ΤΑΞΙΔΙΑ

Το μέλλον του τουρισμού: Τί σημαίνει νέα πολυτέλεια;

petropoulos

Ξενοφών Πετρόπουλος*

Ορίσαμε τα πέντε σημεία που προσδιορίζουν τη «νέα πολυτέλεια στη φιλοξενία» και είναι απαραίτητα για τη μετάβαση στη νέα εποχή:

Σκοπός

Οι ταξιδιώτες θα αναζητούν στο εξής έναν διαφορετικό τρόπο ζωής, που θα τους προσφέρει πληρότητα, γυρίζοντας όλο και περισσότερο την πλάτη στις επιφανειακές εμπειρίες. Τα brands πρέπει να υιοθετήσουν ως επιχειρηματική στρατηγική τη θεωρία της Ιεράρχησης των Ανθρωπίνων Αναγκών κατά τον Maslow. Οι τουριστικές επιχειρήσεις που έχουν όραμα για το μέλλον θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η κοινωνία βρίσκεται ενώπιον μιας μεγάλης αλλαγής. Και ότι αυτή η αλλαγή δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσονται τα πράγματα.

Εξατομίκευση

Οι επιχειρήσεις του τουρισμού θα πρέπει να αναπτύξουν πραγματικό ενδιαφέρον για τον τρόπο ζωής των επισκεπτών τους, ώστε να κατανοήσουν τις προτιμήσεις τους. Μόνο έτσι μπορεί να επιτευχθεί η παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών, που θα εκτιμηθούν και θα εκπλήξουν ευχάριστα. Δημιουργείται μια μοναδική ευκαιρία για την ανάπτυξη οικειότητας με τον επισκέπτη και κατά συνέπεια για τη δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης μαζί του.

Εμπειρίες

Οφείλουμε να επανεξετάσουμε την εμπειρία που προσφέρουμε στον επισκέπτη και να την πάμε ένα βήμα παρακάτω, εστιάζοντας στη συναισθηματική της αξία και στη δυνατότητα μεταμόρφωσης του «εγώ». Οι ταξιδιώτες θα αναζητούν όλο και περισσότερο νέες εμπειρίες, που θα ικανοποιούν τις σωματικές, διανοητικές, πνευματικές και συναισθηματικές ανάγκες τους.

Ισορροπημένη «αποσύνδεση»

Έχουμε την ευκαιρία να εστιάσουμε σε μια προσέγγιση που θα ισορροπεί μεταξύ εμπειριών που υιοθετούν τη χρήση τεχνολογίας και εμπειριών που την αποτρέπουν. Η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει ως το μέσο για τη δημιουργία μιας εξατομικευμένης και ανεμπόδιστης εμπειρίας, η οποία θα μεταμορφώνει ουσιαστικά αυτόν που τη βιώνει.

Απρόσκοπτα ταξίδια

Η άψογη εξυπηρέτηση ήταν πάντα ο πυρήνας της πολυτελούς φιλοξενίας και σήμερα νέες μέθοδοι και τεχνολογίες λειτουργούν ως τα εχέγγυα αυτής. Πρόκειται για μια πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί λεπτομερή σχεδιασμό, ο οποίος θα περιλαμβάνει κάθε πιθανό σενάριο προσέγγισης του επισκέπτη.

Σε όλη αυτή τη διαδικασία νικητές θα αναδειχθούν μόνο αυτοί που θα αναθεωρήσουν, θα σχεδιάσουν και θα προχωρήσουν σε ριζικές αλλαγές, όπως εξάλλου συμβαίνει πάντα στη ζωή.

*Ο Ξενοφών Πετρόπουλος είναι Country Director της Horwath HTL Ελλάδος.

Διαβάστε ακόμη: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΤΟΥ