσεις μετακίνησης. Ως προς το συγκεκριμένο μοντέλο με την ονομασία-γλωσσοδέτη, υπάρχει ερμηνεία: τα δύο πρώτα γράμματα (bZ: beyond Zero) αντιπροσωπεύουν τη νέα σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της ιαπωνικής εταιρείας, το «4» αφορά την κατηγορία D στην οποία ανήκει, και το «Χ» φανερώνει ότι είναι μέλος της κατηγορίας των crossover. Με εξωτερικές διαστάσεις 4.690×1.860×1650 χλστ., πρόκειται για ένα μεσαίο ηλεκτρικό SUV το οποίο ακολουθεί την τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, όντας όμως -όσο υποκειμενικό και αν είναι αυτό- ένα πιο όμορφο, μοντέρνο και σπορ alter ego του RAV4. Σε σχέση με εκείνο, διαθέτει ένα αμάξωμα μακρύτερο κατά 90 χλστ., αλλά είναι 85 χλστ. χαμηλότερο, κάτι που φαίνεται με την πρώτη ματιά. Το bZ4X βασίζεται στην πλατφόρμα e-TNGA, η οποία εξελίχθηκε από κοινού με τη Subaru αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα. Μαζί του… περιδιαβαίνουμε από τον Πύργο του Άιφελ έως την πλατεία του Τροκαντερό, από το Σεν Ντενί, όπου και το Ολυμπιακό και Προολυμπιακό Χωριό, στη Μονμάρτρη, από τη Βασιλική της Σακρέ-Κερ στο κέντρο της πόλης, πάντα με φόντο τον Σηκουάνα και διαρκώς με σύμμαχο την άνεση στο εσωτερικό του bZ4X.

*Διαβάστε περισσότερα για το οδοιπορικό στο «Παρίσι 2024» με Toyota bZ4X στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή