Οδηγούμε στη Νότια Γαλλία τη νέα Porsche Macan, σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής»

Οδηγούμε στη Νότια Γαλλία τη νέα Porsche Macan, σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής»

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δέκα χρόνια μετά το λανσάρισμα της Porsche Macan, που ήδη μετρά στο ενεργητικό της 800.000 πωλήσεις, ήρθε η ώρα της διαδοχής της. Το νέο μοντέλο θα διατίθεται αποκλειστικά με ηλεκτρική καρδιά, θα παράγεται δε από το ανθρακικά ουδέτερο εργοστάσιο της μάρκας στη Λειψία. Η νέα Macan βασίζεται στο νέο ηλεκτρικό δάπεδο Premium Platform Electric (PPE) του γερμανικού ομίλου, με αρχιτεκτονική 800 Volt. Δάπεδο το οποίο μάλιστα μοιράζεται με το Audi Q6 e-tron.

Από σχεδιαστική άποψη είναι άμεσα αναγνωρίσιμη, με τις αναλογίες της να έχουν προσαρμοστεί στο χαρακτήρα ενός ηλεκτρικού μοντέλου. Έτσι, χάρη και στο περισσότερο κεκλιμένο καπό, στην πιο κουπέ διαμόρφωση της ουράς αλλά και στα τονισμένα φτερά, το αποτέλεσμα δείχνει σαφώς πιο μοντέρνο και δυναμικό. Το εμπρός μέρος με τους προβολείς τεσσάρων σημείων παραπέμπει ευθέως στην Taycan, ενώ το προφίλ αποπνέει μεγαλύτερο δυναμισμό, κάτι που υπογραμμίζεται ακόμα περισσότερο από τους μεγάλους τροχούς (έως 22 ιντσών) και τις πόρτες χωρίς πλαίσιο.

Είναι εύλογο πως στο σχεδιασμό του μοντέλου ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο αεροδυναμικό αποτέλεσμα, όπου χάρη και στη χρήση ενεργών στοιχείων, ο συντελεστής οπισθέλκουσας περιορίστηκε σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή (Cx=0,25). Η βελτιστοποίηση της ροής του αέρα γύρω από το αμάξωμα της νέας Macan επιτυγχάνεται χάρη στην αναδιπλούμενη πίσω αεροτομή, στα ενεργά πτερύγια ψύξης στην εισαγωγή εμπρός και στα εύκαμπτα καλύμματα στο πλήρως σφραγισμένο κάτω μέρος του αμαξώματος. Αεροκουρτίνες κάτω από τη μονάδα προβολέων και το κάτω μέρος του ρύγχους, όπως επίσης και ο πίσω διαχύτης, συμπληρώνουν τον αεροδυναμικό σχεδιασμό του μοντέλου, με βασικό ζητούμενο φυσικά την αύξηση της αυτονομίας του.

Το νέο μοντέλο προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, οι οποίες ως επί το πλείστον διαφοροποιούνται με βάση τα χαρακτηριστικά ισχύος τους: τη Macan 4 και τη Macan Turbo. Για την κίνηση της ηλεκτρικής Macan επελέγησαν ηλεκτροκινητήρες τύπου PSM τόσο για τον εμπρός όσο και για τον πίσω άξονα. Σε συνδυασμό με το Launch Control, η Macan 4 παράγει έως και 300 kW (408 PS), ενώ η ονομαστική τιμή της αυτονομίας φτάνει στα 516-613 χλμ. (665-784 χλμ. στην πόλη). Αντίστοιχα η απόδοση της Macan Turbo, χάρη στο μεγαλύτερης ισχύος πίσω μοτέρ, αγγίζει τα 470 kW (639 PS), με αυτονομία για 518-591 χλμ. (670-765 χλμ. στην πόλη).

*Διαβάστε περισσότερα για τη νέα Porsche Macan στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή