ΤΑΞΙΔΙΑ

Το μέλλον του τουρισμού: Αλλάζει το τοπίο των αερομεταφορών

theofanopoulou

Μαρία Θεοφανοπούλου*

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της Ευρώπης, η ενιαία αγορά, διακυβεύεται. Κάθε κράτος υιοθετεί λύσεις που εξυπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες του, χωρίς απαραίτητα να λαμβάνονται υπόψη οι γείτονες ή οι εμπορικοί εταίροι. Με τα περισσότερα αεροπλάνα να παραμένουν ακινητοποιημένα, ανάλογα με τις πολιτικές που εφαρμόζει η κάθε χώρα, κάποιες αεροπορικές εταιρείες θα έχουν καλύτερη τύχη, ενώ άλλες θα δυσκολευτούν. Ολόκληρο το σύστημα των αερομεταφορών ανασυγκροτείται. Αναμένουμε τις πιο αδύναμες αεροπορικές εταιρείες να αποχωρήσουν από την αγορά, τις ισχυρότερες να αυξήσουν το μερίδιό τους, ενώ τις εταιρείες χαμηλού κόστους να απορροφηθούν από μεγαλύτερους αερομεταφορείς.

Οι περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες εξυπηρετούν με τα δρομολόγιά τους κυρίως πιο απομακρυσμένες περιοχές, στηρίζοντας οικονομικά κυρίως τοπικά αεροδρόμια, προβλέπεται ότι θα αντιμετωπίσουν επίσης μεγάλες δυσκολίες, με τις οικονομικές επιπτώσεις να γίνονται εμφανείς τόσο στα αεροδρόμια όσο και στις εξαρτώμενες από αυτά περιοχές. Πριν από την κρίση, οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούσαν να μεγιστοποιήσουν τη χωρητικότητα στα αεροπλάνα τους. Η νέα κανονικότητα θα απαιτεί από τις εταιρείες ακριβώς το αντίθετο, με αποτέλεσμα λιγότερες επιλογές στα ταξίδια, περισσότερες επιπλέον χρεώσεις και ακριβότερες πτήσεις. Ταυτόχρονα, αναμένουμε να ξεκινήσουν ενοποιήσεις στον κλάδο των αερομεταφορών.

Από αυτή την άποψη, οι κυβερνήσεις θα πρέπει να συντονίσουν και τα κράτη να εφαρμόσουν μέτρα για την καταπολέμηση του αθέμιτου ανταγωνισμού και της αλλοίωσης της αγοράς. Η αεροπορική βιομηχανία, άλλωστε, δεν είναι μόνο οι αεροπορικές εταιρείες. Είναι ένα δίκτυο το οποίο διασυνδέει ανθρώπους και χώρες και προωθεί την οικονομική δραστηριότητα μέσω της διακίνησης αγαθών. Η μείωση της αεροπορικής συνδεσιμότητας θα πλήξει, μακροπρόθεσμα, τον τουρισμό και θα αποτελέσει εμπόδιο στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών.

Η αργή ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών αναμένεται να οδηγήσει τους ταξιδιώτες στην επιλογή εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, όπως τρένα, πλοία και αυτοκίνητα, γεγονός που θα δώσει την ευκαιρία στις σιδηροδρομικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, εφόσον εκμεταλλευτούν αυτή την ευκαιρία δημιουργώντας μια πιο πελατοκεντρική φιλοσοφία, να αυξήσουν το πελατολόγιό τους και να δημιουργήσουν «πιστούς» πελάτες.

* Η Μαρία Θεοφανοπούλου είναι Διευθύνουσα σύμβουλος της Greek

Διαβάστε ακόμη: ΠΟΛΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ