Μαρία Αθανασοπούλου: «Ο προορισμός Ελλάδα δεν θα ξεχαστεί»

Μαρία Αθανασοπούλου: «Ο προορισμός Ελλάδα δεν θα ξεχαστεί»

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι πρώτες εκτιμήσεις μιας επαγγελματία του τουριστικού μάρκετινγκ για την πρωτόγνωρη κρίση.

Πιστεύω ότι είναι ακόμα πολύ νωρίς να μιλήσουμε για την επόμενη μέρα στον τουρισμό. Ακόμα και στην Κίνα, που το πρόβλημα δείχνει πλέον να ξεπερνιέται, οι άνθρωποι φαίνεται να χρειάζονται ένα στάδιο προσαρμογής στην καθημερινή ζωή τους. Θα χρειαστεί ένα ικανό χρονικό διάστημα μέχρι να ταξιδέψουμε πάλι, ειδικά εκτός χώρας.

Ο τουρισμός στην Ελλάδα αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας. Ελπίζουμε ότι όλοι οι επαγγελματίες του τουρισμού θα αντέξουν οικονομικά μέχρι η ομαλότητα να αποκατασταθεί. Θεωρώ ότι είμαστε μια χώρα παγκοσμίως γνωστή ως ένας από τους ωραιότερους τουριστικούς προορισμούς, κι αυτό δεν θα ξεχαστεί μετά από την κρίση. Συνεπώς θα είμαστε από τις πρώτες χώρες που θα έχει και πάλι εισερχόμενο τουρισμό, όταν οι άνθρωποι ηρεμήσουν.

Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με σιγουριά στο αν ο τρόπος που ταξιδεύουμε, ή που κάνουμε διακοπές, θα επηρρεαστεί μόνιμα. Σίγουρα δεν θα είμαστε ίδιοι μετά από όλη αυτή την κατάσταση που βιώνουμε. Προσωπικά πιστεύω ότι ο κόσμος θα ταξιδέψει και πάλι όπως πριν, αλλά θα μεσολαβήσει ένα διάστημα κατά το οποίο θα επιλέγει μέρη κοντινά, μέσα στην ίδια του τη χώρα. Χρειαστεί περισσότερος καιρός μέχρι οι άνθρωποι να πειστούν ότι είναι πραγματικά ασφαλές να συγχρωτίζονται με άλλους σε εστιατόρια, ξενοδοχεία, αεροπλάνα κλπ.

Μέχρι τότε, θεωρώ ότι η μείωση τιμών εκ μέρους των τουριστικών επιχειρηματιών δεν είναι λύση. Η λύση είναι να κατανοήσουμε ότι τα πράγματα θα αλλάξουν, να προετοιμαστούμε με σοβαρότητα και να κρατήσουμε επαφή με τον κόσμο εκεί έξω αλλά και με τους συνεργάτες μας. Ο κόσμος δεν διαβάζει καν τα διαφημιστικά emails αυτή την περίοδο, όλη του η προσοχή είναι στραμμένη στο πως θα επιβιώσει μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες που ζούμε.

Ως επαγγελματίες του τουρισμού πρέπει να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε τη θετική μας ψυχολογία. Να μείνουμε σε επαφή με τους συνεργάτες μας, από όλο τον κόσμο. Να μαθαίνουμε νέα τους, να ακούμε τις σκέψεις τους, να δημιουργήσουμε περισσότερες και πιο στενές επαφές μαζί τους. Το διαδίκτυο μας δίνει αυτή την ευκαιρία. Πρέπει επίσης να παρακολουθούμε την τουριστική αγορά χωρών που πέρασαν το ίδιο πρόβλημα πριν από εμάς, όπως η Κίνα. Πρέπει να παρατηρήσουμε πως θα αντιδράσει εκεί ο κόσμος, πως θα ταξιδέψει. Μένοντας σε επαφή με την παγκόσμια τουριστική κοινότητα και με τις διεθνείς εξελίξεις θα είμαστε έτοιμοι κι εμείς να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα. Τέλος, η περίοδος αυτή είναι μια καλή ευκαιρία για να επιμορφωθούμε, να χρησιμοποιήσουμε το διαδίκτυο ως εκπαιδευτικό εργαλείο και να μάθουμε όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα. Υπάρχουν χιλιάδες online courses που θα μπορούσαμε να παρακολουθήσουμε και μάλιστα δωρεάν.

Η Μαρία Αθανασοπούλου είναι ιδρύτρια της εταιρίας τουριστικού μάρκετινγκ Respond On Demand Ltd και συνιδρύτρια της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας Top Tourism. Είναι μια από τις chapter leaders της παγκόσμας κοινότητας επαγγελματιών τουρισμού Travel Massive σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και chairwoman της World Food Travel Association.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή